Vill få hem motorn nu:) den är i stort sett det enda som inte behöver så mkt kärlek då den står färdig:P nyrenoverad. Fick även hem ett extraktorgrenrör förra veckan av 4-2-1 typen.
Vill få hem motorn nu:) den är i stort sett det enda som inte behöver så mkt kärlek då den står färdig:P nyrenoverad. Fick även hem ett extraktorgrenrör förra veckan av 4-2-1 typen.
Motorn: *Planad topp *Större ventiler (har ej mått än) men har hört talas om att det ska vara byggt efter steg 3 *H3 kam *Dubbla SU
Hoppas att det kommer att funka iaf, sen extraktor på det.
tanken är ju att få bilen klar och reggad med båge nästa sommar. Vill jag ha mer så kommer motorn plockas ur för turbomotor vintern 2011/12
Vad skall bilen fyllas med då?! Motor, låda.. Lycka till, PV är grejen!
vill ta bit för bit, så kommer att besiktas med b20in, m40 kortspak för att få med buren i pappren. sen har jag funderingar på att kliva upp i b21 b23 turboklass.
en bild för att visa vad det är för nå idiot som bygger:)
Ausgepuffe extraktor till b20
efter arbetet igår 12/5 hela dörröppningen på vänster sida klar
efter gårdagens jobb. är nu på jakt efter plåtstycket mellan huven och dörren på förarsida. dörröppningsskada på min som ni ser. ska även byta tröskel på denna sida men det har jag på lager=)
ett bra objekt ser de ut att va lycka te! btw, den dörröppnings skadan går de inte rikta den? ser inte ut att va så jätte farligt ju (:
jo jag har haft planer på att kapa ur och byta ut plåten knacka en egen. för att rikta den på plats vette fan. för du har ju förstärkningen på insidan där för dörrgångjärnen och den har krökts runt den lite å så det är ett veck i plåten
Jag har sett skadan och jag säger kapa ur och byt plåten!
Jo det blir nog så om jag inte hittar framstyckena nya. det vore ju guld värt att få tag i dom med hela tröskeln + den biten. ringde på en blocket annons på såna igår men dom hade gått direkt:(
Bara en sån kul grejj att tillägga, har ju beställt grejjer från Rp-glasfiber. å igår när man var ner till Hamre på MB Springmeet så träffade jag en kille där som la ut reklam för Rp efter lite snack så var det tydligen han och hans far som ägde det:) då hade han setat o kört sin Mercedes från Kalix ner hit