3527
Sök

Projekt: Audi s4 v8 RWD (1994) -Drifting Modified-

54 Inlägg
25 maj 2010
Trådstartare
#1
Tänkte jag skulle starta en tråd om mitt och pappas drifting bygge

Försök att bygga en drifting bil på hyffsat låg budget..
...............................................................................................................
Bil: Audi S4 v8 Quattro (1994)
Motor: org 4,2 V8
Växelåda: org 6 växlad
Drivlina: org
Fälgar/Däck: Massa olika 16" fälgar tongue
...................................................................................
Det som ska göras är: svetsa mitten diffen fimpa drivaxlarna fram.
Bygga hemma snickrat avgassystem.
2x billiga kina race stolar 4punktsbälte.
Sänka och styva upp max.
Ränsa på allt skit i bilen all onödig plåt plast inredning m.mm
kanske någon coolare lack..
lite små saker som strömbrytare kanske en extra fläkt m.mm
...............................................................................................................
Tanken är att göra den bakhjulsdriven och bygga så den är godkänd för -Drifting Modified-

2010: kommer bli ett tränings år
2011: ska försöka köra lite mer seriöst..
...............................................................................................................
Uppdateras snart när jag tagit lite mer bilder 

...............................................................................................................

https://www1.garaget.org/gallery/archive/106463/937781_ka07wb.jpg
testade mina 19" lite stora tongue
Senast redigerat av eviltyson00 (27 maj 2010)


54 Inlägg
25 maj 2010
Trådstartare
#2
Ska kanske tillägga att den inte är RWD än det kommer att göras när allt annat är klart..


Svartlistad
446 Inlägg
25 maj 2010
#3
eviltyson00 skrev:
Ska kanske tillägga att den inte är RWD än det kommer att göras när allt annat är klart..

bara rycka drivaxlarna fram och svetsa mittdiffen eller har jag fel?


1 562 Inlägg
25 maj 2010
#4
jimmy-124 skrev:
eviltyson00 skrev:
Ska kanske tillägga att den inte är RWD än det kommer att göras när allt annat är klart..

bara rycka drivaxlarna fram och svetsa mittdiffen eller har jag fel?

jo då blir den ju bakhjulsdriven men håller det? kom ihåg att ha drivknutarna fram monterade så inte lagren far för dig.

54 Inlägg
25 maj 2010
Trådstartare
#5
jimmy-124 skrev:
eviltyson00 skrev:
Ska kanske tillägga att den inte är RWD än det kommer att göras när allt annat är klart..

bara rycka drivaxlarna fram och svetsa mittdiffen eller har jag fel?

Stämmer bra. Bara lite små pill när man tar bort drivaxlarna fram men annars är det allt man behöver göra tongue


54 Inlägg
25 maj 2010
Trådstartare
#6
mange_240 skrev:
jimmy-124 skrev:
eviltyson00 skrev:
Ska kanske tillägga att den inte är RWD än det kommer att göras när allt annat är klart..

bara rycka drivaxlarna fram och svetsa mittdiffen eller har jag fel?

jo då blir den ju bakhjulsdriven men håller det? kom ihåg att ha drivknutarna fram monterade så inte lagren far för dig.

Pappa är bra kommpis med viktor Chef på Dahlbäck Racing. Så jag ska ta med bilen dit och se om dom har en bra lösning på hur man ska göra med lagren och drivaxlarna fram.. tongue


54 Inlägg
27 maj 2010
Trådstartare
#7
Uppdatering om vad som ska göras:

...................................................................................
Det som ska göras är: svetsa mitten diffen fimpa drivaxlarna fram.
Bygga hemma snickrat avgassystem.
2x billiga kina race stolar 4punktsbälte.
Sänka och styva upp max.
Ränsa på allt skit i bilen all onödig plåt plast inredning m.mm
kanske någon coolare lack..
lite små saker som strömbrytare kanske en extra fläkt m.mm
..............................................................................................................


