3829
Sök

Köp Råd : E46 M3 vs Skyline GTR R34

Foto/Bilnörd
1 541 Inlägg
10 juni 2010
#101
Känns som endel här måste lära sig skilja på körglädje och prestanda.

Jag har både kört och ägt diverse snabba bilar. har både kört skyline och m3 (ägt skyline).

Och av alla dyra fina bilar man åkt och kört. så är nog min billiga miata den som ger mest körglädje. utan att vara i närheten av snabbast.

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712

836 Inlägg
10 juni 2010
#102
Rquired du ser väl även att det inte e den vanliga vipern som står på listan va????


836 Inlägg
10 juni 2010
#103
myran skrev:
Känns som endel här måste lära sig skilja på körglädje och prestanda.

Jag har både kört och ägt diverse snabba bilar. har både kört skyline och m3 (ägt skyline).

Och av alla dyra fina bilar man åkt och kört. så är nog min billiga miata den som ger mest körglädje. utan att vara i närheten av snabbast.

Håller med dej fullt ut! min honda jag har ståendes e mycket mer körglädje än min skyline men prestanda mässigt så e det inte riktigt samma smile


551 Inlägg
10 juni 2010
#104
kenny_crx skrev:
8:01 Nissan Skyline GT-R R33

8:22 BMW M3 E46

e det bara jag som inte hittar r34an på deras lista där? med tanke på att den har BÄTTRE prestanda än r33an? och nu har jag kopierat den vanliga gtrn och inte v specen

haha verkar som att jag behövde länka till sist.


http://www.fastestlaps.com/car458da861dbf7c.html

http://www.fastestlaps.com/car4585c30c6bee8.html

Haters gonna hate.

806 Inlägg
10 juni 2010
#105
myran skrev:
Känns som endel här måste lära sig skilja på körglädje och prestanda.

Jag har både kört och ägt diverse snabba bilar. har både kört skyline och m3 (ägt skyline).

Och av alla dyra fina bilar man åkt och kört. så är nog min billiga miata den som ger mest körglädje. utan att vara i närheten av snabbast.

+1


836 Inlägg
10 juni 2010
#106
p12 skrev:
kenny_crx skrev:
8:01 Nissan Skyline GT-R R33

8:22 BMW M3 E46

e det bara jag som inte hittar r34an på deras lista där? med tanke på att den har BÄTTRE prestanda än r33an? och nu har jag kopierat den vanliga gtrn och inte v specen

haha verkar som att jag behövde länka till sist.


http://www.fastestlaps.com/car458da861dbf7c.html

http://www.fastestlaps.com/car4585c30c6bee8.html

Förlåt p12 förlåt jag e trött var inte meningen..bmw e väl den bästa bilen då...smile

Har inte så mycket förtroende dock för e46 m3 då jag själv har kört lika mot en och jag hade misständningar (rullande start) kanske därför jag e så på smile

Men ni me bmw ni vinner nu! köp m3 för faen smile m3 for the win!  big_smile

Alltid så roligt att ha dom här mysiga kvälls praten med er smile


836 Inlägg
10 juni 2010
#107
en sak till bara smile

Dom 4.8 sekunderna stämmer nog inte så jätte bra överens med verkligheten smile teknikens värld lyckades få ner den till 5.5 sek 0-100! puss o kram


551 Inlägg
10 juni 2010
#108
kenny_crx skrev:
p12 skrev:
kenny_crx skrev:
8:01 Nissan Skyline GT-R R33

8:22 BMW M3 E46

e det bara jag som inte hittar r34an på deras lista där? med tanke på att den har BÄTTRE prestanda än r33an? och nu har jag kopierat den vanliga gtrn och inte v specen

haha verkar som att jag behövde länka till sist.


http://www.fastestlaps.com/car458da861dbf7c.html

http://www.fastestlaps.com/car4585c30c6bee8.html

Förlåt p12 förlåt jag e trött var inte meningen..bmw e väl den bästa bilen då...smile

Har inte så mycket förtroende dock för e46 m3 då jag själv har kört lika mot en och jag hade misständningar (rullande start) kanske därför jag e så på smile

Men ni me bmw ni vinner nu! köp m3 för faen smile m3 for the win!  big_smile

Alltid så roligt att ha dom här mysiga kvälls praten med er smile

NEEEJ fyfan hmm köp inte m3an!  hata BMW!

kan ta dom för mig själv smile

Haters gonna hate.

