ikväll skall jag ut å lägga andra slipgrund lagret denna gång med förtunning så man får en snygg finish på det hela , nu är de värsta slipskårorna borta i allafall ser fram emot å få lägga den slutgiltiga lacken nån gång nästa vecka
har slipat ner hela motorutrymmet äntligen , skall ut nån kväll nu å få på lacken så man kan börja återställa utrymmet , i med alla polerade delar , blir spännande å se hur det kommer smällta ihop eller om man skall ändra på nått ?????
bild update kommer när lacken och klarlacken är lagd
japp titta vad som har hänt fick arslet ur vagnen och gick ut å lackade motorutrymmet , är riktigt nöjd med färgen , nån liten sak som måste åtgärdas , tror det var lite för kallt blev en lite rinning , dock inte på nå synligt ställe så blir inte så svårt å fixa till , lite slip å sen återlack innnan klarlacken skall på , allt skall bli perfekt så klart
najjs, skynda på med klarlack bara, vet inte hur de är med din färg, men med min färg va man tvungen att klarlacka max 24h efter. Ser riiiktigt fint ut, härlig färg
najjs, skynda på med klarlack bara, vet inte hur de är med din färg, men med min färg va man tvungen att klarlacka max 24h efter. Ser riiiktigt fint ut, härlig färg
låter orimligt att ha det tids kravet , skall undersökas måste jobba lite på lacken innan klarlacken dock så får väl skynda mig lite då
skulle ha klarlackat den i kväll , men har haft strul med värmen i garaget med säkringar som går lite då och då ( jobbar som elektriker ) så var ganska kallt när man skulle kliva in , blir till å skjuta upp det tills imorgon istället
måste bara tillägga att jag lokaliserade felet till kompressorn som sköt säkringar , fick köra med min mindre kompressor å då gick det smärtfritt , så klarlacken kunde läggas kl 22.20 ikväll och ser ut å bli hur bra som helst , gjorde dessutom en liten specialare med klarlacken , men den hemlisen behåller jag för mig själv bilder kommer imorgon kväll
orkade inte lägga upp bilderna i kväll , efter en tung ikea runda kraschade man i soffan med bebis på bröstet , så imorgon kommer det upp lite nya bilder
najjs ska du lacka hela bilen själv med? Såg jämnt o fint ut
självklart skall jag göra lackjobbet själv på bilen , men i en riktig lackbox , tanken är att jag skall kunna stå för allt jobb på bilen från blästringen till lackningen , samt motortrimmet (jobbar som elektriker) så man lär sig medans man bygger