2598
Sök

Krock i omarkerad refug! Vad gör man?

1 224 Inlägg
3 juni 2010
Trådstartare
linuslinje skrev:
Mazda6sex skrev:
linuslinje skrev:
Vad säger ditt försäkringsbolag?

Jag anmälde skadan idag, väntar på ett svar imorn. (antar jag?) Men självrisk blir det då.
Vad funderade du på?

I vissa liknande ärenden så har försäkringsbolagen ibland gått in och betalat, och sedan kräver de i sin tur vägägaren på ersättning.

Ok, visste jag inget om.. får betala det nu och sedan tar jag ut pengarna från kommunen i efterhand.

i-vtec Do you?

9 Inlägg
3 juni 2010
Helt klart inte du som ska stå för kostnaderna. Kommunen ska ersätta dig. Det gäller bara att få dem att göra det, bästa är väl säkerligen ifall ditt försäkringsbolag driver frågan mot kommunen.

1 224 Inlägg
3 juni 2010
Trådstartare
Snackade med försökringsbolaget idag. Dem fick en bättre uppfattning av olyckan nu och sa att jag skulle invänta svar och se vad kommunen säger. Vi får se. Ordnar sig på något sätt

i-vtec Do you?

1 224 Inlägg
16 juni 2010
Trådstartare
Bilen är tillbaka och kommunen hörde av sig idag och sa att de betalar för självrisken smile Bra att de tog ansvaret

i-vtec Do you?

2 763 Inlägg
16 juni 2010
Har du ingen bild på bilen så att man får se hur den ser ut efter olyckan?? sad Hur fan kan de inte skylta en refug?? yikes

Volvo - For Life

Rumpmas
3 860 Inlägg
16 juni 2010
Mazda6sex skrev:
Bilen är tillbaka och kommunen hörde av sig idag och sa att de betalar för självrisken smile Bra att de tog ansvaret

Grattis! Kul att någon får sin rättmätiga ersättning smile

Det fanns en tråd på STCS om en mindre varggrop i vägen, men den "försvann" efter anmälan, och ingen ersättning betalades ut eftersom gropen "inte fanns" när VV inspekterade den vägen.

4 005 Inlägg
16 juni 2010
Mazda6sex skrev:

Härligt! Grattis!

2 982 Inlägg
16 juni 2010
varför gick det på självrisken? det innebär väl att du får sänkt bonus?
i ditt fall så ska kommunen stå för hela notan.

polarn hamnade i en omarkerad grop, markägaren står för allt. inget försäkringsbolag inblandat.

1 224 Inlägg
16 juni 2010
Trådstartare
BOLIN_ skrev:
Har du ingen bild på bilen så att man får se hur den ser ut efter olyckan?? sad Hur fan kan de inte skylta en refug?? yikes

Jo har en bild på platsen, ni får gå in på min sida under galleri för att se den ( då det inte går att ladda upp i forumet)

varför gick det på självrisken? det innebär väl att du får sänkt bonus?
i ditt fall så ska kommunen stå för hela notan.

polarn hamnade i en omarkerad grop, markägaren står för allt. inget försäkringsbolag inblandat.

Det gick på självrisk eftersom att jag ville få bilen fixad direkt, så den lämnades in till verkstad. Kostnaden blev ungefär 20.000 kr, så sant.. tur att kommunen inte behövde betala det och fick ta självrisken.

Förstår vad du menar, men bonusen sänks bara då man vållat olycka för någon annan. Så same shit för mig. Har inte förlorat något på hela grejen.

i-vtec Do you?

1 224 Inlägg
16 juni 2010
Trådstartare
Bilden tagen dagen efter mitt på dagen, syns inte så mycket ändå, eller hur? Notera att vägen är riktigt smal, så om man inte vejjar åt sidan slår man i.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/105602/950456_8c7orj.jpg
Fin refug

Bild på när vägen smalnar framme vid övergångstället, och bredden på vägen wink
https://www1.garaget.org/gallery/archive/105602/950455_kbqifk.jpg
Senast redigerat av Mazda6sex (16 juni 2010)

i-vtec Do you?

414 Inlägg
16 juni 2010
Mazda6sex skrev:
Bilden tagen dagen efter mitt på dagen, syns inte så mycket ändå, eller hur? Notera att vägen är riktigt smal, så om man inte vejjar åt sidan slår man i.
http://www1.garaget.org/gallery/archive/105602/950456_8c7orj.jpg
Fin refug

Bild på när vägen smalnar framme vid övergångstället, och bredden på vägen wink
http://www1.garaget.org/gallery/archive/105602/950455_kbqifk.jpg

´

Är det i Tuna/tumba ?

Fotograf @ Team Insane Racing
1 781 Inlägg
16 juni 2010
jag känner med igen det där.. och visst fan är det tumba?

Team Insane Racing

1 224 Inlägg
16 juni 2010
Trådstartare
Javisst är det i Tumba, grymma ni va på att gissa då tongue

i-vtec Do you?

428 Inlägg
16 juni 2010
Fan vad kul att det löste sig smile grattis

KHRacing
16 juni 2010
Mazda6sex skrev:

Du har gjort fel. Ditt försäkrningsbolag skall inte bli lidande för att en annan part gjort fel.
Det är kommunens försäkrningsbolag som skall betala... sen om det råkar av en slump vara samma som du har spelar mindre roll.

mvh k

EDIT: ser nu att detta redan tagits upp.
Senast redigerat av KHRacing (16 juni 2010)

Hmm, vet inte?
1 775 Inlägg
17 juni 2010
Du verkar inte vara ensam om att ha kört på den, ser ut som dussintal bilar har varit på den =/

Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.

1 224 Inlägg
17 juni 2010
Trådstartare
Go_sideways skrev:
Fan vad kul att det löste sig smile grattis

Javisst, tackar big_smile

Du har gjort fel. Ditt försäkrningsbolag skall inte bli lidande för att en annan part gjort fel.
Det är kommunens försäkrningsbolag som skall betala... sen om det råkar av en slump vara samma som du har spelar mindre roll.

Nu gick försäkringsbolaget med på det, så något mer behöver väl jag inte göra? De får väl kräva pengarna från kommunen isåfall. För jag berättade precis vad som hade hänt.

Du verkar inte vara ensam om att ha kört på den, ser ut som dussintal bilar har varit på den =/

Nej tror inte heller det tongue

i-vtec Do you?

8 881 Inlägg
17 juni 2010
Slutet gott och allting har ordnat sig för trådskaparen.

Fotograf på tierpidag.se

Sök