2982
Sök

Slutsteg som krånglar :(

27 Inlägg
29 april 2010
Trådstartare
Hej, jag har två stycken Zachry slutsteg i bilen de ena heter Zachry 4100 och den andra heter  Zachry 260.

Det steget som jag nämde sist funkar hur bra som hels och dom driver jag två st  Zachry basar 12"
Men det första har jag två st 6x9" JBL GTO-963E och när jag spelar lågt så funkar dom men så fårt jag höjer så slutar dom spela sad vet ej varför dom gör så här sad och basarna funkar hur bra som helst ändå sad

Någon som har någit svar på detta? Kan det va så att manbehöver kasta in ett till batteri kanske? Tror ni att de är för lite ström som jag har i bilen när jag spelar efter som dom dör menar jag?

Tack så mycket på förhand big_smile
Senast redigerat av Volvo-Jimmy (29 april 2010)

SMR | SM Racing
280 Inlägg
29 april 2010
För lite watt ?

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
29 april 2010
du har kopplat fel kanske... se över installationen. se över ström och jord=plåtrent

funka ska de göra om allt är rätt inkopplat. så det första man gör är att se över installationen. samt kablarna från basarna till steget.

basarna är på vilket ohm? steget är stabilt i vilket ohm?

27 Inlägg
29 april 2010
Trådstartare
en polare till mig sa att det är för lite ström i med att basarna funkar bra men att jag behöver köpa en kondensator eller sätta in ett till batteri?

1 435 Inlägg
29 april 2010
Om det är 4100 steget som lägger av så rekomenderar jag dig att se över alla anslutningar, så du har tillräckligt bra kontakt överallt samt att isoleringen inte är skadad nånstans på någon kabel. Du ska inte behöva en kondensator eller ett till batteri.

Har du bryggat 4100steget? Är JBL 6x9 högtalarna på 2 eller 4 ohm? Är de på 2 ohm kan du inte köra bryggat.

Sök