806 Inlägg
10 juni 2010
#109
kenny_crx skrev:
p12 skrev:
kenny_crx skrev:
8:01 Nissan Skyline GT-R R33

8:22 BMW M3 E46

e det bara jag som inte hittar r34an på deras lista där? med tanke på att den har BÄTTRE prestanda än r33an? och nu har jag kopierat den vanliga gtrn och inte v specen

haha verkar som att jag behövde länka till sist.


http://www.fastestlaps.com/car458da861dbf7c.html

http://www.fastestlaps.com/car4585c30c6bee8.html

Förlåt p12 förlåt jag e trött var inte meningen..bmw e väl den bästa bilen då...smile

Har inte så mycket förtroende dock för e46 m3 då jag själv har kört lika mot en och jag hade misständningar (rullande start) kanske därför jag e så på smile

Men ni me bmw ni vinner nu! köp m3 för faen smile m3 for the win!  big_smile

Alltid så roligt att ha dom här mysiga kvälls praten med er smile

Jasså va detta en tävling? du är patetisk, skämmer ut dig genom ett forum gå och lägg dig så tar vi nya tag imorgon


551 Inlägg
10 juni 2010
#110
kenny_crx skrev:
en sak till bara smile

Dom 4.8 sekunderna stämmer nog inte så jätte bra överens med verkligheten smile teknikens värld lyckades få ner den till 5.5 sek 0-100! puss o kram

säker på att det va smg II lådan då?

Haters gonna hate.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
10 juni 2010
#111
kenny_crx skrev:
Rquired du ser väl även att det inte e den vanliga vipern som står på listan va????

Nej, det är en Dodge Viper ACR. Men nu var det tiden runt ringen som var aktuellt och då är detta gammeldags jänkejärn snabbare än datorn på fyra hjul från japan. Och det var det som var poängen, att Nurburgring knappast är det optimala verktyget i dessa jämförelser.

För inte kan en Viper, oavsett i "club racing" utförande eller ej, vara så mycket bättre än GT-R om man bortser från rakt fram prestanda? roll

Och för att ta det igen, Loaded är en Bmw M3 trimmad med en kompressor från ESS Tuning och kort sagt en jävulskt snabb bil. En vanlig Bmw M3 kan med utrustning från ESS nå 450hp för runt 5800 dollar ex skatt, vilket blir 53.000:- grovt räknat med skatt och i svenska kronor.

Kollar man på blocket.se hittar man en M3 för 200.000:-, och en GT-R R34 för 350.000:-.

Och eftersom M3, enligt ovan, redan är jämförbar med Skyline original så har man rätt mycket pengar över att lägga på att förbättra sin M3 innan man når inköpspriset av en Skyline GT-R.

Förstår du nu varför Loaded är ett bra exempel på varför Nissan´s trimpotential inte betyder så mycket i verkligheten och varför ditt CRX-exempel knappast kan anses ha med ämnet att göra?

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

836 Inlägg
10 juni 2010
#112
lodiseN skrev:
kenny_crx skrev:

Förlåt p12 förlåt jag e trött var inte meningen..bmw e väl den bästa bilen då...smile

Har inte så mycket förtroende dock för e46 m3 då jag själv har kört lika mot en och jag hade misständningar (rullande start) kanske därför jag e så på smile

Men ni me bmw ni vinner nu! köp m3 för faen smile m3 for the win!  big_smile

Alltid så roligt att ha dom här mysiga kvälls praten med er smile

Jasså va detta en tävling? du är patetisk, skämmer ut dig genom ett forum gå och lägg dig så tar vi nya tag imorgon

Ja patetisk människa e jag sad


836 Inlägg
10 juni 2010
#113
p12 skrev:
kenny_crx skrev:
en sak till bara smile

Dom 4.8 sekunderna stämmer nog inte så jätte bra överens med verkligheten smile teknikens värld lyckades få ner den till 5.5 sek 0-100! puss o kram

säker på att det va smg II lådan då?

Står inte vad jag ser så kanske e vanlig låda! vem vet smile


836 Inlägg
10 juni 2010
#114
Rquired skrev:
kenny_crx skrev:
Rquired du ser väl även att det inte e den vanliga vipern som står på listan va????

Nej, det är en Dodge Viper ACR. Men nu var det tiden runt ringen som var aktuellt och då är detta gammeldags jänkejärn snabbare än datorn på fyra hjul från japan. Och det var det som var poängen, att Nurburgring knappast är det optimala verktyget i dessa jämförelser.

För inte kan en Viper, oavsett i "club racing" utförande eller ej, vara så mycket bättre än GT-R om man bortser från rakt fram prestanda? roll

Och för att ta det igen, Loaded är en Bmw M3 trimmad med en kompressor från ESS Tuning och kort sagt en jävulskt snabb bil. En vanlig Bmw M3 kan med utrustning från ESS nå 450hp för runt 5800 dollar ex skatt, vilket blir 53.000:- grovt räknat med skatt och i svenska kronor.

