2145
Sök

Saab 900 aero 84 projekt "gratis bilen"

1 697 Inlägg
4 april 2011
Frizzox skrev:
Juvakka skrev:
Frizzox skrev:

för att tändplattan e sönder, men kommer fixa det såsmåningom

Okej, hur gör du då med tändningslåset? Försäkringsbolaget lär ju inte gilla det om du inte har tändningslås tongue

men ska fixa de i sommar sen tongue

Gött det, jag funderade själv på att byta hela den där plattan med tändningslåset mellan mina bilar när jag skulle skifta till växelspak till den med stålkula men valde att bara skifta själva spaken och länkaget istället. Fattade inte riktigt hur man skulle plocka isär den, men så funderade jag inte så länge heller tongue

528 Inlägg
4 april 2011
Trådstartare
Juvakka skrev:
Frizzox skrev:
Juvakka skrev:

Okej, hur gör du då med tändningslåset? Försäkringsbolaget lär ju inte gilla det om du inte har tändningslås tongue

men ska fixa de i sommar sen tongue

Gött det, jag funderade själv på att byta hela den där plattan med tändningslåset mellan mina bilar när jag skulle skifta till växelspak till den med stålkula men valde att bara skifta själva spaken och länkaget istället. Fattade inte riktigt hur man skulle plocka isär den, men så funderade jag inte så länge heller tongue

hahah de va faktiskt inte jättesvårt när jag kom på hur jag skulle göra tongue

528 Inlägg
6 april 2011
Trådstartare
Ingen som råkar ha eller vet nån som har billiga aero/superaero fälgar med däck, eller bara hyffsade sommardäck till 15" aero fälgar :-P

GM förstörde SAAB
37 Inlägg
6 april 2011
Jag har nog en uppsättning över men vet inte hur däck det är på dom smile Har ju 2st T8 specialare stående

Suveränast Av Alla Bilar SAAB!!!

528 Inlägg
7 april 2011
Trådstartare
Tänkte slipa o lacka om ventilkåpan i helgen... Men mina lackkunskaper är ganska dliga... Behöver man grundalacka o isåfall går de bra med vanlig grundfärg eller fins de nån värme beständig historia ja måste köpa? Jag använder svart värmebeständig lack, tacksam för svar ;-)

528 Inlägg
17 april 2011
Trådstartare
Tänkte be om ursäkt för att de står lite still just nu, men det är mkt annat nu i april, men jag har fixat pengar till avgassystem o lite sånt, så jag räknar med att bilen kommer ut under maj :-)  sen kommer den troligtvis säljas när den är besiktad då jag är en sån person som gärna håller på o fixar o trimmar bilar, men den vill jag att den ska vara original, så den får ge plats åt ett annat projekt om jag får rätt pris för den :-)

64 Inlägg
17 april 2011
Den ser bra ut, hur är det med rost i dörrar osv?

Ska du fixa short-shift? smile

528 Inlägg
17 april 2011
Trådstartare
Torbo skrev:
Den ser bra ut, hur är det med rost i dörrar osv?

Ska du fixa short-shift? smile

I dörrarna är den riktigt frisk faktiskt börjar bli lite lite brunt på nån fläck bara, en skärmkanten som är riktigt dålig bara :-/  nej short-shift är inte planerat på jag vill hålla den original :-P

528 Inlägg
24 juni 2011
Trådstartare
malaguti_fabbe skrev:
2 månader sen senaste inlägget tongue Inte hänt nått nämnvärt?

Eehm jo egentligen men datorn har kraschat och de går inte att ladda upp bilder med mobilen :-/

528 Inlägg
24 juni 2011
Trådstartare
malaguti_fabbe skrev:
Hehe ok wink Det finns väl en miljon andra datorer i Sverige tongue

Haha jo de gör de ju faktiskt :-P  ska försöka låna en dator i helgen och uppdatera lite :-)

528 Inlägg
26 juni 2011
Trådstartare
Tänkte att jag ska göra en skriftlig update iaf då jag inte har nån dator att ladda upp bilder med, det har råkat bli ett lite större projekt än det var tänkt från början... All inredning är ur bilen utom instrumenbrädan. Jag har hitta 2 ställen som behöver svetsas och det är inte mkt, så jag måste införskaffa plåt och laga svetsen :-P  de blir roligare sen när jag kan uppdatera med bilder också :-)

528 Inlägg
26 juni 2011
Trådstartare
M_Broberg skrev:
gött mos! Rostlaga 84or e svinkul ^^

Jag är glad att de inte är mer :-P  de som är svetsar jag på ett par timmar :-)

528 Inlägg
11 september 2011
Trådstartare
kan bara skriva att jag inte har så mkt tillgång till internett där jag kan lägga upp bilder, därför uppdaterar jag inte så ofta hmm ska försöka bättra mig... men all inredning är ur, motorn ska lyftas ur när jag hämtat motorlyften tongue så det händer saker iaf smile

...
145 Inlägg
2 november 2011
Nästan 2 månader sedan uppdate, har projektet dött helt eller?

Jag vill se en update! wink

528 Inlägg
2 november 2011
Trådstartare
_Skalman skrev:
Nästan 2 månader sedan uppdate, har projektet dött helt eller?

Jag vill se en update! wink

Den står utan inredning och väntar på lite särskilt, dock måste jag fixa en bil jag kan åka med nu... Så de ser ut som saaben får vänta lite :-/

528 Inlägg
16 november 2011
Trådstartare
sådär, då har man suttit o kikat på delar till saaben, ska köpa bromsrör o lite smått o gott nu i november, ska även fixa lite rost så jag kan plocka i inredningen igen smile avgassystem ska också köpas, tror jag ska slå till med ett 2,5" eller 3" system från speedparts när jag ändå ska köpa smile

528 Inlägg
16 november 2011
Trådstartare
om någon kan tipsa om bra sidor för saab delar så skriv tongue de jag vet e ju typ speedparts ^^

Sök