4382
Sök

Topplockspackning till trimmad b230 Turbo?

127 Inlägg
17 maj 2010
Trådstartare
#1
Hej!

Har motor löst på stativ, håller på att trimma lite.
H-Stakar, Smidda kolvar, Portad 531 topp, Gröna 968 ( r ) spridare, Större lmm, Btr, 19T agg, Chipp Bränlse och tänding, BMW ZF VXL låda, och lite annat...

Så nu funderar jag på, vad för topplockspackning ska jag ha?, känns som om original inte räcker till, vill ju inte ställa mej och byta 2 vecker senare.
Ska jag köra typ stål packning? Skärkant, hur tjock? Har ej beställt kolvar än, om jag kör med tjockare topplockspackning vad för mm ska kolvarna vara?, komphöjd eller vad det heter, inte så haj på alla namn..

Hoppas ni förstår och kan hjälpa mej!

Mvh. Nichlas

593 Inlägg
17 maj 2010
#2
kg trimning har en skärkantspackning som bör uppfylla de krav du har.. Ring till han och hör..

Annars, är det o-ringning av block som gäller, ja kör själv med det och hittils är ja nöjd=)

mvh

10 287 Inlägg
17 maj 2010
#3
300Hkr alltså. Då räcker orginal topplockspackning. Jag körde två säsonger med bromsade 360Hkr utan några issues med orginal topplockspackning.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

127 Inlägg
17 maj 2010
Trådstartare
#4
Okey okey, tackar=)

127 Inlägg
17 maj 2010
Trådstartare
#5
Specialförstärkt med skärkant till B23/B230/B234. 1.5mm.
Skulle den fungera? När jag beställer kolvarna, ska de vara samma mått som original, eller måste de vara annat mått för topplockspackingen e tjockare?


Sök