Kollar man på blocket.se hittar man en M3 för 200.000:-, och en GT-R R34 för 350.000:-.

Och eftersom M3, enligt ovan, redan är jämförbar med Skyline original så har man rätt mycket pengar över att lägga på att förbättra sin M3 innan man når inköpspriset av en Skyline GT-R.

Förstår du nu varför Loaded är ett bra exempel på varför Nissan´s trimpotential inte betyder så mycket i verkligheten och varför ditt CRX-exempel knappast kan anses ha med ämnet att göra?

Jo du har rätt där det e mer ekonomiskt att köpa en m3a och sedan trimma den!


181 Inlägg
10 juni 2010
#115
Ok.. Måste väl elda lite då smile har ju inget att köra nu precis på jobb ändå.. Eftersom skrivna fakta är kung här. Även om tex fabriksfakta är rena superfakta ofta vad det gäller acctider iaf. Men iaf eftersom jag har läst en del om japan bilar så var jag säker på att "papperssiffror" när det gäller effekt och sånt stämmer många gånger inte. PÅ då äldre japsare, evo, skyline o så.. Så fick jag ju saxa lite..

The first 2.6 L RB26DETT featured twin-turbochargers and produced around 280 HP (206 kW) @ 6800 rpm and 260 ft•lb (353 N•m) @ 4400 rpm. The last series of the RB26DETT produced 280 PS (206 kW) @ 6800 rpm and 289 ft•lb (392 N•m) @ 4400 rpm. However, several stock (unmodified) engines have been dyno tested and reported to obtain closer to the 330 HP mark. The reason for this discrepancy is a gentlemen's agreement between Japanese automakers to limit the advertised horsepower of any vehicle to 280 PS (276HP).

Vill man läsa en jäkla massa om motorerna. så. :
http://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_RB_engine

En BMW fanboy får ju då leta liknande om sin M3.. Finns säkert det med.. Men eftersom jag håller på Skylinen som jag sagt innan, så är jag ensidig o bara hittar fakta om min fav, (när det gäller denna fight) ingen skyline fanboy heller så sätter mig inte på deras sida alltid heller smile


836 Inlägg
10 juni 2010
#116
Men för att skippa min patetiska attityd sad så kan man oxå diskutera fraaam o tillbaka om vad som e mest ekonomiskt.

m3an e billigare att inhandla medans andra hands värdet sjunker snabbt, skylinen kostar mer MEN andra handsvärdet ökar i princip såvida du inte gör en jävla massa konstigheter med bilen...

Vill bara fråga, m3an med det ESS tuning kittet behöver inte upgraderas något annat nån annanstans? som koppling bromsar väghållning?


806 Inlägg
10 juni 2010
#117
DJchaoz skrev:
Ok.. Måste väl elda lite då smile har ju inget att köra nu precis på jobb ändå.. Eftersom skrivna fakta är kung här. Även om tex fabriksfakta är rena superfakta ofta vad det gäller acctider iaf. Men iaf eftersom jag har läst en del om japan bilar så var jag säker på att "papperssiffror" när det gäller effekt och sånt stämmer många gånger inte. PÅ då äldre japsare, evo, skyline o så.. Så fick jag ju saxa lite..

The first 2.6 L RB26DETT featured twin-turbochargers and produced around 280 HP (206 kW) @ 6800 rpm and 260 ft•lb (353 N•m) @ 4400 rpm. The last series of the RB26DETT produced 280 PS (206 kW) @ 6800 rpm and 289 ft•lb (392 N•m) @ 4400 rpm. However, several stock (unmodified) engines have been dyno tested and reported to obtain closer to the 330 HP mark. The reason for this discrepancy is a gentlemen's agreement between Japanese automakers to limit the advertised horsepower of any vehicle to 280 PS (276HP).

Vill man läsa en jäkla massa om motorerna. så. :
http://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_RB_engine

En BMW fanboy får ju då leta liknande om sin M3.. Finns säkert det med.. Men eftersom jag håller på Skylinen som jag sagt innan, så är jag ensidig o bara hittar fakta om min fav, (när det gäller denna fight) ingen skyline fanboy heller så sätter mig inte på deras sida alltid heller smile

Detta har någon skrivit innan med, och varför skulle en fanboy som mig vilja läsa detta?


