3360
Sök

Ska köpa en 855, som påstås vara steg 3 chippad?

28 Inlägg
12 maj 2010
Trådstartare
#1
som rubrik hur kollar jag upp detta?
Var sitter styrboxen?

det är en polare till mig som har bilen och han säger detta och att turbon är sliten så laddet kommer sent?
kan de vara så eller är de något annat som spökar så att laddet kommer sent?
har åkt den och tycker mest den går som en org t5a med ställt ladd:S just därför jag vill ta reda på om den verkligen är steg 3 chippad.


Cupra_
12 maj 2010
#2
KOlla först om det sitter större downpipe och liknande. OFTAST synonymt med steg 3. Steg ett brukar bara vara chip, steg 2 halvsats + chip och steg tre 3" hela vägen från turbon+chip. Hade du tänkt att skruva upp databoxen för o kolla efter chippet eller? För du kan ju se om det sitter ett chip där men du kommer ju inte ha en aning om vad det är för steg.

8 253 Inlägg
12 maj 2010
#3
Enda chansen man har är att öppna boxen och kolla chipet, trimchipen är 2 ben kortare än original, men nå mer än så kan man inte se.


1 353 Inlägg
12 maj 2010
#4
Marlboroman skrev:
Enda chansen man har är att öppna boxen och kolla chipet, trimchipen är 2 ben kortare än original, men nå mer än så kan man inte se.

precis, så mycket klokare än så blir han inte, men för att gå den lätta vägen så kolla om de e 3"downpipe och att den laddar 1,2. laddar visserligen samma skit med steg1 så du kan aldrig veta vilken programvara som sitter i den ändå..
om du däremot vill ta reda på om den är chippad över huvudtaget så kolla då antingen boxen, eller dra ut magnetventilen o se så den laddar 0,4 i grundladd, laddar den sen 1,2 ikopplad så e de juh inte org programvara, då ska den ladda 0,6. är den pyst så ser du de, är den spänd wg så ser du de också osv osv..


28 Inlägg
12 maj 2010
Trådstartare
#5
sitter 3" downpipe o laddar1,35 ... okok, tror jag ska köpa den iaf:) ingen som vet varför laddet kommer så sent om de beror på turbon att den är sliten eller något annat?


8 253 Inlägg
12 maj 2010
#6
Beror på vad du menar med sent? Dels kan det bero på läckage eller klen wastegate, men det kan lika gärna bero på chipet då man senarelägger laddtrycket lite vid chipning för att skona vevstakarna.


28 Inlägg
12 maj 2010
Trådstartare
#7
typ 3500-4000 med original turbo? tror mer de är wgn som är för klen isf? kanske sliten därför laddet kommer så sent?


8 253 Inlägg
12 maj 2010
#8
Ger den inget tryck alls förrens man kommit up så högt är det nå fel, men lite lågt tryck och att den sen börjar dra låter mer rätt.


28 Inlägg
12 maj 2010
Trådstartare
#9
de är först då man hör o känner turbon börjar jobba



Sök