JimmyAndersson skrev:
Men alltså om jag fattar mappningen rätt så optimerar jag bilen så gott det går efter dom förutsättningar bilen klarar.
Alltså i teorin så skulle jag kunna ställa upp laddtrycket vid pysventilen elller nåt sen mappa om bilen och så den får mer soppa och luft och allt.
Det finns ju gränser, men kanske 1.0bar sen mappning på det?
Det borde väl funka heller är jag helt ute och cyklar nu?
Nej du har fattat det rätt, MEN.....på din gamla bil och med den lilla effektökning du vill göra är en mappning (som ofta tar en hel dag) ganska onödig.
Dessutom är det mig vetligen ingen som kan mappa ditt styrsystem.
Det som återstår är alltså att chippa eller att pysa.
Att pysa har du förstått riskerna med och är du inte beredd att ta risken så återstår chippning.
Då är marknade enormt smal och jag känner bara till Speedparts och "chipp-mats" som har grejjer till din bil. SP är jag som sagt osäker på om de har något överhuvud taget, ring eller maila så får du svaret.
Jag hade i ditt läge:
• Köpt en IC komplett med slangar och rör från en 9000 turbo 91>
• Borrat original luftfilterburk.
• Ringt till SP eller Mats för att kolla va de har för APC-chipp och bränslechipp till din modell.
200hästar klarar du
nog med original framrör (DP) och katalysator.
250hästar behöver du en 3" pipa och race/sportkat.
mvh Jonas