Jag undrar vad som händer med skadade stötfångare och andra karossdelar som byts utav olika företag.
Och om någon jobbar på ett skadecenter tex och som vet om man kan få/köpa såna delar?
För mig och även andra kan det vara intressant eftersom jag skulle vilja bygga en egen stötfångare/spoiler men vill gärna inte plocka bort den som sitter eftersom det kan ta tid att bygga en.
hehe, på en lackfirma uppe vid mitt sommarställe slänger dom massa stötfångare. och där är det bara att ta, men oftast kommer det ifrån nyare bilar typ
Okej, men på vilket sätt rör det försäkringsbolagen om jag tex skulle ta en krockad stötfångare?
Det är försäkringsbolaget som "äger" delen och verkstaden har skylldighet att spara alla delar en viss tid, vad som sker efter det är upp till FB och vekstaden att avgöra
Okej, men på vilket sätt rör det försäkringsbolagen om jag tex skulle ta en krockad stötfångare?
Antagligen inte på nått. Alla delar som bytts ut hos företaget jag jobbar på slängs i container också, uppskattas nog inte om det kommer nån å gräver i containern efter delar. Men om du känner nån som jobbar på nått företag som håller på med skadereparation så e det nog inga problem för honom å spara en stötfångare eller liknande del som inte e helt kass men för dålig å vara lönt att göra plastreparation på när bilens skada åtgärdades. Övade själv upp lite glasfiberbygge på både motorhuvar och stötfångare som bytts ut på skadade bilar, bara för att nedre halvan saknas och inte kann plastrepas är inte den omöjlig å bygga nått nytt på eftersom det är bara fästena och linjerna mot karossen man behöver någorlunda intakt för att få nått fint byggt.
Då kanske det går att få tag på en frontspoiler som går att göra nått med. Jobbar själv på en bilfirma och ser många frontspoilers som läggs på hög, men jag har ju ett annat märke än vad vi slänger på jobbet. Därför jag frågar här om det var någon som visste om det kanske inte var helt omöjligt.
Och samtidigt erbjuda att fixa skadad stötfångare om det är någon som behöver för att göra samma sak som jag, fast till en Toyota.