2634
Sök

Bmw m50b25 trimm för minst 650 häster ???

80 Inlägg
3 juni 2010
Trådstartare
#1
är 18år och har precis kommit över en bmw 325 92 års modell..och undrar vad som krävs för komma upp i minst 650 hk.. vilken drivlina ? och turbo ? o.s.v...gärna var man kan få tag på grejerna oxså..

Slav
1 454 Inlägg
3 juni 2010
#2
pyramidringar, cp-kolvar, h-profil stakar, ppf kammar, svetsad topp, balansering av motorn, en Garret gt-45 en vipec sprut stooora spridare sen e du nog hemma smile kolla med ppf så hjälper dom dej, leta även rätt på en vass koppling och en M5 låda, diff och sviktståls axlar så kanske de håller å..

Edit: Du är medveten om att det kommer kosta närmare 100k innan du kan köra va? förutsatt att du gör en del av jobben själv.
Senast redigerat av Henka_ (3 juni 2010)

Tack till
Tompa för riktigt grym mappning, hör av er om ni behöver mer fart i en T5 eller T7 Saab.
Janne på Autoexperten Gävle
Jonas på Bakaxeldelar för niceprice på delar.

Med.lem
3 759 Inlägg
3 juni 2010
#3
Henka_ skrev:
pyramidringar, cp-kolvar, h-profil stakar, ppf kammar, svetsad topp, balansering av motorn, en Garret gt-45 en vipec sprut stooora spridare sen e du nog hemma smile kolla med ppf så hjälper dom dej, leta även rätt på en vass koppling och en M5 låda, diff och sviktståls axlar så kanske de håller å..

Edit: Du är medveten om att det kommer kosta närmare 100k innan du kan köra va? förutsatt att du gör en del av jobben själv.
100?!, då kom du billigt undan...

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

18 Inlägg
3 juni 2010
#4
mr-cruzer skrev:
är 18år och har precis kommit över en bmw 325 92 års modell..och undrar vad som krävs för komma upp i minst 650 hk.. vilken drivlina ? och turbo ? o.s.v...gärna var man kan få tag på grejerna oxså..
varför ska du ha 650 hk...du kommer ha fullt upp med 400hk på driven så sikta lite lägre..satsa på ett bra sprut och lär digg mappa detta,,,sen kan du hoppa på en duglig snurra typ hx40 eller liknande,,börja med att få bilen att sitta bra på vägen och nframför allt kunna stanna,,sen hoppar du  på hk  en litet tipps bara,,självklart är valet ditt....lycka till..winktongue

gör allt idag imorgon är det försent!!!! :)

1 624 Inlägg
3 juni 2010
#5
Det är nog bara inte att slänga ihop en massa grejer, du borde nog titta igenom hela motorn innan, och när du väl håller på kan du ju ta hela bilen. Ett tips bara

4 Inlägg
3 juni 2010
#6
köp en m3 istället för att lägga dessa pengar på en 325 92 kan lägga en komp så du kan få då lätt 530hk

Bärs!
3 456 Inlägg
3 juni 2010
#7
Köp ett klistermärke och japsdämpare, det är en bra bit på vägen.
Senast redigerat av Aga_Diff (3 juni 2010)

Garaget.org peakade 2008.

18 Inlägg
3 juni 2010
#8
Aga_Diff skrev:
Köp ett klistermärke och japsdämpare, det är en bra bit på vägen.
hehe ok  det ska jag testa nästa gång,,,verkar billigare...

gör allt idag imorgon är det försent!!!! :)

1 624 Inlägg
3 juni 2010
#9
Nej men som DoDoo säger, köp en e36 M3 isåfall och turbokonvertera den.

Slav
1 454 Inlägg
3 juni 2010
#10
självklart måste ju hela motorn gås igenom för såna effekter, men det förutsatte jag att människan har koll på om man ska bygga en 600+ hk maskin.

Tack till
Tompa för riktigt grym mappning, hör av er om ni behöver mer fart i en T5 eller T7 Saab.
Janne på Autoexperten Gävle
Jonas på Bakaxeldelar för niceprice på delar.

Slav
1 454 Inlägg
3 juni 2010
#11
Mr_EmCom skrev:
Henka_ skrev:
pyramidringar, cp-kolvar, h-profil stakar, ppf kammar, svetsad topp, balansering av motorn, en Garret gt-45 en vipec sprut stooora spridare sen e du nog hemma smile kolla med ppf så hjälper dom dej, leta även rätt på en vass koppling och en M5 låda, diff och sviktståls axlar så kanske de håller å..

Edit: Du är medveten om att det kommer kosta närmare 100k innan du kan köra va? förutsatt att du gör en del av jobben själv.
100?!, då kom du billigt undan...
smile

Tack till
Tompa för riktigt grym mappning, hör av er om ni behöver mer fart i en T5 eller T7 Saab.
Janne på Autoexperten Gävle
Jonas på Bakaxeldelar för niceprice på delar.

