Har en Chevrolet van G20 -89 med följande fel...
1. När bilen är kall är den svårstartad och är helt omöjlig att starta utan chock, tomgången går upp och ner och ibland dör bilen ifall man inte ger lite gas. Gasar man för mycket dör den också.
När motorn blivit varm så har den för hög tomgång istället samt att den knappt sänker farten i lägre hastigheter(under 50km/h) utan fortsäter att driva och tappar fart saakta sakta.
Har pratat med en mek som också provkörde bilen och han gissade på att det var något knas med temperaturgivaren, kan det stämma?
2. Bilen läcker en hel del kylarvatten ur ett håll(??) på motorn, tog en bild på detta som går att se i länken nedan. Är det här någon form av dräneringshål eller liknande tro?
Kan det här felet vara relaterat till det första felet med att bilen har ojämn tomgång? Kan det vara så att tempgivaren inte ger något bra svar då vattennivån är för låg?
Bild:
http://i43.tinypic.com/iwnsps.jpg3. Automatlådan ylar lite på första växeln men växlar i övrigt bra och går fint, mecken som provkörde bilen sa att det troligen var turbinen om jag minns rätt och det var inget som behövde lagas eller åtgärdas. Jag själv kan absolut ingenting om automatlådor och detta är den första automaten jag kört så jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Vill ha bilen i BRA skick då jag ska åka ner i europa i sommar....
4. Kör man fläkten på fullstyrka så raslar det ordentligt om fläkten, kan det vara något lagar som är slut?
Edit: Glömde felet med fläkten