2526
Sök

Problem med klimatanläggningen på S70 -97

Kapten Schteff
29 Inlägg
18 juni 2006
Trådstartare
Hej

har en s70 -97

Efter den har stått i garage över vintern så har klimatanläggningen fått hybris, 2 lampor blinkar rött och enligt manualen så betyder det att det är fel på klimatanläggningen (vilket var till stor hjälp då jag trodde det var något fel på tutan) Problemet är att det kommer alltid varm luft i de högra kanalerna. Och nu när det är full sommar så känns det som att solen gör nog för att värma upp kupén. Så om jag ställer både höger och vänster klimatzon på 18 grader så kommer det iskall luft i vänster kanaler med varm luft ur de högra...det gäller även kanalarna mot golv och vindruta. Så¨om man inte vill ha bastu så får man ställa in till munstyckerna i mitten och manuellt stänga av de på höger sida.

Någon som har varit med om liknande problem? Vad beror det på, kan man åtgärda det själv? om inte vad kostar det på volvo att fixa?

Dessutom är en lampa som lyser upp tempraturtavlan på klimatanläggningen trasig, någon som vet hur man byter denna?

Tack på förhand

Mvh

Stefan

Kapten Schteff
29 Inlägg
20 juni 2006
Trådstartare
Okej jag ringer väl volvo då smile....

2 594 Inlägg
20 juni 2006
schteff skrev:
Okej jag ringer väl volvo då smile....

ja det är nog lika bra än att vi ska sitta här å spekulera,troligtvis har det läckt ut gas eller så är det en slang som sprukigt eftersom du inte andvänd den på länge åk till volvo och be dom provtrycka sytemet åt dig

Kapten Schteff
29 Inlägg
8 januari 2009
Trådstartare
Oj har tydligen två trådar som behandlar samma lösning, fast olika anfallsvinklar. Lösningen i det här fallet var att en reglermotor (finns totalt 3 st) hade gått sönder, köpte ny för 320 spänn för skroten sen fungerade det.

Hoppas någon har nytta av det här, ingen avsikt att bumpa upp tråden smile..

// Mvh

Sök