3480
Sök

B234f går bara på 3 cylindrar

90 Inlägg
9 maj 2010
Trådstartare
tja har en 16v -88 som bara går på 3 cylindrar. allt började när det regnade ute så tänkte hål i fördelarlocket. tog bort det gjorde rent sen funka den fint, tills det regna en annan dag då började han gå på 3 cylindrar igen. så ja köpte nytt fördelarlock och rotor men ingen skillnad :S. nu står den hemma och vill knappt gå igång får man väl igång den går den bara på 3 och dör vid gas. fick felkoder på lambdan 2-3-2 har ja för mig det var och luftmassemätaren 1-2-1. så mätte båda dom och alla trådar och mät resultatet var bra på lmm:en. lambdan bytte jag utan resultat. har även mätt spridarna och dom var bra alla samma resultat. tändkablarna mätte jag med på och fick lite olika resultat.
någon som vet vad det kan vara för fel? måste ha igång bäste bilen:)

90 Inlägg
10 maj 2010
Trådstartare
ingen?

4 001 Inlägg
10 maj 2010
om du nu fickolika värden på tändkablarna så borde det vara ganska självklart att man testar att byta dessa

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

P o r s c h e
1 700 Inlägg
10 maj 2010
Om du fick minsta avvikelse på tändkablarna så byt dom!! De är inte många kronor som krävs.

Likaså gör det ju inget om du köper nya tändstift om de inte är bytta på ett tag.

Jag kan tänka mig att lambdan ger fel p.g.a. att motorn inte tänder/ tänder dåligt på 1 cylinder och då ger lambdan knasiga avgaser, men de är bara en teori ( är inte direkt expert på insprut ).

90 Inlägg
11 maj 2010
Trådstartare
tog komptest inget på 3an. blir riva motorn. tack för svar ändå.

Sök