4676
Sök

Köp Råd : E46 M3 vs Skyline GTR R34

551 Inlägg
9 juni 2010
#81
Aldin skrev:
Rquired skrev:
edineN skrev:
Det är fortfarande åsikter du skriver.. Åsikter har vi alla olika. Det där om att japanarna skulle vara 25 år efter i konstruktion.. Det där baserar du på ren idioti och iqbefrihet. Det märks att du INTE vet vad du pratar om ett jävla skit. När NSX kom(Ja, den är japansk, vilket du verkar ha glömt?) så fanns e30 m3.. Ja, resten kan du räkna ut själv vilken som är mest välbyggd.. När e36an kom så fanns redan R32 GTR, NSX:en var kvar och Supran började tillkomma. Och påstår du att M3an är mer välbyggd än dom bilarna så finns det fakta på internet där du kan börja läsa. Som ett exempel. R32 GTR bannades från europeiska tävlingar för att den var för snabb. Bara ett sånt exempel..  Nu är jag trött på dig och dina fantasier så nu tänker jag inte ens kolla i denna tråden mer.

Och för den delen, R34 gtr bromsade 100-0 på 0.8 meter längre än vad supran gjorde.. Och supran hade världsrekord tills någon porsche 997 kom och tog dens rekord.. Tror knappast bmwn ligger närmare supran än 0.8 meter..

Interiör:
För det första var det inredningskvalité som diskuterades, eftersom det inte framgår riktigt vad du syftar på med dina exempel så skriver jag det en extra gång för säkerhets skull.

E30 är inte en Bmw med den kvalité de blivit kända för, hur den stor sig mot NSX vet jag inte. Övrigt fram genom 90-talet står sig mitt exempel. Och vad du har fått att jag skulle ha glömt att NSX är japansk ifrån har jag ingen aning om då jag aldrig ens nämnt modellen.

Fakta via Internet:
Angående fakta via internet står en sak klar, går jag till Bmw-forum är M3 i allmänhet bäst (Nu pratar jag modellen rent generellt och har släppt inredningen) och till forum för japanska bilar (Eller någon modell mer specifikt, finns allt att hitta) så är dessa i allmänhet bäst.

Går man till märkesoberoende forum är det delade meningar, precis som här, men den enda skillnaden att det oftast brukar ligga på en betydligt mer barnslig nivå, ungefär som den du och Aldin håller.

Men påståendet att det är bara att söka så får man solklart bilden av japanska bilar är bäst saknar helt och hållet grund, har du verkligen ens gjort en sökning och sett hur många forum, trådar och åsikter det finns att hitta?

Påståendet om att R32 blev förbjuden för att den var bättre än konkurrenterna:
Jag vet inte vad jag skall säga om exemplet att R32 GTR blev bannad. Herre gud människa vet du inte skillnaden mellan Europa och Australien? Lite fakta:

R32 GTR förbjuds i det australiska loppet "Bathurst 1000" eftersom den var fyrhjulsdriven och hade en turbomotor, vilket inte stämde överens med tävlingens grundidé och framför allt ogillade publiken det nya inslaget. Säga vad man vill med Australien har ett speciellt hjärta för jänkejärn, bakhjulsdrift och V8 av den gamla klassiska typen.

Sedan stämmer det att R32 GTR var framgångsrik världen över i bla. Grupp A, men inte överlägsen och aldrig förbjuden för att den var "för snabb" utom i BH 1000. Och oövervinnlig var den knappast heller, Holden Commodore vann tre gånger över den tekniskt överlägsna japanen i Bathurst innan fyrhjulsdrift och turbo förbjuds i tävlingen.

Och naturligtvis en källa på det, en väldigt viktig sak för ens trovärdighet:
http://en.wikipedia.org/wiki/Bathurst_1000

Men inte i något sammanhang är detta relevant i denna tråd som handlar om Bmw M3, vilken är långt ifrån vad dessa amerikanska bilar ovan är. Och att du fick detta till att R32 GTR blev förbjuden för att den var för snabb (Och inte för att publiken ogillade annat än jänk) finner jag roande, kanske är enklare att bara komma ihåg det som passar en?

Och eftersom den inte blev förbjuden i något sammanhang där den var överlägsen Bmw M3, om dessa ens tävlade mot varandra i någon större utsträckning, är inget av detta relevant.

Var det jag som fantiserade sade du? Du verkar ha riktigt usel koll själv, du som kommer med påståenden utan grund och källa samt en hel del förolämpningar.

Hade jag velat sänka mig ner till din nivå hade jag slängt en kopia av detta inlägg i ett PM, mejl eller liknande. Men jag tror nog du kommer titta in här trots allt, skriver du ett inlägg enligt ovan kan jag tänka mig att du är rätt nyfiken på reaktionen med.

*Angående att bromsa har jag ingen koll och ingen lust att leta fakta heller.

*Och lite kuriosa, efter att fyrhjulsdrift och turbo förbjudits förekom både Bmw M3 och Bmw 320i i den nya super touring klassen där både motorvolym och vikt var begränsade. Detta förbjöd visserligen R32 GTR, och om det var rätt eller om modellen (medvetet eller omedvetet) hamnade i kläm kan säkert diskuteras men det var vad publiken ville och det gällde varken i Europa eller Bmw M3 och förekom efter R32ans framgångar.

