4645
Sök

Volvo 940 turbo vs. BMW e36 om man vill åka på tvären ibland?

"Unloaded"
1 557 Inlägg
28 april 2010
#21
E30 325 i fräscht skick eller E36 325/328 i.. mindre fräscht skick. Ifall du endast ska lägga 20k i inköp.

Någon måste för övrigt ha hackat sig in på Andreas940's konto, för det där låter bara fel ur din "mun" =P

"When innovation meets passion!"

-utan 940
1 728 Inlägg
29 april 2010
#22
Mechanimal skrev:
Någon måste för övrigt ha hackat sig in på Andreas940's konto, för det där låter bara fel ur din "mun" =P

Nej då, det är bättre om alla tycker likadant annars blir det bara en massa argumenteringar hit och dit. smile

671 Inlägg
4 juni 2010
#23
Köp en BMW de är alltid bäst o snyggast utanför frisörsalongen.

457 Inlägg
4 juni 2010
#24
Säger bara bmw 325/328 e36 hade en sådan med lamelldiff satan va skön den var att sladda runt med, 192 hk räcker långt Men hittar du en med lamelldiff då jävlar kan man ha grymt roligt har det sj i min 525a smile

740 B200      85-       VATTENPUMP VOLVO                      399.00     
610317     740 B230     85-     VATTENPUMP VOLVO                 399.00    
610317     740 B234     85-     VATTENPUMP VOLVO                 399.00    
610317     760 B200     85-     VATTENPUMP VOLVO                 399.00    
610317     760 B230     85-     VATTENPUMP VOLVO                 399.00    
610317     760 B234     85-     VATTENPUMP VOLVO                 399.

61048        325i E36      90-       VATTENPUMP BMW                      399.00

Det skiljer inte mkt i pris på reservdelar

Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla !!!
its only illegal if you get caught!

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
4 juni 2010
#25
BMW! Där har du liksom väghållningen "på köpet". Delad bakaxel... Sen är den rätt snygg och skön att köra också.
Sen är en 940 så otroligt tråkig... Turbo eller inte.. Enligt mig, men inte typ 90% av garaget.org. roll

MVH T.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
4 juni 2010
#26
Konjagare skrev:
beemern skrev:
jämför reservdelspriser???? har du ens haft någon bil????!!!!! jag har byggt och hållit på grymt mycke bmw och hjälpt många med volvo och kan säga att de skiljer faan inte många kronor på delarna beroende på vad man ska ha!!!!

åh va förbannat less jag blir på volvofolk!!!!!! går ju inte jämföra likheten mellan banan och kiwi!!!!!

bmw med 6a så blir flera delar till motorn pga de och liknande.



SUCK!

angermanagement.nu

+1...

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

2 174 Inlägg
4 juni 2010
#27
ända likheten mellan 940 och bmwn är att båda bilarna driver bak, Sen är det inte mycket som hänger ihop 940 är skräp bil orginal emot en e36a på ALLA sätt. Volvon är en traktor kommer alltid vara, jaja det går trimma dom oxå till nästan 500 hk om man lägger massor pengar och skit, men lägger du 20 tusen på en m50b25 motor har du mer än 700 hk och då det håller.

För 20 tusen får du en halvfin e36 med något gammalt m3 paket, då skulle ja gärna vänta lite och spara mer för 30 tusen får du en fin e36.


Team Pro5
313 Inlägg
4 juni 2010
#28
XL-Dempa skrev:
Säger bara bmw 325/328 e36 hade en sådan med lamelldiff satan va skön den var att sladda runt med, 192 hk räcker långt Men hittar du en med lamelldiff då jävlar kan man ha grymt roligt har det sj i min 525a smile

740 B200      85-       VATTENPUMP VOLVO                      399.00     
610317     740 B230     85-     VATTENPUMP VOLVO                 399.00    
610317     740 B234     85-     VATTENPUMP VOLVO                 399.00    
610317     760 B200     85-     VATTENPUMP VOLVO                 399.00    
610317     760 B230     85-     VATTENPUMP VOLVO                 399.00    
610317     760 B234     85-     VATTENPUMP VOLVO                 399.

61048        325i E36      90-       VATTENPUMP BMW                      399.00

Det skiljer inte mkt i pris på reservdelar

Kollade du pris på pumpen till b230:an med?

