2255
Sök

Hur många besiktnings anmärkningar har ni fått som mest?

1 418 Inlägg
23 maj 2010
#41
evilaudio skrev:

ja besikta min jetta igår utan nån anmärkning alls.. Jetta GTX från -88 tongue

Därför man ska köra tyskt smile
var en gnutta ironi i mitt inlägg ang. svensk kvalité. Hade dock sluppit många 2or om jag orkat byta lampor innan bes bara, lat som man är.
Senast redigerat av Lindberg88 (23 maj 2010)

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.

Egen företagare Bilbygge & Chassie-teknik
1 594 Inlägg
23 maj 2010
#42
agadiffen skrev:
hotrodder skrev:
agadiffen skrev:
ja var och besiktiga min bmw i fredags och fick massor anmärkningar så nu undrar ja hur många ni fått som mest?



http://www1.garaget.org/gallery/archive/114384/935583_0f9fda.jpg

Skulle fan skämmas över att få ett dyligt protokoll i näven. Snacka om att ha noll koll på sin bil och åka med sånna vrak ute i trafiken???

oj då så du tar ton!! köpte bilen billigt stått i 2år ville bara veta felen ingen bil ja pendlar till jobbet med direkt. skroten nästa!!!

Ja det gör jag med tanke på vilken hög du körde in till bilprovninge och vadå "ville veta felen?" Hur förbannat svårt är det tex. att böjja sig ner och kolla mönsterdjupet på däcken. Du hade ju två utan mönster och två som var skadade... Att hastighetsmätaren krävs ju ingen Einstein direkt för att se samt gå ett varv runt kärran och kolla att alla lampor funkar. Sen lär den ju vara duktigt "trevlig" efter vägen med tanke på hur känslig en BMW e när det blir glapp i nån komponent i hjulupphängningarna. "Länkarmslagring vänster bak.. bult saknas" ... Jösses!
Senast redigerat av hotrodder (23 maj 2010)

Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 241 Inlägg
23 maj 2010
#43
Besiktningsmannen skrev inget på papperet när jag i fredags besiktade min Corvette -86......
Blankt papper ska det va!!!!!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

1 418 Inlägg
23 maj 2010
#44
hotrodder skrev:
agadiffen skrev:
hotrodder skrev:

Skulle fan skämmas över att få ett dyligt protokoll i näven. Snacka om att ha noll koll på sin bil och åka med sånna vrak ute i trafiken???

oj då så du tar ton!! köpte bilen billigt stått i 2år ville bara veta felen ingen bil ja pendlar till jobbet med direkt. skroten nästa!!!

Ja det gör jag med tanke på vilken hög du körde in till bilprovninge och vadå "ville veta felen?" Hur förbannat svårt är det tex. att böjja sig ner och kolla mönsterdjupet på däcken. Du hade ju två utan mönster och två som var skadade... Att hastighetsmätaren krävs ju ingen Einstein direkt för att se samt gå ett varv runt kärran och kolla att alla lampor funkar. Sen lär den ju vara duktigt "trevlig" efter vägen med tanke på hur känslig en BMW e när det blir glapp i nån komponent i hjulupphängningarna. "Länkarmslagring vänster bak.. bult saknas" ... Jösses!

så man ska åka iväg och köpa 4 st nya däck till en bil där ev. fel som besiktningen hittar avgör om bilen ska få leva vidare eller ej?

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.

739 Inlägg
23 maj 2010
Trådstartare
#45
Lindberg88 skrev:
hotrodder skrev:
agadiffen skrev:

oj då så du tar ton!! köpte bilen billigt stått i 2år ville bara veta felen ingen bil ja pendlar till jobbet med direkt. skroten nästa!!!

Ja det gör jag med tanke på vilken hög du körde in till bilprovninge och vadå "ville veta felen?" Hur förbannat svårt är det tex. att böjja sig ner och kolla mönsterdjupet på däcken. Du hade ju två utan mönster och två som var skadade... Att hastighetsmätaren krävs ju ingen Einstein direkt för att se samt gå ett varv runt kärran och kolla att alla lampor funkar. Sen lär den ju vara duktigt "trevlig" efter vägen med tanke på hur känslig en BMW e när det blir glapp i nån komponent i hjulupphängningarna. "Länkarmslagring vänster bak.. bult saknas" ... Jösses!

så man ska åka iväg och köpa 4 st nya däck till en bil där ev. fel som besiktningen hittar avgör om bilen ska få leva vidare eller ej?

ungefär så tänkte ja med man lägger ju inte 5000:- på en bil som ev ändå inte går igenom bes ,,alla är vi ju olika och tur är väl det!!


Egen företagare Bilbygge & Chassie-teknik
1 594 Inlägg
23 maj 2010
#46
Lindberg88 skrev:
hotrodder skrev:
agadiffen skrev:

oj då så du tar ton!! köpte bilen billigt stått i 2år ville bara veta felen ingen bil ja pendlar till jobbet med direkt. skroten nästa!!!

