Rinnegan skrev:
Sen så är det kanske inte det lättaste men definitivt inte dyrt att göra. Finns många som har LHD konverterat en R34. Problemen ligger ju i avgassystemen och styrkolumnen, men som inte är helt omöjligt att lösa bara man har lite tid och kunskaper.
Själva instrument brädan kan du antingen bygga själv, eller ta en från en basmodell av Nissan. Tyvärr så vet jag inte modellen helt men har för mig att det finns en modell som har i princip samma mått som just R34 som går att porta över förhållandevis bra. Det vill säga om du köper R34 istället för M3.
Tycker bara inte att beslutet borde falla över något så trivialt som vilken sida ratten sitter på.
---------------------------------------------------------
Lite halvt offtopic;
Sen så är detta avklarat men tänkte bara påpeka att om man är ute efter bara ren trimning så finns det ju definitivt bättre bilar än M3 och R34, så själva det argumentet är lite som ett dött lopp.
T.ex, nu är det givetvis baserat på det jag kan mest om, vilket är större delen jänkejärn, men bara för att lägga upp ett exempel.
Pontiac Trans AM, årsmodell 1998 till 2000. Det vill säga med LS1 motor. Pris = mellan 75 och 125 000 beroende på import från USA eller Sverige köpt. Orginal med 325hk "taggat", men har dyno testats för närmare 350 - 370hk i motorn.
LG Motorsports twin turbo kit = $8995 dollar, ej inräknat frakt eller något annat. Inklusive lågkompression kolvar så blir det sammanlagt cirka $10995 vilket är runt 88 000kr. Med detta så kan du hamna mellan 550 till 1000RWHP beroende på vad du vill. Dock så om du tänker ladda mer än 8 PSI så är det rekommenderat att inhandla ett järn-block vilket går för runt 15 000kr. Tål mer tryck. Så sammanlagt 98 000kr.
Källa: http://www.lgmotorsports.com/catalog/pr … ts_id=1947LG Motorsport G2 F-body package = $3985 dollar exklusive frakt och dylikt, har testats upp till 1.04 laterala G krafter vilket är i klass med nutida Corvette C6. Cirka 32 000kr.
Källa: http://www.gmhightechperformance.com/te … index.htmlKällan innehåller samt hur man sätter ihop det.
Kittet går att inhandla på
http://www.lgmotorsports.com/.Sammanlagt för allting, givetvis exklusive arbete så hamnar man på cirka 255 000kr för bättre väghållning och i överlag bättre prestanda. Sen så går det ju även att skita i turbo kittet och bygga eget själv för mindre pengar, men då går ju arbete in i principen och arbete kan man inte sätta ett pris på. Tog därför det lättaste alternativet man kan sätta ett pris på ungefär.
Sen så är det ju givetvis en smaksak när det gäller bilval, men bara för att peka ut att själva "trim" argumentet är lite i att ta i när det kommer till denna diskussion. Dessutom så var det baserat på att jänkare är något jag är säker på.