Med vänliga hälsningar / Best regards
Daniel Kronvall-Pedersen
Webmaster @ Team-Overdrive.tk
http://www.team-overdrive.tk

1 643 Inlägg
4 juni 2010
#29
Mycket roligare att sladda UTAN turbo tycker jag! Köp Bmw:n smile

Reservdelar 940 Turbo:

Oljefilter 90:-
Bromsskiva fram 460:-
Tändstift 180:-
Vattenpump 350:-
Termostat 99:-
Summa: 1179:-
_________________

Reservdelar Bmw 328 E36

Termostat 110:-
Bromsskiva fram 431:-
Vattenpump 488:-
Tändstift 1080:-
Oljefilter 85:-

Summa: 2194
____________________

Gjorde en sammanställning på vanliga reservdelar hos skruvat. Det enda som egentligen skiljer i kostnad är tändstiften som kostade 180:-st till Bmw:n? måste finnas billigare någon annanstans?
Senast redigerat av Munkis (4 juni 2010)


1 562 Inlägg
4 juni 2010
#30
Munkis skrev:
Mycket roligare att sladda UTAN turbo tycker jag! Köp Bmw:n smile

Reservdelar 940 Turbo:

Oljefilter 90:-
Bromsskiva fram 460:-
Tändstift 180:-
Vattenpump 350:-
Termostat 99:-
Summa: 1179:-
_________________

Reservdelar Bmw 328 E36

Termostat 110:-
Bromsskiva fram 431:-
Vattenpump 488:-
Tändstift 1080:-
Oljefilter 85:-

Summa: 2194
____________________

Gjorde en sammanställning på vanliga reservdelar hos skruvat. Det enda som egentligen skiljer i kostnad är tändstiften som kostade 180:-st till Bmw:n? måste finnas billigare någon annanstans?

gör en samanställning på hur mycket de skiljer när han gjort jobben på verkstad oxå.

Bärs!
3 456 Inlägg
4 juni 2010
#31
Bommen skrev:
XL-Dempa skrev:
Säger bara bmw 325/328 e36 hade en sådan med lamelldiff satan va skön den var att sladda runt med, 192 hk räcker långt Men hittar du en med lamelldiff då jävlar kan man ha grymt roligt har det sj i min 525a smile

740 B200      85-       VATTENPUMP VOLVO                      399.00     
610317     740 B230     85-     VATTENPUMP VOLVO                 399.00    
610317     740 B234     85-     VATTENPUMP VOLVO                 399.00    
610317     760 B200     85-     VATTENPUMP VOLVO                 399.00    
610317     760 B230     85-     VATTENPUMP VOLVO                 399.00    
610317     760 B234     85-     VATTENPUMP VOLVO                 399.

61048        325i E36      90-       VATTENPUMP BMW                      399.00

Det skiljer inte mkt i pris på reservdelar

Kollade du pris på pumpen till b230:an med?

Dags för glasögon? smile

Garaget.org peakade 2008.

1 798 Inlägg
4 juni 2010
#32
Ja men sen finns de delar i överflöd till bmw på ebay.de där är de billigt

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer

61 Inlägg
4 juni 2010
#33
Ska man bara fara o lägga nå brehäng så måste ja väl rekommendera Volvon, dessutom är det lätt som attan o få ur lite extra pulver då det är turbo och järn 4 big_smile Bryr man sig lite mer om körglädje, komfort, utseende och bränsleförbrukning så är det E36 hands down. 325 eller 328 (med 325insug) roligaste motorerna i min mening.


61 Inlägg
4 juni 2010
#34
mange_240 skrev:
Munkis skrev:
Mycket roligare att sladda UTAN turbo tycker jag! Köp Bmw:n smile

Reservdelar 940 Turbo:

Oljefilter 90:-
Bromsskiva fram 460:-
Tändstift 180:-
Vattenpump 350:-
Termostat 99:-
Summa: 1179:-
_________________

Reservdelar Bmw 328 E36

Termostat 110:-
Bromsskiva fram 431:-
Vattenpump 488:-
Tändstift 1080:-
Oljefilter 85:-

Summa: 2194
____________________

Gjorde en sammanställning på vanliga reservdelar hos skruvat. Det enda som egentligen skiljer i kostnad är tändstiften som kostade 180:-st till Bmw:n? måste finnas billigare någon annanstans?

gör en samanställning på hur mycket de skiljer när han gjort jobben på verkstad oxå.

