3174
Sök

SAAB 9-3 orginal stereo som jag kopplat in ett slutsteg ger nu missljud

56 Inlägg
25 april 2010
Trådstartare
Har ett litet problem med missljud när jag sätter på min stereo...

har en saab 9-3 orginal stereo som jag kopplat in ett slutsteg på och när jag sätter på stereon så hörs antenn ljudet i högtalarna utan att man kan göra något? någon som vet varför`?

1 468 Inlägg
25 april 2010
d kan inte va så att du lagt pluskabel till stegt intill antenne kabeln?

56 Inlägg
25 april 2010
Trådstartare
hmm kanske är så stör antenn kabeln så mycket?

1 468 Inlägg
25 april 2010
DanneXx skrev:
hmm kanske är så stör antenn kabeln så mycket?

japps. en del brukar juh höra generatorvin när lågnivån ligger för nära. kanske samma

56 Inlägg
25 april 2010
Trådstartare
aha då är ju problemet löst.. hör både och hahaha:D

56 Inlägg
25 april 2010
Trådstartare
hur mycket måste man sära på kablaget?

1 468 Inlägg
25 april 2010
DanneXx skrev:
hur mycket måste man sära på kablaget?

rekomenderat e juh att dra plus på ena sidan o lågnivå på andra sidan smile

56 Inlägg
26 april 2010
Trådstartare
Jag gjorde detta idag.. men blev ingen skillnad? det har inget att göra med remoten eller?  har inte pysslar något med detta innan så är ny:D

56 Inlägg
26 april 2010
Trådstartare
när ja sätter på bilen så åker ju antennen upp och då är det precis som ljudet förstärks i högtalarna bak..

Har två slutsteg ett fram som ligger över handsfacket och ett bak. Det där fram får jag "generator vir" och det låter hela tiden.

Och där bak kommer detta "antenn" ljud när ja startar bilen.. Det låter bara när ja startar stereon och antennen åker upp:?

56 Inlägg
26 april 2010
Trådstartare
ingen som vet vad det kan vara?

56 Inlägg
26 april 2010
Trådstartare
har testat att jorda det i jord skruvarna som sitter fram vid dörren/ handsfacket och bak i bullten som håller drakroken?

56 Inlägg
26 april 2010
Trådstartare
om ja tar ut lågnivån så försvinner ljudet tills framsteget hoppar igång 1 sek efter... och det låter inte lika högt. men man hör samma ljud.. Den är förövrigt ny köpt i fredags.. Så den tror ja inte det e fel på.. Antennsladden har ja dragit ut och det blir likadant.. Om du menar den som gör så man kan lyssna radio.. inte själva remoten till antennen. vet inte om det kan vara jorden och det finns något standard för hur tjock den måste vara?
Senast redigerat av DanneXx (26 april 2010)

56 Inlägg
26 april 2010
Trådstartare
skulle va kul om man fick de att funka som de ska..kanske e slutsteget som e trasigt?
Senast redigerat av DanneXx (26 april 2010)

56 Inlägg
26 april 2010
Trådstartare
Jag hoppas att det e dålig jord så tar och byter jordkablarna och gör rent o slipar ordentligt.. big_smile

56 Inlägg
27 april 2010
Trådstartare
tyvärr ingen skillnad... provade även att byta till en annan orginal stereo.. likadant.. helt lost?

56 Inlägg
29 april 2010
Trådstartare
ingen som har någon fundering?

Sök