Bra källa du har där wikipedia där vilken idiot som helst kan skriva , du kanske tror på tomten med kom med redig fakta istället.

Och det här med sandlådenivå, det var inte att jag skulle vara rolig när jag skrev att det är mer spännande o cykla än att köra en bmw, jag tycker det dom är helt livlösa och tråkiga och när man svänger tror man att man sitter i en båt, absolut ingen som helst känsla i bilen. M3an är sjukt överskattad bil och Rquired du behöver inte sitta där och böla framför skärmen för att alla inte tycker om bmw alla får ha sina egna åsikter och detta var mina .

du har nog inte kört en m3:a om du tycker att den känns som en båt. din gammla 320 gör kanske det. men det är en väldigt stor skillnad mellan m3 e46 och 320 e36.
jag har inte heller kört någon av bilarna, men vissa saker kan man basera på fakta.
Senast redigerat av p12 (9 juni 2010)

Haters gonna hate.

806 Inlägg
9 juni 2010
#82
Aldin skrev:
Rquired skrev:
edineN skrev:
Det är fortfarande åsikter du skriver.. Åsikter har vi alla olika. Det där om att japanarna skulle vara 25 år efter i konstruktion.. Det där baserar du på ren idioti och iqbefrihet. Det märks att du INTE vet vad du pratar om ett jävla skit. När NSX kom(Ja, den är japansk, vilket du verkar ha glömt?) så fanns e30 m3.. Ja, resten kan du räkna ut själv vilken som är mest välbyggd.. När e36an kom så fanns redan R32 GTR, NSX:en var kvar och Supran började tillkomma. Och påstår du att M3an är mer välbyggd än dom bilarna så finns det fakta på internet där du kan börja läsa. Som ett exempel. R32 GTR bannades från europeiska tävlingar för att den var för snabb. Bara ett sånt exempel..  Nu är jag trött på dig och dina fantasier så nu tänker jag inte ens kolla i denna tråden mer.

Och för den delen, R34 gtr bromsade 100-0 på 0.8 meter längre än vad supran gjorde.. Och supran hade världsrekord tills någon porsche 997 kom och tog dens rekord.. Tror knappast bmwn ligger närmare supran än 0.8 meter..

Interiör:
För det första var det inredningskvalité som diskuterades, eftersom det inte framgår riktigt vad du syftar på med dina exempel så skriver jag det en extra gång för säkerhets skull.

E30 är inte en Bmw med den kvalité de blivit kända för, hur den stor sig mot NSX vet jag inte. Övrigt fram genom 90-talet står sig mitt exempel. Och vad du har fått att jag skulle ha glömt att NSX är japansk ifrån har jag ingen aning om då jag aldrig ens nämnt modellen.

Fakta via Internet:
Angående fakta via internet står en sak klar, går jag till Bmw-forum är M3 i allmänhet bäst (Nu pratar jag modellen rent generellt och har släppt inredningen) och till forum för japanska bilar (Eller någon modell mer specifikt, finns allt att hitta) så är dessa i allmänhet bäst.

Går man till märkesoberoende forum är det delade meningar, precis som här, men den enda skillnaden att det oftast brukar ligga på en betydligt mer barnslig nivå, ungefär som den du och Aldin håller.

Men påståendet att det är bara att söka så får man solklart bilden av japanska bilar är bäst saknar helt och hållet grund, har du verkligen ens gjort en sökning och sett hur många forum, trådar och åsikter det finns att hitta?

Påståendet om att R32 blev förbjuden för att den var bättre än konkurrenterna:
Jag vet inte vad jag skall säga om exemplet att R32 GTR blev bannad. Herre gud människa vet du inte skillnaden mellan Europa och Australien? Lite fakta:

R32 GTR förbjuds i det australiska loppet "Bathurst 1000" eftersom den var fyrhjulsdriven och hade en turbomotor, vilket inte stämde överens med tävlingens grundidé och framför allt ogillade publiken det nya inslaget. Säga vad man vill med Australien har ett speciellt hjärta för jänkejärn, bakhjulsdrift och V8 av den gamla klassiska typen.

Sedan stämmer det att R32 GTR var framgångsrik världen över i bla. Grupp A, men inte överlägsen och aldrig förbjuden för att den var "för snabb" utom i BH 1000. Och oövervinnlig var den knappast heller, Holden Commodore vann tre gånger över den tekniskt överlägsna japanen i Bathurst innan fyrhjulsdrift och turbo förbjuds i tävlingen.

Och naturligtvis en källa på det, en väldigt viktig sak för ens trovärdighet:
http://en.wikipedia.org/wiki/Bathurst_1000

Men inte i något sammanhang är detta relevant i denna tråd som handlar om Bmw M3, vilken är långt ifrån vad dessa amerikanska bilar ovan är. Och att du fick detta till att R32 GTR blev förbjuden för att den var för snabb (Och inte för att publiken ogillade annat än jänk) finner jag roande, kanske är enklare att bara komma ihåg det som passar en?