173 Inlägg
27 maj 2010
#8
låter bra , kämpa på nu så kan den nog bli klar inom kort!

Mvh Goffe


KHRacing
27 maj 2010
#9
Lycka till, (du har PM)

ang att fästa de avkapade hubbarna i växellådan så gör som jag gjorde. kapa ner drivknutshylsorna så mkt det går & sedan sätter de ett vinkeljärn utanpå som gör att de fortfarande kan snurra utan att de tar i nånstans
vad folk än säger så måste du låta framdiffen sitta kvar i v-lådan samt även hubbarna, annars kan det börja vibrera & då rasar lådan snabbt

54 Inlägg
27 maj 2010
Trådstartare
#10
KHRacing skrev:
Lycka till, (du har PM)

ang att fästa de avkapade hubbarna i växellådan så gör som jag gjorde. kapa ner drivknutshylsorna så mkt det går & sedan sätter de ett vinkeljärn utanpå som gör att de fortfarande kan snurra utan att de tar i nånstans
vad folk än säger så måste du låta framdiffen sitta kvar i v-lådan samt även hubbarna, annars kan det börja vibrera & då rasar lådan snabbt

tackar för tippset har inte kollat alls än men det ska nog inte vara så svårt att göra en lösning tongue


54 Inlägg
27 maj 2010
Trådstartare
#11
ECO_Astra skrev:
låter bra , kämpa på nu så kan den nog bli klar inom kort!

Mvh Goffe

Ja hoppas jag får klar den innan gatebil på mantorp så jag kan prova lite tongue


54 Inlägg
30 maj 2010
Trådstartare
#13
Så här  ser den ut i dag men den kommer bli lägre håller på och byter fjädrar och dämpare billder på det kommer senare idag


https://www1.garaget.org/gallery/archive/106463/940597_4hh1gl.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/archive/106463/940599_hbgjsx.jpg
Senast redigerat av eviltyson00 (30 maj 2010)


54 Inlägg
54 Inlägg
30 maj 2010
Trådstartare
#15
https://www1.garaget.org/gallery/archive/106463/941195_020rc1.jpg
vart ett litet luftintag och huv lås monterade i dag tongue


https://www1.garaget.org/gallery/archive/106463/941199_xvflvy.jpg
bonus bild brorsans bil ville vara med tongue
Senast redigerat av eviltyson00 (8 juni 2010)


54 Inlägg
10 juni 2010
Trådstartare
#16
Jobbat mycket så jag har innte gjort något med bilen men blir ett ryck till helgen....












(varför skapa en tråd när inngen komenterar eller ställer frågor?)


3 Inlägg
24 juni 2010
#17
Var oxå inne på samma linje att bygga RWD S4 dock av en turbo,men har pratat med dom som provat och tydligen håller inte bakdiffen. Vet du nått om detta? Bakdiffen ska dock vara starkare på V8 modellen,sitter väl en torsen där på V8 istället för eldiffen....eller?

Men man kanske kan montera V8 diffen på S4an med eldiffen?

Oj mycket frågor blev det men intressant detta.

623 Inlägg
24 juni 2010
#18
Intressant bygge.
folket vill ha mer bilder.

nismo

3 Inlägg
9 juli 2010
#19
eviltyson00 skrev:
Jobbat mycket så jag har innte gjort något med bilen men blir ett ryck till helgen....












(varför skapa en tråd när inngen komenterar eller ställer frågor?)

Varför skriva i en tråd där trådskaparen inte skriver nått....;-)

Nyfiken hur det går!

54 Inlägg
6 september 2010
Trådstartare
#20
Det var länge sedan jag uppdaterade pga att det inte har hänt något med bilen då jag har haft lite dåligt med pengar..

bestälde ett nyt bällte här om dagen.. så när det kommer ska det monteras en ska jag fixa ett avgassystem svetsa diffen ta bort drivaxlarna fram sänka mer...

kommer åka massor sommaren 2011



Sök