3347
Sök

DT eller SuperSeal?

796 Inlägg
för 4 timmar sedan
Trådstartare
Vad rekommenderar folket för kablage som ska dras på taket, DT-kontakter eller SuperSeal?
Edit: Eller kanske nån annan vattentät kontakt?
Senast redigerat av MrHyde (för 4 timmar sedan)

Live long, and prosper.

Forummoderator
18 164 Inlägg
för 3 timmar sedan
På taket?
När bilar ska utrustas så är det ju DT som används av återförsäljare. Ska du igenom taket någonstans?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

796 Inlägg
för 2 timmar sedan
Trådstartare
Hybrid_ skrev:
På taket?
När bilar ska utrustas så är det ju DT som används av återförsäljare. Ska du igenom taket någonstans?

Jo, vi använder DT till extraljusen på kundbilar på jobbet också, men jag har hört lite delade meningar om hållbarheten på DT-kontakter. Men det kanske helt enkelt är så att det finns några dåliga tillverkare bara.

Nej, jag tänkte dra kabeln längs med räcket fram till vindrutan och därifrån genom en kabelkanal längs med vindrutan ner i motorutrymmet. Har redan en sådan kanal på ena sidan rutan för extraljusrampen, så jag vet att jag kan sätta en likadan på andra sidan rutan och dom syns inte inifrån.

Edit: Tanken med en snabbkontakt är för att slippa klippa och löda om jag behöver flytta runt på sidoljusen och/eller backljusen som ska på.
Senast redigerat av MrHyde (för 2 timmar sedan)

Live long, and prosper.

Forummoderator
18 164 Inlägg
för 2 timmar sedan
När det gäller extraljus så klippte jag av DT på bilar jag monterade LEDramper på. Körde med Duraseal limkrymphylsor och ibland krympslang över. På blixtljusramper på taket fick DT sitta kvar. På min nuvarande bil blev det en annan lösning. Ska ta ett kort på det som kommer snart.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Forummoderator
18 164 Inlägg
för 1 timme sedan
Fast monterad. Hål i taket...

https://www1.garaget.org/gallery/images/90/89434/89434-2dd31e7e1b408997331211d08b2b5f31.jpg

796 Inlägg
för 1 timme sedan
Trådstartare
Det är precis det jag vill undvika, jag vill inte montera nåt permanent utan använda vattentäta kontakter. Jag vill kunna flytta på eller byta ut belysningen framöver.

Live long, and prosper.

Forummoderator
18 164 Inlägg
för 1 timme sedan
MrHyde skrev:
Det är precis det jag vill undvika, jag vill inte montera nåt permanent utan använda vattentäta kontakter. Jag vill kunna flytta på eller byta ut belysningen framöver.

DT. Kanske med krympslang över. Den går att klippa bort.

Forummoderator
18 164 Inlägg
för 1 timme sedan
MrHyde skrev:

Är det stöldbegärliga prylar du ska montera? Bara en tanke. Min ramp kostade mycket... Den sitter.

Fri fart för ett fritt folk!
14 350 Inlägg
för 52 minuter sedan
MrHyde skrev:

tyvärr kommer stället där du drar in kabeln släppa igenom vatten om du inte borrar och gör en riktig koppling genom det som ska igenom..

vi har föröskt så många gånger när vi monterade utrustning i g4s bilar och det läckte alltid in där kabeln gick in i bilen..

så det slutade med att vi fick borra rätt i taket på helt nya bilar.. inget skoj alls..

annars fungerar faktist biltemas kontakter väldigt bra.. har haft sånna suttit på bussarna på jobbet och aldrig varit något problem. 
även köpt själv direkt från kina och dom har hållt tätt oxå.    fördelen där är att man kan ju beställa allt från enkel stift 2stift 3stift har någon som har 7stift ligger i bilen. väldigt praktiskt när man ska ha mycket extra kablar. smile

Kör fort så hinner inget hända...

Sök