Och eftersom den inte blev förbjuden i något sammanhang där den var överlägsen Bmw M3, om dessa ens tävlade mot varandra i någon större utsträckning, är inget av detta relevant.

Var det jag som fantiserade sade du? Du verkar ha riktigt usel koll själv, du som kommer med påståenden utan grund och källa samt en hel del förolämpningar.

Hade jag velat sänka mig ner till din nivå hade jag slängt en kopia av detta inlägg i ett PM, mejl eller liknande. Men jag tror nog du kommer titta in här trots allt, skriver du ett inlägg enligt ovan kan jag tänka mig att du är rätt nyfiken på reaktionen med.

*Angående att bromsa har jag ingen koll och ingen lust att leta fakta heller.

*Och lite kuriosa, efter att fyrhjulsdrift och turbo förbjudits förekom både Bmw M3 och Bmw 320i i den nya super touring klassen där både motorvolym och vikt var begränsade. Detta förbjöd visserligen R32 GTR, och om det var rätt eller om modellen (medvetet eller omedvetet) hamnade i kläm kan säkert diskuteras men det var vad publiken ville och det gällde varken i Europa eller Bmw M3 och förekom efter R32ans framgångar.

Bra källa du har där wikipedia där vilken idiot som helst kan skriva , du kanske tror på tomten med kom med redig fakta istället.

Och det här med sandlådenivå, det var inte att jag skulle vara rolig när jag skrev att det är mer spännande o cykla än att köra en bmw, jag tycker det dom är helt livlösa och tråkiga och när man svänger tror man att man sitter i en båt, absolut ingen som helst känsla i bilen. M3an är sjukt överskattad bil och Rquired du behöver inte sitta där och böla framför skärmen för att alla inte tycker om bmw alla får ha sina egna åsikter och detta var mina .

Ja vad ska man säga?


836 Inlägg
9 juni 2010
#83
Rquired skrev:
kenny_crx skrev:
Denna tråden var något av det sjukaste jag läst på länge!

Hur i helskotta kan folk skriva att en R34 GTR e en uråldrig plastig bil? du kan ändra typ allting i hela bilen me hjälp av onboard datorn :S det e jy ett rent jävla mästerverk!

Ja jag äger en skyline men m3an e grymt snygg och dom ska gå bra men kom inte o jämför prestandan bara med BMW!! haha skyline GTR och bmw ska inte vara i samma diskution när det kommer till prestanda!

utseende mässigt så finns där ett par snygga R34or men jag personligen tycker att m3an e fetare me ett par fina fälgar smile och kan säkert hålla med om att m3an antagligen e lite mer komfortabel än R34an, känns dock lite fel att jämföra KOMFORT när man diskuterar om en R34 GTR!! bilen e inte byggd för att herr svensson ska sitta skönt medans han kör frugan på lite söndags körning big_smile

Och sen trimnings synpunkten på bilarna! herregud trimma en m3a jo visst kompressor/turbo som ska plockas av varje bes och som e gaaanska dyrt medans om du ställer upp laddtrycket på skylinen och köper en Power fc och kanske andra spridare för skojs skull så har du lätt över 400 hk i bilen och det kostar cirka 15 tusen

1. Vad jag kan se bakåt har ingen kallat R34 GTR för uråldrig, åldrig eller ens omodern i denna tråden. Däremot har den kallats plastig, eller mer sammanfattande så har den dålig upplevd kvalité.

2. Ingen har heller framhållit komfort som något att sträva efter i en sportbil, argumentet löd att om du har två jämnlika bilar där den ena har mycket högre upplevd kvalité och bra komfort så måste denna naturligtvis vara bättre. Den (gissa vilken) har ju allt Skyline har, bortsett från trimpotentialen per krona.

Och ja, jag läste det du skrev men håller M3 lika högt som R34 GTR. Och det är jag inte ensam om, den ansågs bland annat vara minst lika bra som Ferrari 360 CS och 911 GT3* och de bilarna piskar R34 GTR är min gissning.

Källa: TV 1/04 enligt tidigare inlägg.


3. Ingen har nekat till att GTR ger mer effekt till mindre pengar, det är fördelen den har mot M3. Å andra sidan, några tiondelar mindre till en viss hastighet jämfört med komfort, låg ljudnivå och en välbyggd bil? Enkelt val i mina ögon.

Sedan skall vi inte glömma att en M3 är billigare i inköp, skillnaden i pris räcker till en hel del effekt i bland annat kompressorkittet som länkades hos ESS Tuning. Och att M3 går att trimma är bland mycket annat Loaded ett bra exempel på.

Nackdelen vid besiktning kommer man dock inte ifrån. Men märk väl, det är exakt lika olagligt att trimma båda bilarna i teorin, att detta inte efterlevs i praktiken är en annan sak. Men åker du dit så gör du det på samma vis oavsett bil.

Så som jag ser det vägs japanens "prestanda per krona" till stor del upp av M3 E46s lägre pris. Och då har vi komfort och byggkvalité kvar, där M3 vinner lätt. Och visst, man behöver inte tycka att detta är något viktigt i en sportbil. Men det kan knappast vara en nackdel om bilarna i övrigt är jämna?

Ja alla bilar går att trimma min vän...finns en honda crx från typ 86 me över 1000hk med!

