satt och surfade runt på blocket.se efter lite 200 prylar och hittade en ny renoverad motor för 6500 och började känna suget efter att få en färdig motor till ett helt ok pris , så jag ringde killen och köpte den så nu har man en renoverad motor på väg
härligt! en liten fråga, är det svårt att renovera en bmw 320 motor? funderar på att dumpa calibran och köpa bmw
det kan vara svårt helt beroende på vad du menar med att renovera , mycket av en renovering görs på mekaniska verkstäder alltså inget man gör själv , men att byta diverse lager packningar och rengöring är ju inte så svårt . vad är det för fel på bmw motorn ????
Fint bygge Hehe vad ska du göra med den ner plockade motorn du har nu då?
den skall i nuläget endast rengöras lackas och poleras , trimmet kommer senare när jag fått nöjet att köra in mig lite , har ju inte kört bilen ännu , då kanske man lyfter på locket och slänger i lite smidda saker , detta får duga så länge , motorn är helt genomgången , med honat block nya kolvringar nya packningar inslipade ventiler mm mm
härligt! en liten fråga, är det svårt att renovera en bmw 320 motor? funderar på att dumpa calibran och köpa bmw
det kan vara svårt helt beroende på vad du menar med att renovera , mycket av en renovering görs på mekaniska verkstäder alltså inget man gör själv , men att byta diverse lager packningar och rengöring är ju inte så svårt . vad är det för fel på bmw motorn ????
slipat bort all rost och sen på med rostätare så man får slut på rosten , hoppas det funkar annars får man göra om det sedan slipades allt upp med 240 papper sen 400 papper och sist 800 papper
sedan på med primer och efter det slipgrund , här endast primat skall lägga på lite spackel på en del ställen innan slipgrunden .
thanks , ja jag hoppas det blir så bra som det verkar har aldrig fixat rost förut , men är ganska van inom lackering dock mest motivlack , så slipning och den biten tror jag att jag är rätt bra på
det är sånna projekt jag går igång på tanken är ju att hela bilen skall få sin lilla förvandling , men vägen dit är både lång och krokig . Då är det kul med kommentarer , då kännerman sig mer motiverad att fortsätta