Idag har jag haft lite motgångar, en hjulmutter blev nästan rund, trodde det skulle gå åt helvete, men lite värme så fick jag loss den, billiga "stylingmuttrar" har iaf beställt nya muttrar nu till alla hjulen. Försökte mig på att höja upp coilovers men de satt som berget, måste ta hjälp av någon kompis för att få upp låsmuttern.
Men iaf bromsbeläggen bak är bytta och nu är bromsarna ok runt om. Åkte även och tankade upp bilen med V-power har 4mil till närmaste shell med V-power så jag fyllde upp tanken och 2st 20liters dunkar, fick bli 99liter, det sved lite i plånboken men bilen har knappt dragit någonting nu i jämförelse med 98oktan.
Har även stött på något sämre, ett missljud ett litet ljud blir ibland när jag släpper kopplingen, är nästan övertygad om att det är ingående lager i lådan som låter, inget allvarligt ljud än så länge men lådan åker ner i vinter och renoveras, samt att kopplingen ska bytas till en nismo flerskivig koppling. Tar även kamremsbytet då i samma veva. Kul att ha något för sig hehe, men det är saker jag ändå tänkt göra för att få 100%ig drivlina innan man ger sig på motorn, får försöka jobba lite mer extra så man får råd med allt roligt till nästa säsong.
Senast redigerat av Madhouse (6 juni 2010)
Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.