Du e väldigt inne på att bmwn har sån känsla i sitt bygge...har du ens läst om hur r34an byggdes? det e två HELT olika bilar på alla sätt o vis.

Om du kollar tillbaka eftersom att du e så glad i "gamla meriter" så kolla r32 gtr som gjorde stora stora vinster i bilsport världen, kolla sen R33 GTR som var den snabbast gatbilen runt nurnburg ring när den kom, sen r34 gtr som e ännu värre än r33 GTR och NUUUUUUU R35 Gtr som piskar i sönder en bmw utan att ens behöva trycka fullt på gasen, och på bana ska vi inte ens prata om, just därför tycker jag inte att dom här bilarna ska jämföras när det kommer till prestanda smile jag säjer inte att bmw m3 e en dålig bil, den e LÅNGT ifrån en dålig bil!


551 Inlägg
10 juni 2010
#84
kenny_crx skrev:
kom inte o jämför prestandan bara med BMW!! haha skyline GTR och bmw ska inte vara i samma diskution när det kommer till prestanda!

definera prestanda. menar du nummer? typ 0-100? 1/4 mile? varvtid runt ringen? eller menar du kännsla och körglädje?

kännsla o körglädje kan jag inte uttala mig om men om du läser hela tråden så ska du nog se att m3an faktiskt är snäppet vassare och mycket jämförbar.
Senast redigerat av p12 (10 juni 2010)

Haters gonna hate.

836 Inlägg
10 juni 2010
#85
måste även tillägga att du diskuterar priset heeela tiden...betyder det inte nåt att r34an har högre värde än m3an? tror du inte att det finns en anledning till det? och eftersom du försvarar bmw som att det e ditt eget barn så kan vi även bara tillägga att titta på priset för en NY m3a och den nya gtr wink


ClubJDM.se
1 608 Inlägg
10 juni 2010
#86
Intressant tråd detta. smile


836 Inlägg
10 juni 2010
#87
p12 skrev:
kenny_crx skrev:
kom inte o jämför prestandan bara med BMW!! haha skyline GTR och bmw ska inte vara i samma diskution när det kommer till prestanda!

definera prestanda. menar du nummer? typ 0-100? 1/4 mile? varvtid runt ringen? eller menar du kännsla och körglädje?

kännsla o körglädje kan jag inte uttala mig om men om du läser hela tråden så ska du nog se att m3an faktiskt är snäppet vassare och mycket jämförbar.

Jag menar prestanda på ALLT när det kommer till mina uttalande! snäppet vasare? va då 0-100? på bana? stillastående? tongue var får du att m3an e vassare....som det står i tråden längre bak så har skylinen en bit över 300 hk orginal, och då snackar vi orginal! bara genom att klicka lite på datorn som finns i bilen så finns där YTTERLIGARE hästar att hämta från bilen!


Allmänt envis
12 512 Inlägg
10 juni 2010
#88
kenny_crx skrev:
Rquired skrev:
kenny_crx skrev:
Denna tråden var något av det sjukaste jag läst på länge!

Hur i helskotta kan folk skriva att en R34 GTR e en uråldrig plastig bil? du kan ändra typ allting i hela bilen me hjälp av onboard datorn :S det e jy ett rent jävla mästerverk!

Ja jag äger en skyline men m3an e grymt snygg och dom ska gå bra men kom inte o jämför prestandan bara med BMW!! haha skyline GTR och bmw ska inte vara i samma diskution när det kommer till prestanda!

utseende mässigt så finns där ett par snygga R34or men jag personligen tycker att m3an e fetare me ett par fina fälgar smile och kan säkert hålla med om att m3an antagligen e lite mer komfortabel än R34an, känns dock lite fel att jämföra KOMFORT när man diskuterar om en R34 GTR!! bilen e inte byggd för att herr svensson ska sitta skönt medans han kör frugan på lite söndags körning big_smile

Och sen trimnings synpunkten på bilarna! herregud trimma en m3a jo visst kompressor/turbo som ska plockas av varje bes och som e gaaanska dyrt medans om du ställer upp laddtrycket på skylinen och köper en Power fc och kanske andra spridare för skojs skull så har du lätt över 400 hk i bilen och det kostar cirka 15 tusen

1. Vad jag kan se bakåt har ingen kallat R34 GTR för uråldrig, åldrig eller ens omodern i denna tråden. Däremot har den kallats plastig, eller mer sammanfattande så har den dålig upplevd kvalité.

2. Ingen har heller framhållit komfort som något att sträva efter i en sportbil, argumentet löd att om du har två jämnlika bilar där den ena har mycket högre upplevd kvalité och bra komfort så måste denna naturligtvis vara bättre. Den (gissa vilken) har ju allt Skyline har, bortsett från trimpotentialen per krona.

Och ja, jag läste det du skrev men håller M3 lika högt som R34 GTR. Och det är jag inte ensam om, den ansågs bland annat vara minst lika bra som Ferrari 360 CS och 911 GT3* och de bilarna piskar R34 GTR är min gissning.

Källa: TV 1/04 enligt tidigare inlägg.


