Gillar lacken, den är ovanlig vilket är tufft!! Se till att få lacken på hela karossen snart så man får se helheten:) Go man goooo
jo det var en av anledningarna att det inte blev svart som var tänkt från början , känns lite roligare med ett udda val av lack . resten av karossen får färg till vår sommaren när bodykitet sitter som det skall och kanske en viss breddning tillkommer
ok,men vad står på aggendan nu framöver då? fixa motor kanske? ja men fan,så trött på alla vita och svarta bilar...Kul att ngn sticker ut från mängden med färgväl iaf
ok,men vad står på aggendan nu framöver då? fixa motor kanske? ja men fan,så trött på alla vita och svarta bilar...Kul att ngn sticker ut från mängden med färgväl iaf
nu står att färdigställa moroten , samt högglanspolera upp all metall i motorutrymmet , sånt som man inte ser så mycket tex startmotorn , sätta nya blå sillislangar lite stålomspunnet mm , sen blir det bodykitet som skall på , och förhoppningsvis nån gång i vår in i lackboxen , får hoppas man får tid till allt (två barn och ett hus som renoveras , men vem behöver sova )
satt i går kväll och la underredsmassa vid balkarna i motorutrymmet , allt är klart nu för återmonteringen , nu skall bit för bit ner i bilen , idock ingen lätt match att få på massan , kanske hade min torkat ut en aning , var som överkokt torr gröt , skall det vara så btw (biltemas underredsmassa på 5l burk någon som vet ????
Jag fick späda ut massan med en aning thinner.. man kan ju fråga sig hur länge dessa burkar har stått på biltema igentligen. Dock kommer jag aldrig mer använda den utan det blir body i framtiden!
då har man åter igen kommit igång i garaget efter ett par tunga dagar , var på tools och fixade poleringsmateriell , blev några nya sliptrissor började med att slipa behållaren till servon ser inte alls så rolig ut som den bör se ut det där var lite bättre och så blev det när den sattes fast . sen började jag slipa till insuget , men det kommer ta mer än en kväll så jag kom endast en bit
nu kommer bilen gå mycket snabbare , allt som skiner går fortare
Fan snygga allihop. men av att döma av bilderna så e den längst nere snyggast i mitt tycke om man ser bara på fälgen. Fantasin kan inte flöda atm e trött som tusan
Min bil går inte för sakta. Bara inte snabbt nog!!!