3034
Sök

Volvo amazon 64a med B230FT

22 Inlägg
13 maj 2010
Trådstartare
Tjena, Har en volvo amazon från 64a... Hade tänkt att slänga i en B230FT i den smile
Min fråga är vad som behövs bytas ut och vad som behövs göra?
Har någon gjort detta eller liknade projekt så kom gärna med tips!

Mvh Emil

Blyfot
829 Inlägg
13 maj 2010
vilken låda tänker du använda? ska den vara rakställd eller sneställd? Är ju lite halv trångt i amazonen motorrum. Har du planer på att kunna bes med ften?

"bara en mor kan älska en sån son"

261 Inlägg
13 maj 2010
Ska man besiktiga med en B230ft, så är ombyggt fordon enda chansen.... Att döma av bilderna, så verkar den vara i ganska bra skick?  GE FAN I ATT FÖRSTÖRA DEN!!!!

Vill du tvunget ha en amazon med turbo så väljer du en annan bil mad
Snygga orginalare ska förbli just snygga orginalare.  Vill man ha en riktig sleeper, så bygger man från grunden utifrån ett projekt som är nämre skroten än gatan!

Vaför säger jag detta då? Jo, för att hinka i en FT i en amazon (Och få allt å hålla) kräver en viss uppdatering.. Ex 1031 axel från 240 plus en riktig vxllåda.. Det sistnämda kräver i dom flesta fall att man kapar tunneln och bygger en ny större variant..
Dessutom kan det krävas att man knackar lite i inneskärmarna!
Plus att väghållningen i övrigt måste uppgraderas om man vill få någon nytta av effekten från turbon...
Allt som allt, så är den "snygga orginalaren" bortom all räddning efter detta.
Tänk efter både en och två gånger innan du sätter vinkelharry i den cool

22 Inlägg
13 maj 2010
Trådstartare
Jo det är ett rejält projekt isåfall om man ska hinka i turbomaskinen... Men jag tackar så mycket för hjälpen och tipsen! Får se om detta blir av eller inte:P Troligen inte pga att jag går i skolan fortfarande och har inte så mycket tid över! Kanske är som du säger, bättre att ha en Amazon i orginalskick å glida i den istället;)

Sök