3. Ingen har nekat till att GTR ger mer effekt till mindre pengar, det är fördelen den har mot M3. Å andra sidan, några tiondelar mindre till en viss hastighet jämfört med komfort, låg ljudnivå och en välbyggd bil? Enkelt val i mina ögon.

Sedan skall vi inte glömma att en M3 är billigare i inköp, skillnaden i pris räcker till en hel del effekt i bland annat kompressorkittet som länkades hos ESS Tuning. Och att M3 går att trimma är bland mycket annat Loaded ett bra exempel på.

Nackdelen vid besiktning kommer man dock inte ifrån. Men märk väl, det är exakt lika olagligt att trimma båda bilarna i teorin, att detta inte efterlevs i praktiken är en annan sak. Men åker du dit så gör du det på samma vis oavsett bil.

Så som jag ser det vägs japanens "prestanda per krona" till stor del upp av M3 E46s lägre pris. Och då har vi komfort och byggkvalité kvar, där M3 vinner lätt. Och visst, man behöver inte tycka att detta är något viktigt i en sportbil. Men det kan knappast vara en nackdel om bilarna i övrigt är jämna?

Ja alla bilar går att trimma min vän...finns en honda crx från typ 86 me över 1000hk med!

Du e väldigt inne på att bmwn har sån känsla i sitt bygge...har du ens läst om hur r34an byggdes? det e två HELT olika bilar på alla sätt o vis.

Om du kollar tillbaka eftersom att du e så glad i "gamla meriter" så kolla r32 gtr som gjorde stora stora vinster i bilsport världen, kolla sen R33 GTR som var den snabbast gatbilen runt nurnburg ring när den kom, sen r34 gtr som e ännu värre än r33 GTR och NUUUUUUU R35 Gtr som piskar i sönder en bmw utan att ens behöva trycka fullt på gasen, och på bana ska vi inte ens prata om, just därför tycker jag inte att dom här bilarna ska jämföras när det kommer till prestanda smile jag säjer inte att bmw m3 e en dålig bil, den e LÅNGT ifrån en dålig bil!

Eller så köper man en Volvo 240 och lägger 330.000:- på trim, det rör på sig skulle jag gissa på men är det samma sak. Men nu pratar vi om liknande bilar till samma peng, och eftersom man kan få en M3 E46 för rätt mycket mindre pengar än vad en R34 GT-R kostar försvinner mycket av japanens "prestanda per krona" potential.

Och vi kan nog enas om att en 25år gammal CRX är lika fel jämförelse, 1000hp eller inte, med de aktuella modellerna som en Volvo 240 med 1000hp är.

Och R32-R35 jämfört med Bmw, exempel hit och varvtider kring olika banor dit har redan diskuterats, och varför dra upp detta igen när du bara kan bläddra bakåt istället?

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

836 Inlägg
10 juni 2010
#89
Rquired skrev:
kenny_crx skrev:
Rquired skrev:

1. Vad jag kan se bakåt har ingen kallat R34 GTR för uråldrig, åldrig eller ens omodern i denna tråden. Däremot har den kallats plastig, eller mer sammanfattande så har den dålig upplevd kvalité.

2. Ingen har heller framhållit komfort som något att sträva efter i en sportbil, argumentet löd att om du har två jämnlika bilar där den ena har mycket högre upplevd kvalité och bra komfort så måste denna naturligtvis vara bättre. Den (gissa vilken) har ju allt Skyline har, bortsett från trimpotentialen per krona.

Och ja, jag läste det du skrev men håller M3 lika högt som R34 GTR. Och det är jag inte ensam om, den ansågs bland annat vara minst lika bra som Ferrari 360 CS och 911 GT3* och de bilarna piskar R34 GTR är min gissning.

Källa: TV 1/04 enligt tidigare inlägg.


3. Ingen har nekat till att GTR ger mer effekt till mindre pengar, det är fördelen den har mot M3. Å andra sidan, några tiondelar mindre till en viss hastighet jämfört med komfort, låg ljudnivå och en välbyggd bil? Enkelt val i mina ögon.

Sedan skall vi inte glömma att en M3 är billigare i inköp, skillnaden i pris räcker till en hel del effekt i bland annat kompressorkittet som länkades hos ESS Tuning. Och att M3 går att trimma är bland mycket annat Loaded ett bra exempel på.

Nackdelen vid besiktning kommer man dock inte ifrån. Men märk väl, det är exakt lika olagligt att trimma båda bilarna i teorin, att detta inte efterlevs i praktiken är en annan sak. Men åker du dit så gör du det på samma vis oavsett bil.

Så som jag ser det vägs japanens "prestanda per krona" till stor del upp av M3 E46s lägre pris. Och då har vi komfort och byggkvalité kvar, där M3 vinner lätt. Och visst, man behöver inte tycka att detta är något viktigt i en sportbil. Men det kan knappast vara en nackdel om bilarna i övrigt är jämna?

Ja alla bilar går att trimma min vän...finns en honda crx från typ 86 me över 1000hk med!

Du e väldigt inne på att bmwn har sån känsla i sitt bygge...har du ens läst om hur r34an byggdes? det e två HELT olika bilar på alla sätt o vis.

