2957
Sök

Skyline GTR R33, Vad kostar ett seriöst bygge med ca 900hk på hjulen?

138 Inlägg
7 maj 2010
Trådstartare
#21
Gudzilla skrev:
Tror jag inte 900hk e i min värld väldigt mycket och ska man ha det något så dära välgjort och någon bra verkstad som gjort det så tror jag säkert det landar där uppe med.

Ska du nu köra dragrace / street race och känner för ha 900hk+ med en billigare peng så får du nog titta på något gammal jänke bil typ

Jänkare är väl svåra att hitta delar till eller?

347 Inlägg
7 maj 2010
#22
Tror nog som någon sa att det är billigare att köpa en jänkare och få 900hk i. Finns ju gott om kompressorkit att sätta i och har du redan 400hk original utan tryck så finns det ju endel att göra.

Själv sneglar jag lite på att köpa kompressorkit från staterna och då komma upp i 550hk och det enda man behöver byta på motorn är spridarna... kostar 50kkr bara...


74 Inlägg
7 maj 2010
#23
ska det hålla en längre tid? och vara körbart och du skruvar själv ca 350.000kr -550000kr
bygger du en som ska hålla 4repor ca 1500000kr.

Dream Came True .......... But will it Last.......

171 Inlägg
7 maj 2010
#24
Bara Och kolla med http://www.ripsltd.com/products.html. Tror dom blir billigast i slutändan.
Men de kommer inte bli billigt men dom har färdiga 900hk motorer och hänga i bara väla och vraka
Senast redigerat av Bjorling (7 maj 2010)

Lindesbergs Bilskadecenter
Stöd Reumatikerfonden på Plusgiro 90 03 19-5

2 117 Inlägg
7 maj 2010
#25
Det kostar väldigt mycket mer än man kan ana att komma upp i de hästarna.
Sedan får man inte glömma att resten av drivlinan ska hänga med också.
Att bygga den själv är en utmaning i den högre skolan och en halv miljon är säkert inte i överkant


Foto/Bilnörd
1 541 Inlägg
7 maj 2010
#26
Skyline motorn är rätt dyr att bygga på.

Bara oljepumparna kostar satan. ca 11-12 000kr. Sen åker du garanterat på att göra nått åt växelådan om det ska hålla för dragrace.. drevsatser ligger på runt 50-60k + arbete för montera det i lådan.

Det sticker iväg fort. gissar på att du får ge minst 450-500k om du lämnar iväg allt.

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712

207 Inlägg
7 maj 2010
#27
Om man är seriös så är det ju inte bara drivlinan som ska fixas efter motorn heller, i princip allt måste ändras och uppgraderas, väghållning, bromsar, bur? Och när man är klar med allt det där så lär man vilja dra på en hellack, nu är ju iofs de sakerna jag nämnt väldigt billiga i jämförelse med en 900hk motor tongue Om du vill att motorn ska hålla för 900hk så vill du nog bygga den för mer, leva på "håller precis" gränsen är inte så roligt tongue

Jag skulle nog litat/lyssnat på Erick då han har plöjt ner en hel del tid (och antagligen pengar) på sin Skyline (och det är "inte ens" en gt-r)


Fd Bannad
657 Inlägg
7 maj 2010
#28
Selleen skrev:
Varför inte bygga en själv? allt går ju att lära och med tillräcklig vilja så går det. Och framför allt så blir det ju bra mycket billigare.
Sen vem vill ha en 900hk motor i sin bil som "någon annan" har byggt? Man vill ju ha byggt den själv så man kan skryta med den smile Annars så är det ju inte ens lite tufft att ha 900 hk.

Om någon dyker upp med ett 900 hästars Ray Barton bygge å frågar om jag vill stoppa ner den i vallen säger då jag ja iaf, hellre något byggt av Barton än av mig.

Märkesbög

138 Inlägg
7 maj 2010
Trådstartare
#29
Evo-Offer skrev:
InX-Engineering skrev:
Gudzilla skrev:
Tror jag inte 900hk e i min värld väldigt mycket och ska man ha det något så dära välgjort och någon bra verkstad som gjort det så tror jag säkert det landar där uppe med.