551 Inlägg
10 juni 2010
#118
DJchaoz skrev:
Ok.. Måste väl elda lite då smile har ju inget att köra nu precis på jobb ändå.. Eftersom skrivna
fakta är kung här. Även om tex fabriksfakta är rena superfakta ofta vad det gäller acctider iaf. Men iaf eftersom jag har läst en del om japan bilar så var jag säker på att "papperssiffror" när det gäller effekt och sånt stämmer många gånger inte. PÅ då äldre japsare, evo, skyline o så.. Så fick jag ju saxa lite..

The first 2.6 L RB26DETT featured twin-turbochargers and produced around 280 HP (206 kW) @ 6800 rpm and 260 ft•lb (353 N•m) @ 4400 rpm. The last series of the RB26DETT produced 280 PS (206 kW) @ 6800 rpm and 289 ft•lb (392 N•m) @ 4400 rpm. However, several stock (unmodified) engines have been dyno tested and reported to obtain closer to the 330 HP mark. The reason for this discrepancy is a gentlemen's agreement between Japanese automakers to limit the advertised horsepower of any vehicle to 280 PS (276HP).

Vill man läsa en jäkla massa om motorerna. så. :
http://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_RB_engine

En BMW fanboy får ju då leta liknande om sin M3.. Finns säkert det med.. Men eftersom jag håller på Skylinen som jag sagt innan, så är jag ensidig o bara hittar fakta om min fav, (när det gäller denna fight) ingen skyline fanboy heller så sätter mig inte på deras sida alltid heller smile

okay.. på 234 ord fick du inget sagt som var av någon vikt alls. IG

Haters gonna hate.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
10 juni 2010
#119
DJchaoz skrev:
Ok.. Måste väl elda lite då smile har ju inget att köra nu precis på jobb ändå.. Eftersom skrivna fakta är kung här. Även om tex fabriksfakta är rena superfakta ofta vad det gäller acctider iaf. Men iaf eftersom jag har läst en del om japan bilar så var jag säker på att "papperssiffror" när det gäller effekt och sånt stämmer många gånger inte. PÅ då äldre japsare, evo, skyline o så.. Så fick jag ju saxa lite..

The first 2.6 L RB26DETT featured twin-turbochargers and produced around 280 HP (206 kW) @ 6800 rpm and 260 ft•lb (353 N•m) @ 4400 rpm. The last series of the RB26DETT produced 280 PS (206 kW) @ 6800 rpm and 289 ft•lb (392 N•m) @ 4400 rpm. However, several stock (unmodified) engines have been dyno tested and reported to obtain closer to the 330 HP mark. The reason for this discrepancy is a gentlemen's agreement between Japanese automakers to limit the advertised horsepower of any vehicle to 280 PS (276HP).

Vill man läsa en jäkla massa om motorerna. så. :
http://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_RB_engine

En BMW fanboy får ju då leta liknande om sin M3.. Finns säkert det med.. Men eftersom jag håller på Skylinen som jag sagt innan, så är jag ensidig o bara hittar fakta om min fav, (när det gäller denna fight) ingen skyline fanboy heller så sätter mig inte på deras sida alltid heller smile

Intressant, men även detta framkom långt tidigare i tråden. Jag ser inte hur det ändrar på något eftersom det redan tagits hänsyn till?

kenny_crx skrev:
Men för att skippa min patetiska attityd sad så kan man oxå diskutera fraaam o tillbaka om vad som e mest ekonomiskt.

m3an e billigare att inhandla medans andra hands värdet sjunker snabbt, skylinen kostar mer MEN andra handsvärdet ökar i princip såvida du inte gör en jävla massa konstigheter med bilen...

Vill bara fråga, m3an med det ESS tuning kittet behöver inte upgraderas något annat nån annanstans? som koppling bromsar väghållning?

Själva satsen innehåller allt du behöver till priset enligt ovan. Väghållning och bromsar räcker till, och kopplingen skall hålla för den effekten utan problem. Sedan är det kanske lämpligt att uppgradera trots detta, har man börjat så varför inte löpa linan ut?

Å andra sidan har man ungefär 100.000:- upp till inköpspriset av en original begagnad R34 GT-R kvar, det räcker garanterat till att uppgradera detta och lite till.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

806 Inlägg
10 juni 2010
#120
kenny_crx skrev:
Men för att skippa min patetiska attityd sad så kan man oxå diskutera fraaam o tillbaka om vad som e mest ekonomiskt.

m3an e billigare att inhandla medans andra hands värdet sjunker snabbt, skylinen kostar mer MEN andra handsvärdet ökar i princip såvida du inte gör en jävla massa konstigheter med bilen...

Vill bara fråga, m3an med det ESS tuning kittet behöver inte upgraderas något annat nån annanstans? som koppling bromsar väghållning?

Det är väl om du vill omregga den kanske, men det orkar man ju inte:D



Sök