Om du kollar tillbaka eftersom att du e så glad i "gamla meriter" så kolla r32 gtr som gjorde stora stora vinster i bilsport världen, kolla sen R33 GTR som var den snabbast gatbilen runt nurnburg ring när den kom, sen r34 gtr som e ännu värre än r33 GTR och NUUUUUUU R35 Gtr som piskar i sönder en bmw utan att ens behöva trycka fullt på gasen, och på bana ska vi inte ens prata om, just därför tycker jag inte att dom här bilarna ska jämföras när det kommer till prestanda smile jag säjer inte att bmw m3 e en dålig bil, den e LÅNGT ifrån en dålig bil!

Eller så köper man en Volvo 240 och lägger 330.000:- på trim, det rör på sig skulle jag gissa på men är det samma sak. Men nu pratar vi om liknande bilar till samma peng, och eftersom man kan få en M3 E46 för rätt mycket mindre pengar än vad en R34 GT-R kostar försvinner mycket av japanens "prestanda per krona" potential.

Och vi kan nog enas om att en 25år gammal CRX är lika fel jämförelse, 1000hp eller inte, med de aktuella modellerna som en Volvo 240 med 1000hp är.

Och R32-R35 jämfört med Bmw, exempel hit och varvtider kring olika banor dit har redan diskuterats, och varför dra upp detta igen när du bara kan bläddra bakåt istället?

Men herrejisses människa jag drog upp crxn efter som att du tar LOADED som exempel på att bmw kan trimmas tongue som du skriver själv så kan ALLA bilar trimmas så förstår inte ens varför du skriver in det?!

Men okej jag ger mej! m3an e mer komfortabel och e billigare! du vinner smile blir bara så trött på just DEJ att du aaaaaaaldrig kan acceptera att det finns bilar som e bättre än bmw, i varje tråd så e du där och klankar ner på ALLA andra bilar som inte har ett slitet bmw märke i fronten.

Jag älskar japanska bilar visst fine! MEEEEEEN jag inser väl för i h**vete att det finns MÅNGA bilar som e mycket bättre på mycket annat än japanska bilar! men du verkar inte få in i ditt huvud att det finns något annat förutom just BMW...

Nu hoppa jag på dej lite där tongue sorry men försök att se saker från andra vinklar än just från bmw stolen du sitter i


551 Inlägg
10 juni 2010
#90
kenny_crx skrev:
p12 skrev:
kenny_crx skrev:
kom inte o jämför prestandan bara med BMW!! haha skyline GTR och bmw ska inte vara i samma diskution när det kommer till prestanda!

definera prestanda. menar du nummer? typ 0-100? 1/4 mile? varvtid runt ringen? eller menar du kännsla och körglädje?

kännsla o körglädje kan jag inte uttala mig om men om du läser hela tråden så ska du nog se att m3an faktiskt är snäppet vassare och mycket jämförbar.

Jag menar prestanda på ALLT när det kommer till mina uttalande! snäppet vasare? va då 0-100? på bana? stillastående? tongue var får du att m3an e vassare....som det står i tråden längre bak så har skylinen en bit över 300 hk orginal, och då snackar vi orginal! bara genom att klicka lite på datorn som finns i bilen så finns där YTTERLIGARE hästar att hämta från bilen!

sidan 3 komentar #53. ska jag länka oxå eller hittar du? wink

Haters gonna hate.

181 Inlägg
10 juni 2010
#91
Alltid lika roligt att läsa om märkeskrig, eller mäta vilken som har störst *** hehe. Nåja.. jag har inget att tillägga i kriget. Bara min sida till TS.. Hoppas det blir en Skyline, för det är mitt val. har inga tjusiga fakta eller orsaker till detta förutom att jag inte gillar BMW.. så trångsynt är man.. En av valen som BMW hade vunnit för min del är väl BMW vs Volvo. Där sista märket är mer hatat av mig. Åter igen inga fakta till varför jag hatar den ena eller andra.. bara är så. Tråkigt men sant big_smile


12 086 Inlägg
10 juni 2010
#92
Jag hade då aldrig köpt en M3 om jag va sugen på att trimma.

Men vadå de låter inte som samma prisklass, en M3 ligger runt 200-250k, och du pratar om R34 för 400k?

806 Inlägg
10 juni 2010
#93
kenny_crx skrev:
Rquired skrev:
kenny_crx skrev:

Ja alla bilar går att trimma min vän...finns en honda crx från typ 86 me över 1000hk med!

Du e väldigt inne på att bmwn har sån känsla i sitt bygge...har du ens läst om hur r34an byggdes? det e två HELT olika bilar på alla sätt o vis.

Om du kollar tillbaka eftersom att du e så glad i "gamla meriter" så kolla r32 gtr som gjorde stora stora vinster i bilsport världen, kolla sen R33 GTR som var den snabbast gatbilen runt nurnburg ring när den kom, sen r34 gtr som e ännu värre än r33 GTR och NUUUUUUU R35 Gtr som piskar i sönder en bmw utan att ens behöva trycka fullt på gasen, och på bana ska vi inte ens prata om, just därför tycker jag inte att dom här bilarna ska jämföras när det kommer till prestanda smile jag säjer inte att bmw m3 e en dålig bil, den e LÅNGT ifrån en dålig bil!

