kenny_crx skrev:
Rquired du ser väl även att det inte e den vanliga vipern som står på listan va????
Nej, det är en Dodge Viper ACR. Men nu var det tiden runt ringen som var aktuellt och då är detta gammeldags jänkejärn snabbare än datorn på fyra hjul från japan. Och det var det som var poängen, att Nurburgring knappast är det optimala verktyget i dessa jämförelser.
För inte kan en Viper, oavsett i "club racing" utförande eller ej, vara så mycket bättre än GT-R om man bortser från rakt fram prestanda?
Och för att ta det igen, Loaded är en Bmw M3 trimmad med en kompressor från ESS Tuning och kort sagt en jävulskt snabb bil. En vanlig Bmw M3 kan med utrustning från ESS nå 450hp för runt 5800 dollar ex skatt, vilket blir 53.000:- grovt räknat med skatt och i svenska kronor.
Kollar man på blocket.se hittar man en M3 för 200.000:-, och en GT-R R34 för 350.000:-.
Och eftersom M3, enligt ovan, redan är jämförbar med Skyline original så har man rätt mycket pengar över att lägga på att förbättra sin M3 innan man når inköpspriset av en Skyline GT-R.
Förstår du nu varför Loaded är ett bra exempel på varför Nissan´s trimpotential inte betyder så mycket i verkligheten och varför ditt CRX-exempel knappast kan anses ha med ämnet att göra?
Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.