3248
Sök

Köpråd:Bmw M5 E39

Skrewdriver
48 Inlägg
25 april 2010
Trådstartare
#1
Hallå där!smile
Jag har några frågor angående BMW M5 E39 roll.
För att jag planerar köpa en E39 men jag vill veta lite mer om den. Därför styr jag mig hit.

Är verkligen BMW M5 E39 Dyr att ha?
drar den mycket bensin och så? eller åker priset ner år för år "förutom bensinen" ?
hur mycket bensin drar den på 100 km/h ungefär?
är det värt att lägga 100.000 - 130.000:- på den?
Håller bilen sig hårt eller går den sönder ofta?


haha låter som en 10 åring nu men jag skulle gärna vilja ha en
Röd BMW helst en 2000 - 2003 med svarta fälgar och svart/silver design inne i bilen. Någon som vet någon person som säljer just en sån bil?



Mvh / Mike.

"min drömbil" smile

http://img293.imageshack.us/img293/4889/bmwo.jpg
Senast redigerat av CreativeX (25 april 2010)

Bimmers of Sweden

593 Inlägg
735 Inlägg
25 april 2010
#3
http://www.blocket.se/goteborg/BMW_M5_S … =7&w=3

Bilder/filmer på denna bil som finns här på garaget skvallrar dock om att den gått hårt. Men måste ju säga att den är läcker!!

http://www.garaget.org/?car=191232

Skrewdriver
48 Inlägg
25 april 2010
Trådstartare
#4
/Jerker

Tack för den tråden.
så vad jag har förstått så går 99 och -00 mest sönder?
för jag planerar att köpa lite nyare, 03 tror jag.

Bimmers of Sweden

Skrewdriver
48 Inlägg
25 april 2010
Trådstartare
#5
/tobee

hehe den är så vacker, men pristet är nog över 130.000 haha sad Fasen..

Bimmers of Sweden

BMW fantast
1 172 Inlägg
25 april 2010
#6
99an hade nåt fel med kolvringarna som  blev åtgärdat på nyare. ska du ha en 03a så kostar dom närmare 70 - 100k mer än en 01a... sista årsmodellen och gjordes inte alltför många det året.. min polares m5a dricker närmare 1,5 l milen blandad körning, så slukar soppa gör den... LMM är också ett vanligt problem på dem... kostar några 1000 lappar att byta...

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!

1 067 Inlägg
25 april 2010
#7
När det gäller BMWs  M modeller är det viktigt att hitta rätta exemplaret..   Kika på fler än en..  Och läs på om modellen både på autopower och bimmerforum mm.   

Sedan är skicket A och O..   Och dokumentationen.. En bil utan historik är svårsåld och kolla även upp så den inte är skruvad och eller fulimporterad..


1 482 Inlägg
26 april 2010
#8
Skulle kosta mig ca 85 000kr/året att försäkra en M5 E39.. Så jag köpte aldrig nån.

BLT Service
Theracords Music Label

Skrewdriver
48 Inlägg
1 maj 2010
Trådstartare
#9
är det värt att betala bilen i månaden? eller typ betala 70.000 Kr sen betala varje månad?

Bimmers of Sweden

806 Inlägg
1 maj 2010
#10
Noxxer skrev:
Skulle kosta mig ca 85 000kr/året att försäkra en M5 E39.. Så jag köpte aldrig nån.

dom skulle ha 20k för mig:cool:


58 Inlägg
1 maj 2010
#11
830kr i månaden för mig, helförsäkrad. Jag är 22. smile

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
1 maj 2010
#12
AeroMalm skrev:
99an hade nåt fel med kolvringarna som  blev åtgärdat på nyare. ska du ha en 03a så kostar dom närmare 70 - 100k mer än en 01a... sista årsmodellen och gjordes inte alltför många det året.. min polares m5a dricker närmare 1,5 l milen blandad körning, så slukar soppa gör den... LMM är också ett vanligt problem på dem... kostar några 1000 lappar att byta...

Några tusen? Trodde dom kostade 4500 och då finns det 2 i bilen.

Kolla autopower där finns begagnat guider på dessa bilar

2slow

2 014 Inlägg
1 maj 2010
#13
Ämnet har redan avhandlats på forumet precis nyligen, och länk till den tråden finns redan här. Därtill är trådstarten formulerad farligt likt en köpesannons, vilket inte tolereras på forumet.

Gör en sökning nästa gång innan du startar en ny tråd.

Tråd låst.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex


Sök