Aldin skrev:Rquired skrev:edineN skrev:Det är fortfarande åsikter du skriver.. Åsikter har vi alla olika. Det där om att japanarna skulle vara 25 år efter i konstruktion.. Det där baserar du på ren idioti och iqbefrihet. Det märks att du INTE vet vad du pratar om ett jävla skit. När NSX kom(Ja, den är japansk, vilket du verkar ha glömt?) så fanns e30 m3.. Ja, resten kan du räkna ut själv vilken som är mest välbyggd.. När e36an kom så fanns redan R32 GTR, NSX:en var kvar och Supran började tillkomma. Och påstår du att M3an är mer välbyggd än dom bilarna så finns det fakta på internet där du kan börja läsa. Som ett exempel. R32 GTR bannades från europeiska tävlingar för att den var för snabb. Bara ett sånt exempel.. Nu är jag trött på dig och dina fantasier så nu tänker jag inte ens kolla i denna tråden mer.
Och för den delen, R34 gtr bromsade 100-0 på 0.8 meter längre än vad supran gjorde.. Och supran hade världsrekord tills någon porsche 997 kom och tog dens rekord.. Tror knappast bmwn ligger närmare supran än 0.8 meter..
Interiör:
För det första var det inredningskvalité som diskuterades, eftersom det inte framgår riktigt vad du syftar på med dina exempel så skriver jag det en extra gång för säkerhets skull.
E30 är inte en Bmw med den kvalité de blivit kända för, hur den stor sig mot NSX vet jag inte. Övrigt fram genom 90-talet står sig mitt exempel. Och vad du har fått att jag skulle ha glömt att NSX är japansk ifrån har jag ingen aning om då jag aldrig ens nämnt modellen.
Fakta via Internet:
Angående fakta via internet står en sak klar, går jag till Bmw-forum är M3 i allmänhet bäst (Nu pratar jag modellen rent generellt och har släppt inredningen) och till forum för japanska bilar (Eller någon modell mer specifikt, finns allt att hitta) så är dessa i allmänhet bäst.
Går man till märkesoberoende forum är det delade meningar, precis som här, men den enda skillnaden att det oftast brukar ligga på en betydligt mer barnslig nivå, ungefär som den du och Aldin håller.
Men påståendet att det är bara att söka så får man solklart bilden av japanska bilar är bäst saknar helt och hållet grund, har du verkligen ens gjort en sökning och sett hur många forum, trådar och åsikter det finns att hitta?
Påståendet om att R32 blev förbjuden för att den var bättre än konkurrenterna:
Jag vet inte vad jag skall säga om exemplet att R32 GTR blev bannad. Herre gud människa vet du inte skillnaden mellan Europa och Australien? Lite fakta:
R32 GTR förbjuds i det australiska loppet "Bathurst 1000" eftersom den var fyrhjulsdriven och hade en turbomotor, vilket inte stämde överens med tävlingens grundidé och framför allt ogillade publiken det nya inslaget. Säga vad man vill med Australien har ett speciellt hjärta för jänkejärn, bakhjulsdrift och V8 av den gamla klassiska typen.
Sedan stämmer det att R32 GTR var framgångsrik världen över i bla. Grupp A, men inte överlägsen och aldrig förbjuden för att den var "för snabb" utom i BH 1000. Och oövervinnlig var den knappast heller, Holden Commodore vann tre gånger över den tekniskt överlägsna japanen i Bathurst innan fyrhjulsdrift och turbo förbjuds i tävlingen.
Och naturligtvis en källa på det, en väldigt viktig sak för ens trovärdighet:
http://en.wikipedia.org/wiki/Bathurst_1000
Men inte i något sammanhang är detta relevant i denna tråd som handlar om Bmw M3, vilken är långt ifrån vad dessa amerikanska bilar ovan är. Och att du fick detta till att R32 GTR blev förbjuden för att den var för snabb (Och inte för att publiken ogillade annat än jänk) finner jag roande, kanske är enklare att bara komma ihåg det som passar en?
Och eftersom den inte blev förbjuden i något sammanhang där den var överlägsen Bmw M3, om dessa ens tävlade mot varandra i någon större utsträckning, är inget av detta relevant.
Var det jag som fantiserade sade du? Du verkar ha riktigt usel koll själv, du som kommer med påståenden utan grund och källa samt en hel del förolämpningar.
Hade jag velat sänka mig ner till din nivå hade jag slängt en kopia av detta inlägg i ett PM, mejl eller liknande. Men jag tror nog du kommer titta in här trots allt, skriver du ett inlägg enligt ovan kan jag tänka mig att du är rätt nyfiken på reaktionen med.
*Angående att bromsa har jag ingen koll och ingen lust att leta fakta heller.
*Och lite kuriosa, efter att fyrhjulsdrift och turbo förbjudits förekom både Bmw M3 och Bmw 320i i den nya super touring klassen där både motorvolym och vikt var begränsade. Detta förbjöd visserligen R32 GTR, och om det var rätt eller om modellen (medvetet eller omedvetet) hamnade i kläm kan säkert diskuteras men det var vad publiken ville och det gällde varken i Europa eller Bmw M3 och förekom efter R32ans framgångar.
Bra källa du har där wikipedia där vilken idiot som helst kan skriva , du kanske tror på tomten med kom med redig fakta istället.
Och det här med sandlådenivå, det var inte att jag skulle vara rolig när jag skrev att det är mer spännande o cykla än att köra en bmw, jag tycker det dom är helt livlösa och tråkiga och när man svänger tror man att man sitter i en båt, absolut ingen som helst känsla i bilen. M3an är sjukt överskattad bil och Rquired du behöver inte sitta där och böla framför skärmen för att alla inte tycker om bmw alla får ha sina egna åsikter och detta var mina .
du har nog inte kört en m3:a om du tycker att den känns som en båt. din gammla 320 gör kanske det. men det är en väldigt stor skillnad mellan m3 e46 och 320 e36.
jag har inte heller kört någon av bilarna, men vissa saker kan man basera på fakta.
Senast redigerat av p12 (9 juni 2010)
Haters gonna hate.
0
0
0
0