Torlejf skrev:
Är det smårepor kvar efter att man polerat, då är man inte färdig.
Att man får lämna djupa repor ibland är sånt som händer, men att lämna repor för att man använde för grovt medel är ju bara klantigt.
Du skulle kört ett varv till med finare medel och mjukare trissor. Om du nu inte polerade för hand?
Sen så gör inte NXT nån större skillnad, kanske en tvätt eller två.
Mvh. David.
Sant som du skriver, nu snacka jag dock inte om "Smårepor" utan "Microrepor". Väldigt svårt att veta vad TS egentligen menar med detta uttryck, då det är väldigt individuellt vad man kallar sina repor.
Personligen tror jag inte det finns nån polish över huvud taget som INTE lämnar sk. "Microrepor". Om du nu inte polerar med tryckluft/viftar med handen en bit ifrån. Enligt mig är det iaf en väldigt smärtlös och enkel lösning att så att säga gömma bort dessa med ett vax, exempelvis NXT som visat sig vara väldigt bra på just detta. För att citera vad det står på NXT flaskan: ""Our new imprved technologically advanced formula glides on and wipes off effortlessly to
visually eliminate fine swirls and
micro-scratches."
Blir väl inte klarare än så vad jag menar. Sen så håller jag verkligen inte med dig om att NXT bara håller en tvätt eller två, har själv tvättat bilen 3 gånger sen jag drog på NXT, har väldigt fin yta fortfarande. Håller troligtvis 5-6 tvättar till utan problem. Sen så tvättar jag ju också med Meguiars eget shampoo och fårull. Håller ju naturligtvis färre tvättar om man kör med diskmedel och en sandig engångssvamp som man använt 22ggr under senaste åren.
Visst, NXT håller ju inte för evigt, men för såna som inte har nåt emot att vaxa bilen en gång i månaden eller oftare är det ett väldigt bra alternativ. Det är ju som sagt väldigt lättarbetat, tar bara en timme eller så att dra över hela 960:n som ändå är en rätt stor bil med en hel del "knep & knåp" ställen på bl.a. framkofångarn.
Ja som sagt, det beror helt på vad man menar med "Microrepor", men låt bli att kalla NXT dåligt då det är ett sjujäkla bra medel för sitt ändamål.
Mvh.