Ja vadå tror du t.ex. en mekonomenverkstad tar längre tid på sig att byta t.ex. bromsskivor på en E36 än på en 940?


1 562 Inlägg
4 juni 2010
#35
nej inte saker som sitter i två lättåtkomliga skruvar, men överlag.

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
4 juni 2010
#36
kör 940 turbon, lätt bästa valet, 940in är så låååångt mycket skönare att sladda med än en e36 som blir väldigt ettrig att sladda med, men däremot med 940in kan du åka mycket mer på återkast vilket i sin tur gör det både skönare och mer lättkört..

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

Hydraulik "mekaniker" samt Fordonare
744 Inlägg
4 juni 2010
#37
hangman skrev:
men lägger du 20 tusen på en m50b25 motor har du mer än 700 hk och då det håller.

säg 1 bmw som har lagt ut bara 20.000 k och har 700 bänkade hästar det skulle jag gärna vilja se.


hellaflush!
1 266 Inlägg
4 juni 2010
#38
hewra skrev:
hangman skrev:
men lägger du 20 tusen på en m50b25 motor har du mer än 700 hk och då det håller.

säg 1 bmw som har lagt ut bara 20.000 k och har 700 bänkade hästar det skulle jag gärna vilja se.

20.000k = 20.000.000 kr. 20 mille kan man nog få 700 hk i vilken bil som helst tongue

Fattar att du skrev fel, men vart bara tvungen lol


Allmänt envis
12 512 Inlägg
4 juni 2010
#39
Munkis skrev:
Mycket roligare att sladda UTAN turbo tycker jag! Köp Bmw:n smile

Reservdelar 940 Turbo:

Oljefilter 90:-
Bromsskiva fram 460:-
Tändstift 180:-
Vattenpump 350:-
Termostat 99:-
Summa: 1179:-
_________________

Reservdelar Bmw 328 E36

Termostat 110:-
Bromsskiva fram 431:-
Vattenpump 488:-
Tändstift 1080:-
Oljefilter 85:-

Summa: 2194:- (1440:-)
____________________

Gjorde en sammanställning på vanliga reservdelar hos skruvat. Det enda som egentligen skiljer i kostnad är tändstiften som kostade 180:-st till Bmw:n? måste finnas billigare någon annanstans?

Vet inte vad man får för sorts stift för de pengarna men jag bytte idag och de kostade 50:- styck, av märket Bosch. Det blir 300:- för sex stift, alltså 260 kronor mer än för Volvo men då också 6 cylindrar.

Man hör alltid Volvo-ägare prata om hur billigt det går att hitta delar och hur billigt det blir när man väljer rätt verkstad. Men detta gäller naturligtvis Bmw i samma utsträckning.

Sedan håller jag med "Opelmadness", Volvon är varken rolig eller har någon väghållning eller körglädje att prata om. Varken på salsgolv eller på svensk dålig landsväg.

Däremot är Bmw byggda för att svänga och inte för att köras på tvären, men det går naturligtvis att "rätta(?)" till.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

1 643 Inlägg
5 juni 2010
#40
Rquired skrev:
Vet inte vad man får för sorts stift för de pengarna men jag bytte idag och de kostade 50:- styck, av märket Bosch. Det blir 300:- för sex stift, alltså 260 kronor mer än för Volvo men då också 6 cylindrar.

Man hör alltid Volvo-ägare prata om hur billigt det går att hitta delar och hur billigt det blir när man väljer rätt verkstad. Men detta gäller naturligtvis Bmw i samma utsträckning.

Sedan håller jag med "Opelmadness", Volvon är varken rolig eller har någon väghållning eller körglädje att prata om. Varken på salsgolv eller på svensk dålig landsväg.

Däremot är Bmw byggda för att svänga och inte för att köras på tvären, men det går naturligtvis att "rätta(?)" till.

Har ingen aning jag heller, men hutlöst dyrt lät det iallafall tongue Och uppenbarligen så finns det körglädje i en 940 Turbo eftersom att väldigt många människor köper sådana och faktiskt har skoj med dom smile . Finns såklart alltid saker som är bättre och roligare vad man än har dock.



Sök