Eller så köper man en Volvo 240 och lägger 330.000:- på trim, det rör på sig skulle jag gissa på men är det samma sak. Men nu pratar vi om liknande bilar till samma peng, och eftersom man kan få en M3 E46 för rätt mycket mindre pengar än vad en R34 GT-R kostar försvinner mycket av japanens "prestanda per krona" potential.

Och vi kan nog enas om att en 25år gammal CRX är lika fel jämförelse, 1000hp eller inte, med de aktuella modellerna som en Volvo 240 med 1000hp är.

Och R32-R35 jämfört med Bmw, exempel hit och varvtider kring olika banor dit har redan diskuterats, och varför dra upp detta igen när du bara kan bläddra bakåt istället?

Men herrejisses människa jag drog upp crxn efter som att du tar LOADED som exempel på att bmw kan trimmas tongue som du skriver själv så kan ALLA bilar trimmas så förstår inte ens varför du skriver in det?!

Men okej jag ger mej! m3an e mer komfortabel och e billigare! du vinner smile blir bara så trött på just DEJ att du aaaaaaaldrig kan acceptera att det finns bilar som e bättre än bmw, i varje tråd så e du där och klankar ner på ALLA andra bilar som inte har ett slitet bmw märke i fronten.

Jag älskar japanska bilar visst fine! MEEEEEEN jag inser väl för i h**vete att det finns MÅNGA bilar som e mycket bättre på mycket annat än japanska bilar! men du verkar inte få in i ditt huvud att det finns något annat förutom just BMW...

Nu hoppa jag på dej lite där tongue sorry men försök att se saker från andra vinklar än just från bmw stolen du sitter i

När han nämner bmw så är det ju när det är förslag på bilar m,m och bmwn är en jävligt stor motståndare till många bil märken, och varför är just r34 GTR bättre än m3an då? för att den kostar mer?


806 Inlägg
10 juni 2010
#94
DJchaoz skrev:
Alltid lika roligt att läsa om märkeskrig, eller mäta vilken som har störst *** hehe. Nåja.. jag har inget att tillägga i kriget. Bara min sida till TS.. Hoppas det blir en Skyline, för det är mitt val. har inga tjusiga fakta eller orsaker till detta förutom att jag inte gillar BMW.. så trångsynt är man.. En av valen som BMW hade vunnit för min del är väl BMW vs Volvo. Där sista märket är mer hatat av mig. Åter igen inga fakta till varför jag hatar den ena eller andra.. bara är så. Tråkigt men sant big_smile

Kör en lite roligare bmw så släpper hatet, tro mig;)


836 Inlägg
10 juni 2010
#95
8:01 Nissan Skyline GT-R R33

8:22 BMW M3 E46

e det bara jag som inte hittar r34an på deras lista där? med tanke på att den har BÄTTRE prestanda än r33an? och nu har jag kopierat den vanliga gtrn och inte v specen


181 Inlägg
10 juni 2010
#96
Har kört ett antal BMW.. Och nää ger mig inget stånd precis.. Även en m3.. vilken det nu var.. nog senare 90tal. Känner en BMWfanboy här. Men inget som tilltalar mig alls faktiskt. Och sen finns där andra orsaker med.. Men håller jag för mig själv big_smile


806 Inlägg
10 juni 2010
#97
kenny_crx skrev:
8:01 Nissan Skyline GT-R R33

8:22 BMW M3 E46

e det bara jag som inte hittar r34an på deras lista där? med tanke på att den har BÄTTRE prestanda än r33an? och nu har jag kopierat den vanliga gtrn och inte v specen

Så står det ju också (weight/horsepower different from production car)roll


Allmänt envis
12 512 Inlägg
10 juni 2010
#98
kenny_crx skrev:
Men herrejisses människa jag drog upp crxn efter som att du tar LOADED som exempel på att bmw kan trimmas tongue som du skriver själv så kan ALLA bilar trimmas så förstår inte ens varför du skriver in det?!

Men okej jag ger mej! m3an e mer komfortabel och e billigare! du vinner smile blir bara så trött på just DEJ att du aaaaaaaldrig kan acceptera att det finns bilar som e bättre än bmw, i varje tråd så e du där och klankar ner på ALLA andra bilar som inte har ett slitet bmw märke i fronten.

Jag älskar japanska bilar visst fine! MEEEEEEN jag inser väl för i h**vete att det finns MÅNGA bilar som e mycket bättre på mycket annat än japanska bilar! men du verkar inte få in i ditt huvud att det finns något annat förutom just BMW...

Nu hoppa jag på dej lite där tongue sorry men försök att se saker från andra vinklar än just från bmw stolen du sitter i

Loaded är en trimmad Bmw M3, må så vara för en högre summa än vad som är aktuellt här men också med en helt annan prestanda och effekt än vad som är aktuellt. Och detta måste vara relevant i den här tråden som handlar om bl.a Bmw M3.

Men hur en 1000hp CRX passar in förstår jag däremot inte, inte rätt modell, inte rätt märke, inte rätt biltyp... den enda gemensamma nämnaren är väl att båda kommer från japan?