Ska du nu köra dragrace / street race och känner för ha 900hk+ med en billigare peng så får du nog titta på något gammal jänke bil typ

Jänkare är väl svåra att hitta delar till eller?

det är hur lätt som helst och finns hur mycket som helst.du har ju sumitracing,jegs vilka jag kan komma på rak arm.

När du säger jänkare vilka menar du då? som är bra för drag/street race

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
7 maj 2010
#30
Vill du ha en bil som är halvslaffsigt byggd med alla pengar inlagda på motorn och sedan rasar hela drivlinan så kostar det inte så farligt mycket.
Vet inte om jag vågar ens möta någon i trafiken med 900hk på hjulen när den personen frågar på ett forum vad det kostar.
Har du någonsin åkt en snabb bil?
900hk är gudomligt mycket, nästan överdrivet (vet att det inte blir för mycket!).
Jag menar, 400hk på hjulen ger en JÄVLIGT bra skjuts om du har byggt upp hela bilen rätt!
900hk så kommer drivlinan att kosta mer än motorn, vilket folk vägrar förstå.

Mitt tips, börja fint och satsa allra först på lite på motorn så du får tillräckligt, kanske 250 på hjulen och sedan drivlinan fullt ut. Det belönar sig!

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

171 Inlägg
7 maj 2010
#31
Ingen som kikat på länken jag postade eller?. finns ju färdigt att bara beställa och jag tror om man hör med RIPS så talar dom nog om en slutsumma

Lindesbergs Bilskadecenter
Stöd Reumatikerfonden på Plusgiro 90 03 19-5

138 Inlägg
7 maj 2010
Trådstartare
#32
Bjorling skrev:
Ingen som kikat på länken jag postade eller?. finns ju färdigt att bara beställa och jag tror om man hör med RIPS så talar dom nog om en slutsumma

Bra länk men vem pallar beställa en ny motor?

138 Inlägg
7 maj 2010
Trådstartare
#33
Thunderbird88 skrev:
Vill du ha en bil som är halvslaffsigt byggd med alla pengar inlagda på motorn och sedan rasar hela drivlinan så kostar det inte så farligt mycket.
Vet inte om jag vågar ens möta någon i trafiken med 900hk på hjulen när den personen frågar på ett forum vad det kostar.
Har du någonsin åkt en snabb bil?
900hk är gudomligt mycket, nästan överdrivet (vet att det inte blir för mycket!).
Jag menar, 400hk på hjulen ger en JÄVLIGT bra skjuts om du har byggt upp hela bilen rätt!
900hk så kommer drivlinan att kosta mer än motorn, vilket folk vägrar förstå.

Mitt tips, börja fint och satsa allra först på lite på motorn så du får tillräckligt, kanske 250 på hjulen och sedan drivlinan fullt ut. Det belönar sig!

Bra svar,Jag har åkt snabba bilar körde bla en Supra 750hk som jag inte ägde Göteborg-Stockholm.

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
7 maj 2010
#34
InX-Engineering skrev:
Thunderbird88 skrev:
Vill du ha en bil som är halvslaffsigt byggd med alla pengar inlagda på motorn och sedan rasar hela drivlinan så kostar det inte så farligt mycket.
Vet inte om jag vågar ens möta någon i trafiken med 900hk på hjulen när den personen frågar på ett forum vad det kostar.
Har du någonsin åkt en snabb bil?
900hk är gudomligt mycket, nästan överdrivet (vet att det inte blir för mycket!).
Jag menar, 400hk på hjulen ger en JÄVLIGT bra skjuts om du har byggt upp hela bilen rätt!
900hk så kommer drivlinan att kosta mer än motorn, vilket folk vägrar förstå.

Mitt tips, börja fint och satsa allra först på lite på motorn så du får tillräckligt, kanske 250 på hjulen och sedan drivlinan fullt ut. Det belönar sig!

Bra svar,Jag har åkt snabba bilar körde bla en Supra 750hk som jag inte ägde Göteborg-Stockholm.

Och 750hk är mer än vad du verkar kunna hantera då du sitter på forum och tror att en bil med så herrejävlars mycket kraft kostar lika mycket som en Polo.
Har själv hittils aldrig ens gått över halvgas på 2an med min fars 600RWHP Cobra och det är förJÄVLA drag i bara halvgas.
Du bör nog kolla rimligare siffror ...
Om du vill lägga ur max 250,000 så får du nog kanske ... 500RWHP som max.

