Söker TRE grafittimålare/ritare med höga kunskaper med spritpenna och säker på sin sak. Erat verk kommer att synas på två lösa delar på bilens exteriöra samt motorrumm. Uppfyller du kriterierna duktig/fantasifull/stadig/säker på dina klotterkunskaper, tveka INTE på att höra av dig här eller via PM till mig.
OBS: Ytorna ni ska grafitti-rita får ni helt FRIA händer på, därav mitt krav på fantasi, och även kunna relatera vissa tags/bilder med bilen i sig alt. bilar i allmänt.
EDIT: Ni som är medverkande i målningen ska givetvis tagga i erat namn på bilen på ett eller annat sätt!
Mvh Andro
Det där ser grymt ut, skittsnyggt! men synd med spritpenna, det kommer ju försvinna? klarlacka?
Man vet då aldrig vad som kommer hända med dina bilar, alltid egna vägar och idéer. Ser grymt fin ut denna. Såg också att du vart upp hit och köpt den?? Trevligt.
Audi A4 2.0TDI Quattro '08 || Arctic Cat M800 SnoPro '13
Totteftw: Jag går mina egna vägar, allting som inte är rostigt eller slipat på bilen kommer fortfarande att hålla utställningsfinish, för att få en grym kontrast mot allting annat ;D kul att du hittat till tråden, och att du förhoppningsvis följer den framöver
2-D: Då jag inte låter bilen bli tillräckligt skitig mellan varje tvätt, använder jag knappt någon avfettning, så några starka medel kommer inte att komma i kontakt med den här lacken
S-t-r-a-n-D: Aj, dumt gjort av mig att inte tänka att du bodde däruppe, hade självklart kommit förbi en sväng då och tittat på din fina pärla. Mjo vissa gillar det, andra bara skakar på huvudet och undrar varför jag tycker rent SKROT på min bil är fint i mina ögon
Under morgondagen kommer lite flera rostiga uppdateringar, och vad som komma skall inom närmsta veckorna
Det blev fan nice med min gamla grill ... kul att se den användas
“If you go to war over Religion, you are just killing people in the argument over who has the better imaginary friend.”
“… as the poets would say it: Haba Haba Haba”
Denna stilen går att diskutera som vanligt, men oavsett vad man tycker om den så skulle jag vilja se lite sammanhang i det hela. Mitt tips är att lacka frontplåten "Hellrot" och sedan (Gud förbjude...) slipa ner den, och detsamma med huven.
Men med en frontplåt i en annan(?) färg ser det tyvärr lite väl mycket ut som ett gammalt krockoffer
Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
I förrgår fick jag ett fint paket från Schmiedmann, och idag tog jag och några polare tag i coiloverbytet, blev ett riktigt äventyr med en sönderdragen bult, coilovers monterade på fel sida, och en hel del skratt och skoj!
Här kommer ett fåtal av mina bilder då jag inte snackade en massa skit, skojjade eller bara lallade runt, då jag inte känner mig så jätteduktig bland två mekaniker och en buss-meck
Tack som fasiken för hjälpen Flink, Persson, Viktor, Dobrow, Wassim.
Före efter
Efter
Nya leksakerna
Micke meck!
Micke och Persson leker lite med ett fjäderben, Dobrow och Viktor kontrollerar att allt blir gjort på rätt sätt
"har ni huvudet ivägen ifall det skulle fjonga, så slipper ni skador på taket" eller?
Före
Efter.. lagom
Nu ska coiloverserna på bak och bilen ner 1cm bak, eller höjas fram 1cm, på håret att det inte tar i minsta motorvägsgupp.
Tack för en riktigt rolig dag grabbar!! Ni är guld värda med all hjälp jag får av er !
fan det blev ju asbra, men hur klarar du vägbrunnar nu då?
“If you go to war over Religion, you are just killing people in the argument over who has the better imaginary friend.”
“… as the poets would say it: Haba Haba Haba”
"har ni huvudet ivägen ifall det skulle fjonga, så slipper ni skador på taket" eller? De är inte sant, de blir en sväng till akuten + skador i taket kan jag lova.
Coolt projekt även om ja tycker de är lite fel me rostiga delar på en annars fin bmw men coolt o vara lite udda. Lite bör du väl höja den fram inte snyggt när däcken går in under skärmkanten o inte så körbart men detta är dock vad jag tycker o du gör ju som du vill.
Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer