Otendal skrev:
Apple iMac 21,5". Inga problem med virus.
Haha yeah right... Finns mer virus till mac än till win7 och det tog endast 2min för en hacker att ta över en mac med snow-leopard men han kom inte alls in i win7... Många myter runt mac och windows men just nu är windows både säkrast och mest virusfri. Men surfar du på Pirate Bay så kvittar det vilket operativ du har för "malware" kommer du få ändå.
Den absolut bästa, fräckaste och i mina ögon den snyggaste datorn i denna genren är Sony Vaio L-serien.
Har länge tänkt att köpa en själv men har inte fått tummen ur då den inte finns att köpa i sverige...
Men det finns ju egentligen inget alls att klaga på.
http://www.sonystyle.com/webapp/wcs/sto … 1644671994Up to 2.66GHz3 (Q8400S) Intel® Core® 2 Quad Processor
Up to 1333MHz Front Side Bus Speed
Up to 4MB Advanced Smart L2 Cache
NVIDIA® GeForce® GT 240M GPU with 1GB dedicated VRAM or NVIDIA® GeForce® G210M GPU with 512MB dedicated VRAM
Up to 1 TB (7200rpm) hard disk drive
Up to 6GB DDR2 SDRAM pre-installed; Up to 12GB Total Max Memory Size
24" Multitouchskärm med 1920x1080 uplösning
Bluray
HDMI in!!! (För playstation eller liknande)
Inbyggd digitalmotagare med dubbla tuners så att man kan spela in på en kanal och titta på en annan
+mycket mer och mao den ultimata datorn på nästan alla plan.
Frågan är bara VARFÖR dom har fått för sig att inte sälja den i norden???
En fråga allmänt bara. Hur många är det som har fått virus på sin dator dom senaste 10åren som INTE har laddat ner olagligt material från piratebay eller liknande? Har själv aldrig använt något virusprogram och senast jag hade virus var nog för just 10 år sedan då jag laddade ner en crack till ett spel från nätet...
(Har naturligtvis scannat datorn med jämna mellanrum för att kolla så att det inte fanns något)
Tror iallafall att det är extremt sällsynt och för de som kör vista/win7 så är det obefintligt