Men visst, kör ihjäl dig själv och andra med en bil du inte kan hantera!

Och det är väldigt stor skillnad att åka med och köra.

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

138 Inlägg
7 maj 2010
Trådstartare
#35
Thunderbird88 skrev:
InX-Engineering skrev:
Thunderbird88 skrev:
Vill du ha en bil som är halvslaffsigt byggd med alla pengar inlagda på motorn och sedan rasar hela drivlinan så kostar det inte så farligt mycket.
Vet inte om jag vågar ens möta någon i trafiken med 900hk på hjulen när den personen frågar på ett forum vad det kostar.
Har du någonsin åkt en snabb bil?
900hk är gudomligt mycket, nästan överdrivet (vet att det inte blir för mycket!).
Jag menar, 400hk på hjulen ger en JÄVLIGT bra skjuts om du har byggt upp hela bilen rätt!
900hk så kommer drivlinan att kosta mer än motorn, vilket folk vägrar förstå.

Mitt tips, börja fint och satsa allra först på lite på motorn så du får tillräckligt, kanske 250 på hjulen och sedan drivlinan fullt ut. Det belönar sig!

Bra svar,Jag har åkt snabba bilar körde bla en Supra 750hk som jag inte ägde Göteborg-Stockholm.

Och 750hk är mer än vad du verkar kunna hantera då du sitter på forum och tror att en bil med så herrejävlars mycket kraft kostar lika mycket som en Polo.
Har själv hittils aldrig ens gått över halvgas på 2an med min fars 600RWHP Cobra och det är förJÄVLA drag i bara halvgas.
Du bör nog kolla rimligare siffror ...
Om du vill lägga ur max 250,000 så får du nog kanske ... 500RWHP som max.

Men visst, kör ihjäl dig själv och andra med en bil du inte kan hantera!

Och det är väldigt stor skillnad att åka med och köra.

Jag har kört den inte åkt den förlåt för felet

428 Inlägg
7 maj 2010
#36
Jag kan ju undra varför du är så himla inställd på just 900hk? En skyline med dom hästarna bör knappt köras på gata utan i princip bara tävla på strippen för att slipa på sina tider.
Sen är det ju bara att kolla på JUN skylinen. Gud den som vet hur många 100 tusen kronor som är nerlagt på den bilen. I Filmen där clarkson kör berättar han att det är nerlagt 150 tusen PUND på motorn. Så du förstår ju själv vilka pengar det kan kosta om du vill ha en bil som håller. Att säga 250-300 är till att vara väldigt försiktig.

http://www.youtube.com/watch?v=H8GgM5ZUDMc

138 Inlägg
7 maj 2010
Trådstartare
#37
MrK skrev:
vad ska du helt ärligt med 900hk på hjulen till??köp en billig bil och lär dig photoshop och gör om ett bänkningsresultat så kan du styla med det för flickorna som luktar kiss utanför mc donalds...

Jag undrade bara hur mkt det kan kosta,Nu börjar tråden spåra ur

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
7 maj 2010
#38
Kan säga såhär.
Du kan få 900hk på bakhjulen för knappt 100,000kr om du vill.
Men tamefan så fort du bygger upp 0.01 bar i boost så bye bye till växellådan wink

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

7 120 Inlägg
7 maj 2010
#39
Växellådan i Skyline GT-R kommer från Getrag och är i princip samma som sitter i Supra och jag vet att det finns mer än en skyline som kör med över 800hk och original låda.

Därmed inte sagt att resten kommer bli dyrt, att det kan rasa och mycket måste byggas om... smile

407 Inlägg
7 maj 2010
#40
ok ok men köp en orginal gtr om det är det du vill ha så kommer du märka att dom går bra orginal. sen byter du avgassystem och lite annat smått som inte kostar jätte mycket så bygger du upp din erfaranhet med att mecka och köra prestanda bilar sen kan du börja utveckla bilen  ännu mer..och som många andra redan skrivit.. så är en bil med över 600whp inget man bara sätter sig i och kör och tror det ska vara som att köra 740 och att allt håller...det kommer rasa ochdu kommer få mecka..


Sök