2939
Sök

Sopa av biltak eller ta straffet framöver

1 062 Inlägg
9 juni 2010
Trådstartare
Nåt att tänka på för alla id*oter som inte sopar av biltaken inför nästa vinter....

http://www.dn.se/nyheter/sverige/sno-pa … -1.1118934

Äntligen!!!
Senast redigerat av TLO (9 juni 2010)

"You Go, we go!"

3 354 Inlägg
9 juni 2010
ok kanske lite fel årstid med snö på taken men klart irriterande och skadligt med folk som inte skyfflar av taken

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

739 Inlägg
9 juni 2010
bästa skämtet ja hört!! han glömde nog spännbanden !

8 250 Inlägg
9 juni 2010
Hoppas han torskar. Vore bra om fler fick böter för sånt där.

Eliminator
1 441 Inlägg
9 juni 2010
agadiffen skrev:

Skämt?

Det är böter på att inte sopa av snön. Räcknas som osäkrad last. wink

/Tommy.

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.

Dåre
182 Inlägg
9 juni 2010
tycker det e klockrent har man någon gång legat bakom någon bil med en halv meter snö på taket och sett hur mycket som ramlar av och så nä taket ska vara rent.

Sen snacka inte om ifall det e pulver snö det e värre än att köra i hårt regn ju

Lev alltid livet till max man vet aldrig när det tar slut

1 212 Inlägg
9 juni 2010
hur många av oss har inte råkat ut för att få en stor blaffa med snöslask rakt in i rutan från framförvarande bil. man slänger några förbannade ord om dåren för sig själv. // detta händer fast man inte ligger och trycker i baken // bra med en fällande dom ang surrning av snö..

kenth66

vad fan! hela stolpen behöver inte vara grön, kör....

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
9 juni 2010
agadiffen skrev:

Det är fan inte kul att ligga bakom någon invalid idiot som inte har borstat av snön/isen från taket och sedan rasar allting ner på körbanan och man måste tvärnita!

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

Driver
2 111 Inlägg
9 juni 2010
Marlboroman skrev:
Hoppas han torskar. Vore bra om fler fick böter för sånt där.

Kan bara hålla med!!.

Arbetade förövrigt ihop med en som enbart skrapade upp en ruta på vindrutan, ungefär lika stor som is-skrapan, för några år sedan.

Trodde han skämtade första gången jag såg det o slängde väl ur mig nått i stil med "Du har missat en fläck is".(ironiskt menat). Svaret var väl typ; "haha nä nu ser jag var jag kör! " när han satte sig i bilen. Han garvade förövrigt bara åt min snälla kommentar som kom efter det om hans synfält innan han stängde dörren o åkte... Skrämmande!!.

Ingen levande hamster i det hjulet direkt...

Mvh Janken
Senast redigerat av Janken (9 juni 2010)

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

1 534 Inlägg
9 juni 2010
Jag trodde alla förstod att man ska sopa biltaken från snö och eller annat
folk har verkligen inget vett
och sen hör man gnäll ifrån dem när de får böter, svårt o sopa taket liksom

Sök