2761
Sök

Volvo 850 (850) ABS går i och slutar funka efter ett tag.

59 Inlägg
7 juni 2010
Trådstartare
Hej, har haft ett udda problem på min 850 i ca 3månader.
Först kom det bara när man körde i låga hastigheter och bromsade, då kunde abs:en slå till ibland, utan anledning, och ibland har den även slagits på när man kört utan att bromsa och låtit typ....ööööööööh(läs med ett hack mellan varje ö), samt att pedalen vibrerar som fan.

Men idag så började den spela Allan totalt, först höll den på och öööööh:ade till och från, och sen lyser ABS-lampan.
Kör man en bit så öööööööh:ar den igen, för att sedan sluta och lämna mig utan ABS.

Vet Brainthrusten på Garaget vad detta kan vara? Ska ut och kolla alla givare+kransar imorgon, samt felkoder och kan komma med mer info då, vad bör jag leta efter mer än det?

............ajavisst.

8 251 Inlägg
7 juni 2010
Börja med att kolla koderna, det är enklast och bäst att börja i den änden så man får en ledtråd om vart man ska börja rota. Att den slår till utan att man bromsar kan va självtestet vilket skulle tyda på att kabeln som matar hydrauliken med ström är avgnagd viket är en klassiker på 850.

59 Inlägg
7 juni 2010
Trådstartare
Marlboroman skrev:
Börja med att kolla koderna, det är enklast och bäst att börja i den änden så man får en ledtråd om vart man ska börja rota. Att den slår till utan att man bromsar kan va självtestet vilket skulle tyda på att kabeln som matar hydrauliken med ström är avgnagd viket är en klassiker på 850.

Okej, har inte hunnit kolla än. Den svenska sommaren har ju äntligen slagit till.
Vart sitter den kabeln någonstans?

............ajavisst.

402 Inlägg
7 juni 2010
Min bil betedde sig EXAKT som du beskriver, och det var ena kuggkransen fram som spruckit. mvh/Micke

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
7 juni 2010
min bil gör exakt lika dant enligt felkoderna äre en abs givare som är kortsluten. men kan lika gärna va abs kransen

börja med felkoderna så seru vilket hjul felet är på till och börja med

59 Inlägg
10 juni 2010
Trådstartare
Tackar för svaren. ska ge mig på felkoder/kransar när vädret tillåter. Pallar inte stå ute i skitregnet sad

............ajavisst.

Sök