2958
Sök

Varför tar 30 min innan basen spelar riktig, och djupt? / ljudet suger med bilen på. awsome med bilen av ??

5 juni 2010
Trådstartare
som sagt..varför tar 30 min innan basen spelar riktig ??

är ju nästan som den måste värmas upp..

också undrar jag varför det låter SKIT när bilen är på .. och det spelar bra som F*N när jeg spelar rätt från batteriet med bilen avstängd..:S

får den inte nog ström ? dåligt jordad ? wtf yikes

TACK för svar big_smile

Musikproducent
79 Inlägg
5 juni 2010
Att det låter skit när bilen är igång, menar du när du kör eller står på tomgång?
Oftast tar motorljudet ut den låga basen i musiken, inte mycket men man hör skillnaden när man stänger motorn som du själv säger. Antar att det är lite "buller" ifrån motorn. Samma sak med min, myyycket bättre ljud när motorn är avstängd smile

"Bad sound kills good music"

5 juni 2010
Trådstartare
både och faktiskt tongue men ja tongue mycket bättre med bilen av big_smile hmm.. låter ju som den typ inte får nog ström :S liksom.. mycket av kraften i basen försvinner :S

5 juni 2010
Trådstartare
åfan tongue men många som jag känner spelar bättre med bilen på..  :S weird !

194 Inlägg
5 juni 2010
Brukar väll vara bättre med bilen på eftersom generatorn ger lite mer kräm åt batteriet?

5 juni 2010
Trådstartare
ja.. lustigt som fan yikes

21 761 Inlägg
5 juni 2010
Mät vilken spänning det är på batteriet när du har motorn igång, dels utan stereon påslagen och dels när du spelar högt. Skriv vilket mätresultat du får. smile

6 juni 2010
Trådstartare
jaokay big_smile

399 Inlägg
6 juni 2010
Vad har du för slutsteg till basen? Vissa steg tar en gott och väl en halvtimme innan dom låter som dom ska.

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
6 juni 2010
Maildaemon skrev:
Vad har du för slutsteg till basen? Vissa steg tar en gott och väl en halvtimme innan dom låter som dom ska.

Spelar ju bra med bieln avstängd.....direkt vid start av steg som jag fattar det.

TS: Antar att bilen är totalt odämpad...
Där har du en del av problemet om så är fallet.

Motorljud och vägbuller dränker basen plus att dina öron vänjer sig vid detta och sållar bort bullren efter ett tag vilket gör att basen framhävs igen.

I övrigt håller jag med Maildeamon då tex. mitt LRx tar en stund på sig att låra som det skall....

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

399 Inlägg
6 juni 2010
Lonefox skrev:
Maildaemon skrev:

Spelar ju bra med bieln avstängd.....direkt vid start av steg som jag fattar det.

Uppfattade det som att det alltid tog en halvtimme innan den spelade "riktigt", men det får väl Herr Trådskapare klargöra:P

Sök