Ja det gör jag med tanke på vilken hög du körde in till bilprovninge och vadå "ville veta felen?" Hur förbannat svårt är det tex. att böjja sig ner och kolla mönsterdjupet på däcken. Du hade ju två utan mönster och två som var skadade... Att hastighetsmätaren krävs ju ingen Einstein direkt för att se samt gå ett varv runt kärran och kolla att alla lampor funkar. Sen lär den ju vara duktigt "trevlig" efter vägen med tanke på hur känslig en BMW e när det blir glapp i nån komponent i hjulupphängningarna. "Länkarmslagring vänster bak.. bult saknas" ... Jösses!

så man ska åka iväg och köpa 4 st nya däck till en bil där ev. fel som besiktningen hittar avgör om bilen ska få leva vidare eller ej?

Det är inte det saken gäller utan att han över huvud taget plockar ut vraket på allmän väg med dessa många så uppenbara trafikfarliga fel. Vill du kanske möta en bilist som är utan bromsar eller med ett styrstag som ramlat loss? Alla vi trafikanter har en förbannad skyldighet att se till att fordonen vi kör är i trafikdugligt skick.

Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab

VW-nörd?
4 332 Inlägg
23 maj 2010
#47
därför körde han till besiktningen...inte olagligt de


739 Inlägg
23 maj 2010
Trådstartare
#48
Mortalis skrev:
därför körde han till besiktningen...inte olagligt de

tur det finns någon som är på mitt spår


3 650 Inlägg
23 maj 2010
#49
agadiffen skrev:
Lindberg88 skrev:
hotrodder skrev:

Ja det gör jag med tanke på vilken hög du körde in till bilprovninge och vadå "ville veta felen?" Hur förbannat svårt är det tex. att böjja sig ner och kolla mönsterdjupet på däcken. Du hade ju två utan mönster och två som var skadade... Att hastighetsmätaren krävs ju ingen Einstein direkt för att se samt gå ett varv runt kärran och kolla att alla lampor funkar. Sen lär den ju vara duktigt "trevlig" efter vägen med tanke på hur känslig en BMW e när det blir glapp i nån komponent i hjulupphängningarna. "Länkarmslagring vänster bak.. bult saknas" ... Jösses!

så man ska åka iväg och köpa 4 st nya däck till en bil där ev. fel som besiktningen hittar avgör om bilen ska få leva vidare eller ej?

ungefär så tänkte ja med man lägger ju inte 5000:- på en bil som ev ändå inte går igenom bes ,,alla är vi ju olika och tur är väl det!!

men orka över huvudtaget betala en bil för att kolla felen å sedan dra den till skroten lol


1 484 Inlägg
23 maj 2010
#50
Vilken jävla diskussion det blev:O

Den gamle 99an jag hade för ett tag sen, årsmod. 73. Hade stått avställd sedan 1995 o senaste besiktning var 2000, fick 3 FEL!

Bromsanliggning vänster bak
Däck, mönsterdjup
Varningstriangel saknas

Allt är fixat och nu är den godkänd och går till 2012! Fick 7000 för den smile

Sorry om detta var offtopic, men lite fränt ändå big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/78005/935725_t5x94k.jpg
Saab 99L -73

EDIT: Stavfel
Senast redigerat av Saab_99L (23 maj 2010)

Med vänlig hälsning, Oscar.
Besök mig gärna på Facebook!
Volbeat, forever and always <3

739 Inlägg
23 maj 2010
Trådstartare
#51
Saab_99L skrev:
Vilken jävla diskussion det blev:O

Den gamle 99an jag hade för ett tag sen, årsmod. 73. Hade stått avställd sedan 1995 o senaste besiktning var 2000, fick 3 FEL!

Bromsanliggning vänster bak
Däck, mönsterdjup
Varningstriangel saknas

Allt är fixat och nu är den godkänd och går till 2012! Fick 7000 för den smile

Sorry om detta var offtopic, men lite fränt ändå big_smile

EDIT: Stavfel

ja det blev visst lite diskustion

men du hade ju skit enkla fel på din 99.a


1 484 Inlägg
23 maj 2010
#52
agadiffen skrev:
Saab_99L skrev:
Vilken jävla diskussion det blev:O

Den gamle 99an jag hade för ett tag sen, årsmod. 73. Hade stått avställd sedan 1995 o senaste besiktning var 2000, fick 3 FEL!

Bromsanliggning vänster bak
Däck, mönsterdjup
Varningstriangel saknas

Allt är fixat och nu är den godkänd och går till 2012! Fick 7000 för den smile

Sorry om detta var offtopic, men lite fränt ändå big_smile

EDIT: Stavfel

ja det blev visst lite diskustion

men du hade ju skit enkla fel på din 99.a

Jo jag vet, tänk då att den vart avställd i 15 år!

Med vänlig hälsning, Oscar.
Besök mig gärna på Facebook!
Volbeat, forever and always <3

739 Inlägg
23 maj 2010
Trådstartare
#53
Saab_99L skrev:
agadiffen skrev:
Saab_99L skrev:
Vilken jävla diskussion det blev:O

Den gamle 99an jag hade för ett tag sen, årsmod. 73. Hade stått avställd sedan 1995 o senaste besiktning var 2000, fick 3 FEL!