8 243 Inlägg
3 juni 2010
#12
Ett bra sprut, E85, riktigt tändsystem och arp-bultar till toppen räcker långt tillsammans med en bra mapp. Då ska du kunna ta ut 5-600hk utan bekymmer för motorn. Sen lär man ju ha koppling och bränslesystem som hänger med naturligtvis.


Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
3 juni 2010
#13
För att de ska HÅLLA med minst 650 hästar ska da ha smidda kolvar o stakar, gärna vevstaks bult i verktygsstål då dessa original kan bli lite klena, oringat block, portad topp, seperatspjäll eller 4"singel spjäll, turbo i HX55 storlek, samt lämplig wg till den. du kommer behöva dubbla dumpar, stoor IC, ett bra sprut, med detta menar jag ett typ ViPec v44 eller motsvarande, VAG 115R spolar, 1680 spridare, dubbla 044 pumpar, E85, bra byggt plenum där är du en bit på väg iaf..
sen resten av drivlinan BÖR du ha iaf en 2skivig koppling, gärna 3skivig tilton, med nån mysig låda som håller, och mellan axel får du ta från m5an med 5ans diff
Senast redigerat av Wikstromm (3 juni 2010)

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

...has left the building...
4 474 Inlägg
3 juni 2010
#14
Hur mycker pengar har du att bränna på bil/motor? Kan du skruva själv o vet vad du sysslar med kan du komma undan billigare, måste du lämna iväg allt blir det dyrt. Dessutom bör du ha ett bra objekt, dvs utan rost samt andra trevligheter...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

80 Inlägg
5 juni 2010
Trådstartare
#15
dawwe skrev:
Hur mycker pengar har du att bränna på bil/motor? Kan du skruva själv o vet vad du sysslar med kan du komma undan billigare, måste du lämna iväg allt blir det dyrt. Dessutom bör du ha ett bra objekt, dvs utan rost samt andra trevligheter...
pengar är inga problem typ xD..o skruva o veta vad jag sysslar med kan jag inte så mycket om..därför skulle ville lära mig lite om de..och rostlagat bilen är redan gjort..fattas bara maskinella biten..men ungefär 500hk då ? skulle man kunna köra me original kolvar/stakar då ?

80 Inlägg
5 juni 2010
Trådstartare
#16
Henka_ skrev:
pyramidringar, cp-kolvar, h-profil stakar, ppf kammar, svetsad topp, balansering av motorn, en Garret gt-45 en vipec sprut stooora spridare sen e du nog hemma smile kolla med ppf så hjälper dom dej, leta även rätt på en vass koppling och en M5 låda, diff och sviktståls axlar så kanske de håller å..

Edit: Du är medveten om att det kommer kosta närmare 100k innan du kan köra va? förutsatt att du gör en del av jobben själv.
okej ska försöka leta upp lite av detta då..tack så mkt big_smile

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
5 juni 2010
#17
mr-cruzer skrev:
dawwe skrev:
Hur mycker pengar har du att bränna på bil/motor? Kan du skruva själv o vet vad du sysslar med kan du komma undan billigare, måste du lämna iväg allt blir det dyrt. Dessutom bör du ha ett bra objekt, dvs utan rost samt andra trevligheter...
pengar är inga problem typ xD..o skruva o veta vad jag sysslar med kan jag inte så mycket om..därför skulle ville lära mig lite om de..och rostlagat bilen är redan gjort..fattas bara maskinella biten..men ungefär 500hk då ? skulle man kunna köra me original kolvar/stakar då ?
Kan kan du. men hur länge......

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

1 482 Inlägg
5 juni 2010
#18
Du kan svarva original kolvar eller köra E85. Du får räkna på kompressionsförhållande och hur mycket du ska ladda.

Viktigaste igentligen är att du kör med ett helt ställbart sprut, tex Vipec.

gå in här: www.pure-pf.com

BLT Service
Theracords Music Label

...has left the building...
4 474 Inlägg
5 juni 2010
#19
Då så, om pengar verkligen är "no issue" så föreslår jag att du lämnar bilen till tex PPF, så fixar de en "bombsäker" motor åt dig med den önskade effekten, räkna med en prislapp på en bra bit över 100".

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

80 Inlägg
5 juni 2010
Trådstartare
#20
dawwe skrev:
Då så, om pengar verkligen är "no issue" så föreslår jag att du lämnar bilen till tex PPF, så fixar de en "bombsäker" motor åt dig med den önskade effekten, räkna med en prislapp på en bra bit över 100".
men de blir ju nt min bil då om jag lämnar bort den för få den fixad..vill ju lära mig själv o fixa smile vill bara veta vad som krävs ungefär för komma upp i dom hk,,


Sök