3350
Sök

Vilket wax tar bort microrepor?

Nästan Maskiningenjör
399 Inlägg
7 maj 2010
Journeyman2 skrev:
Bästa polerduken?

Jag testade en ny grej när jag polerade bimmern, IKEAS 2kr handduk, funkade superbra tycker jag smile
Dom är helt värdelösa som handduk men fullgoda att polera av med smile Sen håller jag med Torlejf, skaffa en maskin, blir mycket enklare! Jag polerade min bil med Biltemas maskin, med rondeller från Pingens. kolla resultatet i projekttråden smile

Min projekttråd Bmw 320 e36
Rollin´hard or hardly rollin´?

373 Inlägg
7 maj 2010
Trådstartare
Torlejf skrev:
Råd?
Sluta vara envis och välkomna dig själv in till 2000-talet. wink Köp en maskin..

Mvh. David.

..Men har ju en dubbeltrissa som jag köpte på biltema(-09) men litar mera på handpolering=)

Funderar  på att lämna in bilen på rekond svart lack ja ALLT syns ju sad såg ej så trevligt ut när jag lyste med lampan nära lacken.Rosor..smårepor..

/L

''Hugin-Hachiko''

373 Inlägg
7 maj 2010
Trådstartare
Holmii skrev:
Journeyman2 skrev:
Bästa polerduken?

Jag testade en ny grej när jag polerade bimmern, IKEAS 2kr handduk, funkade superbra tycker jag smile
Dom är helt värdelösa som handduk men fullgoda att polera av med smile Sen håller jag med Torlejf, skaffa en maskin, blir mycket enklare! Jag polerade min bil med Biltemas maskin, med rondeller från Pingens. kolla resultatet i projekttråden smile

Tack för råd;)  ska kolla och ta mig en xtra funderare ang att polera med maskin.Pingens vad finns dessa att köpa?

Mvh

''Hugin-Hachiko''

Bilvårdstekniker & Fotograf
4 418 Inlägg
7 maj 2010
Journeyman2 skrev:
Holmii skrev:
Journeyman2 skrev:
Bästa polerduken?

Tack för råd;)  ska kolla och ta mig en xtra funderare ang att polera med maskin.Pingens vad finns dessa att köpa?

Mvh

Pngens.se ligger nere, men du har http://www.prorecond.se/webshop/ och http://shop.bollnasbilvard.se/ att välja på smile

373 Inlägg
7 maj 2010
Trådstartare
Jill skrev:
Journeyman2 skrev:
Holmii skrev:

Mvh

Pngens.se ligger nere, men du har http://www.prorecond.se/webshop/ och http://shop.bollnasbilvard.se/ att välja på smile

tackar Jill;)

''Hugin-Hachiko''

400 Inlägg
8 maj 2010
Journeyman2 skrev:
Bästa polerduken?Lyser med en lampa imot lacken lacken är rätt flammig =/ ngra  råd;)

/L

Meguiars microfiberduk är gudomlig. Kostar dock runt 150kr (i Finland iaf..) Men den är ju tvättbar. Klart värt pengarna enligt min erfarenhet smile (Tips: Om du ska polera hela bilen med den, köp 2!)

Mvh. Jonatan

373 Inlägg
8 maj 2010
Trådstartare
JonatanR:

Tackar för rådet /tipset köpte nyss en turtle micro-fiberduk som jag hoppas blir bra..

Meguiars gör ju ochså bra saker wink

Annars hur var det man  bör ha +15*grader igaraget när man polerar bilen el?

Mvh /L

''Hugin-Hachiko''

139 Inlägg
18 maj 2010
prova med Autoglym Super Resin Polish
har provat det mesta men detta var klart värt pengarna smile

1337
1 343 Inlägg
18 maj 2010
miken skrev:

kan inte annat än att hålla med...

I'm not a fighter, I'm a lover!

I got Dubs!
2 423 Inlägg
18 maj 2010
Journeyman2 skrev:
Holmii skrev:
Journeyman2 skrev:
Bästa polerduken?

Mvh

Handla inte där, ingen kontakt och inga varor kommer heller

170 Inlägg
18 maj 2010
Xtravagant skrev:
miken skrev:

kan inte annat än att hålla med...

AutoGlym Paint Renovator är ännu bättre än Super Resin Polish.

MVH Team S
Sponsorer: LeifsBillackering, AutoGlym, Vianor, CarCraft, Nokian
Hemsida: Team-s.nu

Sök