3260
Sök

Hjälp cigarett brännmärke på motorhuv

184 Inlägg
5 juni 2010
Trådstartare
Hej fix en otrevlig syn på morgonen ett brännmärke på lacken på motorhuven kul haft bilen en ca månad
Grannen hade fest igår ,parkeringen är framför huset. nån har kastat ut brinnande cigaretter på min bil så har det blivit ett brännmärke på huven. 

Nån som vet om det går och polera bort?  värsta fall får man väl åka till en billackerare och höra efter

Va och ringde på min granne och var lagom glad, Han skulle prata med sin pappa som är bilmekaniker

va tycker ni är skäligt i ersättning om nu jag måste kräva han på det?  känns inte direkt kul och ta det på försäkringen då premien går upp och självrisken är rätt saftig 

Bilen är en Skoda oktavia rs gul- 03

806 Inlägg
5 juni 2010
Det ska du kunna polera bort, skit i billackerare då dom gärna vill klämma pengarna ur dig om du då inte lyckas lägga det på din granne

hellaflush!
1 266 Inlägg
5 juni 2010
köp lite polermedel o prova, den billigaste o enklaste lösningen. Försvinner det inte så får du ta ett snack med din granne smile

184 Inlägg
5 juni 2010
Trådstartare
Det blir att åka och köpa i morgon och prova nån som har förslag på nåt bra medel?

...
171 Inlägg
5 juni 2010
Bästa jag kan rekommendera från en vanlig mack är Sonax, tycker iaf deras rubbing är riktigt bra.
Senast redigerat av Zizou (5 juni 2010)

806 Inlägg
5 juni 2010
Sonax rubbing is the shit

457 Inlägg
6 juni 2010
Zizou skrev:
Bästa jag kan rekommendera från en vanlig mack är Sonax, tycker iaf deras rubbing är riktigt bra.

Säger de samma riktigt fina grejer

Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla !!!
its only illegal if you get caught!

En gång till nu
760 Inlägg
6 juni 2010
ingen bild, ingen uppfattning! diggar alla som tror sig ha en uppfattning om va ett "brännmärke" är utan att ha sett resultatet av det...
posta en bild så blir de lättare avgort, men hursomhelst så håller ja me om att om de nu e nått att polera så borde sonax funka, vunnit många tester och hjärtan längs med åren.

mvh/Alex

Jag tror att alla mår gott av att unna sej en Nissan av och tillS14a

Forummoderator
9 299 Inlägg
6 juni 2010
Residence skrev:
kläm grannen

Var?hmm

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
6 juni 2010
caromania skrev:
Residence skrev:
kläm grannen

Var?hmm

Är väll nånstans grannens ansvar att han gäster inte svinar ner..

2slow

3 259 Inlägg
I got Dubs!
2 423 Inlägg
6 juni 2010
JonR skrev:
Suck.....

+1
----------------------------------------------
Du lär inte få bort det varken med sonax eller turtle roll

184 Inlägg
6 juni 2010
Trådstartare
Köpte sonax idag och prova fick väl bort lite , Prata oxå med grannen och han hade prata med sin pappa och han hade sagt att det är bara lacka om huven så det blir att åka och kolla hos lackaren va dom ska ha för om lackering och lämna offerten till grannn en så får han betala.

försökte ta bild på skiten idag med mobil kameran men syns så dålig ( ljusbrun brunfläck)

http://www.ladda-upp.com/bilder/35831/skoda
Senast redigerat av djRob (6 juni 2010)

I got Dubs!
2 423 Inlägg
6 juni 2010
djRob skrev:
Köpte sonax idag och prova fick väl bort lite , Prata oxå med grannen och han hade prata med sin pappa och han hade sagt att det är bara lacka om huven så det blir att åka och kolla hos lackaren va dom ska ha för om lackering och lämna offerten till grannn en så får han betala.

försökte ta bild på skiten idag med mobil kameran men syns så dålig ( ljusbrun brunfläck)

http://www.ladda-upp.com/bilder/35831/skoda

Funkar inte.
Nu vet jag inte hur djupt det har bränt.

Föreslår att du åker till en rekondare och ber han kolla på det

Sök