Bromsanliggning vänster bak
Däck, mönsterdjup
Varningstriangel saknas

Allt är fixat och nu är den godkänd och går till 2012! Fick 7000 för den smile

Sorry om detta var offtopic, men lite fränt ändå big_smile

EDIT: Stavfel

ja det blev visst lite diskustion

men du hade ju skit enkla fel på din 99.a

Jo jag vet, tänk då att den vart avställd i 15 år!

helt otroligt!!!


484 Inlägg
23 maj 2010
#54
Lindberg88 skrev:
sterge skrev:
1. framvagnsbalk rostskadad

Vad ovanligt på en golf 2 (A)

precis vad jag har hört också efter att den byttes wink

Föddes till att älska Volvo.

7 100 Inlägg
23 maj 2010
#55
https://www1.garaget.org/gallery/archive/27938/9209/27938-93402.jpg

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

hellaflush!
1 266 Inlägg
23 maj 2010
#56
hmm, dom 4 sista va inte roliga du tongue Dom andra är ju rellativt lätt att fixa smile


7 274 Inlägg
23 maj 2010
#57

Varför ligger brustna fjädrar under bra att veta? neutral


2 924 Inlägg
23 maj 2010
#58
hotrodder skrev:
Lindberg88 skrev:
hotrodder skrev:
Ja det gör jag med tanke på vilken hög du körde in till bilprovninge och vadå "ville veta felen?" Hur förbannat svårt är det tex. att böjja sig ner och kolla mönsterdjupet på däcken. Du hade ju två utan mönster och två som var skadade... Att hastighetsmätaren krävs ju ingen Einstein direkt för att se samt gå ett varv runt kärran och kolla att alla lampor funkar. Sen lär den ju vara duktigt "trevlig" efter vägen med tanke på hur känslig en BMW e när det blir glapp i nån komponent i hjulupphängningarna. "Länkarmslagring vänster bak.. bult saknas" ... Jösses!

så man ska åka iväg och köpa 4 st nya däck till en bil där ev. fel som besiktningen hittar avgör om bilen ska få leva vidare eller ej?

Det är inte det saken gäller utan att han över huvud taget plockar ut vraket på allmän väg med dessa många så uppenbara trafikfarliga fel. Vill du kanske möta en bilist som är utan bromsar eller med ett styrstag som ramlat loss? Alla vi trafikanter har en förbannad skyldighet att se till att fordonen vi kör är i trafikdugligt skick.

Så ditt förslag är han skulle hyrt ett släp och transporterat bilen till besiktningen med? roll
Inte lätt då en BMW är tung och kräver dragfordon och körkort med högre klassning...

Så här gör de flesta för att avgöra bilar med lågt värde om de är ett osäkert kort, speciellt när bilen är nyinköpt och man inte provat ut bilen så noga... Alltså besiktigar först och avgör sen om det är värt att ge sig på och fixa bilen eller inte... och att ens tro att bilägaren inte observerat de dåliga däcken, hastighetsmätaren och glapp/oljud i bakvagn är ju bara dumt att ens tänka tanken... wink

Din åsikt är ju mkt mer relevant huruvida man använder bilen under "ombesiktningsmånaden" tills felen är åtgärdade (om ägaren väljer göra det).

Money talks!

~ Life is short, have FUN! ~

1 418 Inlägg
23 maj 2010
#59
hotrodder skrev:
Lindberg88 skrev:
hotrodder skrev:

Ja det gör jag med tanke på vilken hög du körde in till bilprovninge och vadå "ville veta felen?" Hur förbannat svårt är det tex. att böjja sig ner och kolla mönsterdjupet på däcken. Du hade ju två utan mönster och två som var skadade... Att hastighetsmätaren krävs ju ingen Einstein direkt för att se samt gå ett varv runt kärran och kolla att alla lampor funkar. Sen lär den ju vara duktigt "trevlig" efter vägen med tanke på hur känslig en BMW e när det blir glapp i nån komponent i hjulupphängningarna. "Länkarmslagring vänster bak.. bult saknas" ... Jösses!

så man ska åka iväg och köpa 4 st nya däck till en bil där ev. fel som besiktningen hittar avgör om bilen ska få leva vidare eller ej?

Det är inte det saken gäller utan att han över huvud taget plockar ut vraket på allmän väg med dessa många så uppenbara trafikfarliga fel. Vill du kanske möta en bilist som är utan bromsar eller med ett styrstag som ramlat loss? Alla vi trafikanter har en förbannad skyldighet att se till att fordonen vi kör är i trafikdugligt skick.

Folk gör dumma saker, allt ifrån att köra till besiktningen med fel som man inte vet om till att ta bort hytten på sina 50 tals willys jeepar, det borde väl göra bilen mindre säker?

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.

16 197 Inlägg
23 maj 2010
#60
Brains skrev:

Varför ligger brustna fjädrar under bra att veta? neutral

så länge inte fjäredn riskerar att hoppa ur tallriken så blir de ju va lugnt.

"Testar man inte så får man aldrig veta"


Sök