Resten av inlägget är enbart löjligt, jag tror inte du behöver söka länge för att hitta inlägg från mig där annat än Bmw nämns, eller där Bmw överhuvudtaget inte nämns. Jag har ägt andra bilar än Bmw, skall jag köpa en ny bil testar jag allt jag får möjlighet till och köper inte första bästa Bmw men däremot är det ingen tvekan om att Bmw´s modeller passar mig bäst idag.

Och om det jag skriver om Bmw är så himla fel borde det inte vara speciellt svårt att hitta argument mot min "blinda Bmw propaganda"?

För övrigt som en liten hämnd för att du hoppade på mig wink
Om nu GT-R är så överlägsen på Nurburgring och det är viktigt. Varför inte bara skippa denna avancerade japan och köpa en Dodge Viper istället? Denna är drygt 4sek snabbare runt ringen än den snabbaste tiden GT-R satt, den ifrågasatta tiden Nissan själv åstakom? (Och 16sek efter Sport Auto´s tid)

Betyder detta att Viper är överlägsen GT-R, eller att effekt gör skillnad på ringen? I så fall bör skillnaden på 11sek mellan M3 och GT-R R35 med samma förare (Horst von Saurma) kanske förklaras av att Nissan GT-R har en rejäl bit över 100hp mer än Bmw M3?

Och för övrigt, som lite kuriosa, är det lustigt att det skiljer 12sek mellan tyska "Sport Auto´s" tid och Nissans egna. Ännu mer lustigt är att det skiljer 28sek mellan Nissan´s tid och Porsches tid.
Senast redigerat av Rquired (10 juni 2010)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

836 Inlägg
10 juni 2010
#99
Rquired skrev:
kenny_crx skrev:
Men herrejisses människa jag drog upp crxn efter som att du tar LOADED som exempel på att bmw kan trimmas tongue som du skriver själv så kan ALLA bilar trimmas så förstår inte ens varför du skriver in det?!

Men okej jag ger mej! m3an e mer komfortabel och e billigare! du vinner smile blir bara så trött på just DEJ att du aaaaaaaldrig kan acceptera att det finns bilar som e bättre än bmw, i varje tråd så e du där och klankar ner på ALLA andra bilar som inte har ett slitet bmw märke i fronten.

Jag älskar japanska bilar visst fine! MEEEEEEN jag inser väl för i h**vete att det finns MÅNGA bilar som e mycket bättre på mycket annat än japanska bilar! men du verkar inte få in i ditt huvud att det finns något annat förutom just BMW...

Nu hoppa jag på dej lite där tongue sorry men försök att se saker från andra vinklar än just från bmw stolen du sitter i

Loaded är en trimmad Bmw M3, må så vara för en högre summa än vad som är aktuellt här men också med en helt annan prestanda och effekt än vad som är aktuellt. Och detta måste vara relevant i den här tråden som handlar om bl.a Bmw M3.

Men hur en 1000hp CRX passar in förstår jag däremot inte, inte rätt modell, inte rätt märke, inte rätt biltyp... den enda gemensamma nämnaren är väl att båda kommer från japan?

Resten av inlägget är enbart löjligt, jag tror inte du behöver söka länge för att hitta inlägg från mig där annat än Bmw nämns, eller där Bmw överhuvudtaget inte nämns. Jag har ägt andra bilar än Bmw, skall jag köpa en ny bil testar jag allt jag får möjlighet till och köper inte första bästa Bmw men däremot är det ingen tvekan om att Bmw´s modeller passar mig bäst idag.

Och om det jag skriver om Bmw är så himla fel borde det inte vara speciellt svårt att hitta argument mot min "blinda Bmw propaganda"?

För övrigt som en liten hämnd för att du hoppade på mig wink
Om nu GT-R är så överlägsen på Nurburgring och det är viktigt. Varför inte bara skippa denna avancerade japan och köpa en Dodge Viper istället? Denna är drygt 4sek snabbare runt ringen än den snabbaste tiden GT-R satt, den ifrågasatta tiden Nissan själv åstakom? (Och 16sek efter Sport Auto´s tid)

Betyder detta att Viper är överlägsen GT-R, eller att effekt gör skillnad på ringen? I så fall bör skillnaden på 11sek mellan M3 och GT-R R35 med samma förare (Horst von Saurma) kanske förklaras av att Nissan GT-R har en rejäl bit över 100hp mer än Bmw M3?

Och för övrigt, som lite kuriosa, är det lustigt att det skiljer 12sek mellan tyska "Sport Auto´s" tid och Nissans egna. Ännu mer lustigt är att det skiljer 28sek mellan Nissan´s tid och Porsches tid.

Jag tog crxn som exempel just för du kommer me en sån dum kommentar som att TITTA PÅ LOADED BMW GÅR ATT TRIMMA! WOOOHOOO fattar du nu varför jag skrev crxn som exempel??????

Men jag får väl ta tillbaka det inlägget och skriva titta på SKYLINE FROM HELL på youtube titta titta skyline går oxå o trimma yikes förstår inte varför DU skrev loaded som exempel för det första? big_smilebig_smile


642 Inlägg
10 juni 2010
#100
JDMy00 skrev:
Intressant tråd detta. smile

hehe kan inte annat än hålla med, bättre än television smile



Sök