Då var det vardag igen efter en helhelg i Östergötland.
På fredagskvällen så umgicks man med kompisar i Linköping.
På lördagen så bar det av till Mantorp för att kika på ett av mina favoritbilmärken, är dock lite missnöjd med priset på inträdet, 250 spänn för en endagarsbiljett...? Det är ju inte någon rockkonsert vi snackar om!
I vilket fall så fick man se en hel del bussar i år både en trimmad split med wasserboxer och en norsk bay med bur som ja jag vet inte vilken motor men det rörde på sig i alla fall!
Det trevligaste var att dela erfarenheter med Magnus Ros samt finnarna ifrån Bogey racing, troligtvis alla nordens Subarubussägare på samma ställe. Dessvärre kunde de inte ta med sin "Ratataksi" eftersom att de hade drabbats av växellådsras så vi får väl hoppas på nästa år. Dock hade de en mycket fin bluestar med 2-liters Subaru turbomotor i.
"There was 5 bluestars sold to Finland and we own 4 of them, but there is only a matter of time before we own that one too". Nästa år ska min buss vara klar så den också kan stå och blänka ihop med våra finska vänner!
På söndagen var man på Malmslätt och tittade på flyguppvisning, det flögs med både de svenska klassikerna som Tunnan, Lansen, Draken och Gripen. Och även Breitling jet team, Team 60, en stoor C-17, två Supermarine Spitfire, Vampire, Hawker Hunter, välmanuvrerbara helikoptrar och en DC-3:a. Dessutom startade man upp en Rolls Royce Merlin V12 på marken, ljudet gjorde att flera mungipor närmade sig öronen.
Jag och polaren stog på plattan större delen av dagen där man fick se när planen startades upp...
Dessvärre så slutade helgen inget vidare eftersom att jag backade på ett elmätarskåp och bucklade sidan på mor och fars bil, det blir väl en grej för försäkringsbolaget men jag får ju en sur självrisk att betala. Precis när man behöver alla pengar för att kunna färdigställa sin VW-buss...
Aja, en trevlig helg var det i alla fall!
Håll avståndet till bakomvarande fordon!