Drönirettab skrev:
Jag tror tyvärr att BRL kan ha skrivit fel men jag kan inte bevisa det riktigt.
Tittar man på Infinitys hemsida så står det "class D" på de monosteg som har den tekniken.
Om man ser på de andra stegen med flera kanaler, tex ditt, så står det "PWM MOSFET". Vad jag vet så är det klass AB.
Men det är iof inte så viktigt, jag hänger nog upp mig på småsaker.
Jag tror nog också att det är som du och Sharky säger, steget orkar helt enkelt inte mer. Det är för klent.
Sedan är nog batteriet också för klent verkar det som, det har ju flera andra sagt också.
Köp ett nytt större batteri, vet inte hur stort det rymms på batterihyllan i din Polo dock. Tittar man hos Tudor så rekommenderar de batterier som är ca 24 cm långa och 19 cm höga, de största batterierna med de måtten är på 60-62Ah.
Kolla gärna upp så att generatorn laddar som den ska. Låt motorvarven ligga på minst 1000 varv och mät med multimetern hur hög spänningen är på batteripolerna, bör vara ca 14-14,4V med fulladdat batteri och endast halvljuset på. Öka varven till minst 2000 och slå på tex fläkten på fullt och extraljus, då kan spänningen sjunka med några tiondelar. Den ska inte sjunka ner till 13V eller liknande(beroende på hur många extraljus naturligtvis).