Hej!
Som topic ska jag nu slänga i en dump i min V70 T5 -98.
Jag har fixat laddröret med anslutningar, dump, dumplock och hela packetet.
Det jag är osäker på är den förbannade fjädern i dumpen!?
Ska den klippas? Hur mycket? Räcker det att man skruvar på locket på dumpen?
Kan turbon eller övrigt ta skada när man håller på att testa in fjädertrycket?
Min bil laddar ca 0.7-0.8 bar på 2:an och ca 1.1 bar på 4:an-5:an.
Då ska jag väl se till att den öppnar på 1.1 bar? -hur?
Kommer bilen kvittra på 1,2:an då?
Dumpen är köpt på Creatix, och enligt deras hemsida är den provtryckt så den öppnar vid 1.8
bar.
Dumpventilen är öppen!
I vilken ände börjar man och hur gör man detta smidigast?
Nån sa till mig att jag skulle se till att den precis skulle hålla stängt på tomgång...
Är det bäst?
Hur blir de då när man kör kommer inte den öppnas automatiskt när laddet kommer?
Kommer den matcha alla växlar bäst om man gör så ?
Hjäääälp!
Tack på förhand!
Mvh Robert
Volvo 700 Am-R