3384
Sök

Pendlande tomgång BMW 320i -95

29 Inlägg
18 maj 2010
Trådstartare
Hej!
Jag har en BMW e36 320i med en m52b20 vanos motor i, som jag har turbokverterat.
Nu när jag startat upp bilen så går den på pendlande tomgång. och ibland rusar den upp på 2tusen varv å sen ner till tusen å håller på sådär. Någon som vet vad som kan vara fel?Bilen blurrar bara när man gasar. Det här är alltså under första uppstarten. Någon som kan ge tips om hur man ska göra?

MVH Timmy

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
18 maj 2010
hur har du konveterat den då? riktigt mappat eftermarknadssprut eller "ladda till det rasar"?
kan vara tjuvluft, paj LMM, om du har den kvar etc.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

29 Inlägg
18 maj 2010
Trådstartare
NITROUS skrev:
hur har du konveterat den då? riktigt mappat eftermarknadssprut eller "ladda till det rasar"?
kan vara tjuvluft, paj LMM, om du har den kvar etc.

Jag har inte eftermarknadssprut. Men jag har inte heller tänkt ladda till det rasar haha, ska inte ladda så mycket. LMM:en är ny så kan inte vara det. Du har inte någon annan tanke?
Tack för svar!

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
19 maj 2010
hur har du gjort då? originalspridare/LMM?hur har du gjort med vevhusventilationen? har du satt LMM före eller efter turbon?
Senast redigerat av NITROUS (19 maj 2010)

29 Inlägg
19 maj 2010
Trådstartare
NITROUS skrev:
hur har du gjort då? originalspridare/LMM?hur har du gjort med vevhusventilationen? har du satt LMM före eller efter turbon?

Jag har inte orginal spridare jag har större men orginal LMM. Vevhusventilationen har jag inte rört tror jag. Jag har provat med LMM både före och efter turbon. Den går likadant. sad

MVH

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
19 maj 2010
har du större spridare men original LMM så går den fett, du måste anpassa spridare/chip och LMM med varandra annars kommer det aldrig att funka.

29 Inlägg
23 maj 2010
Trådstartare
NITROUS skrev:
har du större spridare men original LMM så går den fett, du måste anpassa spridare/chip och LMM med varandra annars kommer det aldrig att funka.

Vilken sida ska man ha LMM:en på? Sug eller tryck?

Performance meck
342 Inlägg
23 maj 2010
Randow skrev:
NITROUS skrev:

Vilken sida ska man ha LMM:en på? Sug eller tryck?

beror på vem du frågar endel säger att det är bättre att ha den på tryck
jag brukar vilja ha den på sug sidan

jag tror med på lmm problem har du kört med den sedan du bytte lmm?

om du har möjlighet testa med en annan som du vet funkar eller testa din i en annan bil.

Mvh viktor

Sök