4582
Sök

Opel Omega Kombi 1987 "TIC" update 070115 "nu med film"

2 122 Inlägg
9 januari 2007
Trådstartare
#81
så där det var fördelar locket som va trasigt bytt ut alla tänddelar nu går kannon nu ska ut och testa bilen imorrn tänkte jag och se om ja ska ställa upp eller ner laddet

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen

2 122 Inlägg
10 januari 2007
Trådstartare
#82
va och prova bilen idag och jäklar den hitta minst 100hp mot för när den gick på 3cylindrar. imorrn ska lmm skruvas fast och vridas lite hårdare och sen så ska även laddet skruvas upp lite smile få se om de blir nån lite film med digital kameran

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen

2 122 Inlägg
12 januari 2007
Trådstartare
#83
har slängt ihop en grej som håller fast batteriet eftersom de kasta runt lite då man sladda... inte så snygg men den funkar

http://i7.photobucket.com/albums/y261/Kirre/omega%20turbo/PICT1067.jpg

http://i7.photobucket.com/albums/y261/Kirre/omega%20turbo/PICT1069.jpg

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen

The Gunner
182 Inlägg
12 januari 2007
#84
Hur många cm e din kollektor??

Keyboard Not Found - Press [F1] to Continue.

2 122 Inlägg
12 januari 2007
Trådstartare
#85
bra fråga jag har ingenaning om ja ska vara ärlig kan gå och mäta bilen står ju ändå i garaget nån meter här ifrån. Sen beror de ju på hur du menar hur lång den är.
Senast redigerat av Kirre (12 januari 2007)

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen

The Gunner
182 Inlägg
12 januari 2007
#86
jaså hur långa rörbitarna e ?? så från turboflänsen till svetsfogen vid själva "grenröret" om du förstår vad jag menar?? tacksam för svar big_smile

Keyboard Not Found - Press [F1] to Continue.

2 122 Inlägg
13 januari 2007
Trådstartare
#87
10-11cm på andra och tredje cylindern och sen 13 på första och fjärde men man kan säga att de är lika långa bara lättare att ha dem längre på kollektorn än på grenröret + flänsen om du vill det
Senast redigerat av Kirre (13 januari 2007)

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen

The Gunner
182 Inlägg
13 januari 2007
#88
okej..tack så mkt..

Keyboard Not Found - Press [F1] to Continue.

The Gunner
182 Inlägg
15 januari 2007
#89
var tog du oljan till tillförseln ifrån..och var köpte du den anslutningen till oljereturen som du svetsade på "sumpen"??

Keyboard Not Found - Press [F1] to Continue.

2 122 Inlägg
15 januari 2007
Trådstartare
#90
oljetillförseln finns orginal på denna motor även på opels cih motorer sitter vid oljefiltret kan fixa bild. anslutningen till oljereturen låg i garaget och den svetsade jag bara fast på oljetråget där de passade

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen

2 122 Inlägg
15 januari 2007
Trådstartare
#91
här kommer en bild på var jag tar oljetillförseln även nån bild på hur jag funderar på att porta toppen som jag köpt

http://i7.photobucket.com/albums/y261/Kirre/Kopiaav75433-23007.jpg

Insug
http://i7.photobucket.com/albums/y261/Kirre/in-stor-1.jpg


Utblås
http://i7.photobucket.com/albums/y261/Kirre/ut-stor-1.jpg

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen

The Gunner
182 Inlägg
15 januari 2007
#92
okej tack så mkt

Keyboard Not Found - Press [F1] to Continue.

Jajjemen!
1 512 Inlägg
15 januari 2007
#93
Kirre skrev:
här kommer en bild på var jag tar oljetillförseln även nån bild på hur jag funderar på att porta toppen som jag köpt

http://i7.photobucket.com/albums/y261/K … -23007.jpg

Insug
http://i7.photobucket.com/albums/y261/K … stor-1.jpg


Utblås
http://i7.photobucket.com/albums/y261/K … stor-1.jpg

Du hade väl inte tänkt ta bort allt framför och bakom ventilstyrningen? Försök spara en "sträng" i mitten som styr allt till sidorna av ventilstyrningen.. svårt å förklara.. ska se om ja hittar nån bild istället.

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.

Jajjemen!
1 512 Inlägg
15 januari 2007
#94
http://www.topptrim.se/modeller/skyline/skylinein.jpg

Så nånting menar ja.
Bilden är tagen från http://www.topptrim.se/ finns kanske nån mer bra bild.

Lycka till! smile

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.

2 122 Inlägg
17 januari 2007
Trådstartare
#95
Manne skrev:
Så nånting menar ja.
Bilden är tagen från http://www.topptrim.se/ finns kanske nån mer bra bild.

Lycka till! smile

okej tack så mkt göra nått i den stilen sen så ska jag ta lite mer på ventilstyrningen på avgassidan ha ja tänkt så man bli av med avgaserna

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen

2 122 Inlägg
22 januari 2007
Trådstartare
#96
Första repan på isbanan gick inte så bra.... oljeslangen till turbon pajade och spruta olja på grenröret och VOFF allt i lågor... men den har klarat sej hyffsat så liv i bilen ska de nog bli.

så här såg den ut efter den trista händelsen
http://i7.photobucket.com/albums/y261/Kirre/PICT1070.jpg

Fick även en packet idag me lite grejer

toppen som ska portas
http://i7.photobucket.com/albums/y261/Kirre/omega%20turbo/PICT1071.jpg

ny elring toppackning
http://i7.photobucket.com/albums/y261/Kirre/omega%20turbo/PICT1072.jpg

ny insugs packning
http://i7.photobucket.com/albums/y261/Kirre/omega%20turbo/PICT1074.jpg

nya elring toppbultar
http://i7.photobucket.com/albums/y261/Kirre/omega%20turbo/PICT1076.jpg

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen

9 108 Inlägg
22 januari 2007
#97
naaajj fan vad trist... Bara att komma igen ännu värre wink


klabbarpan
3 041 Inlägg
22 januari 2007
#98
Synd att det blev som det blev sad 

Men misstänker att du snart fått ihop den igen big_smile


Gorgilus addictus
4 762 Inlägg
22 januari 2007
#99
Aj då sad. Va synd. Men lycka till i fortsättningen big_smile

Allt för den där jävla hatten!

56 Inlägg
23 januari 2007
#100
Fan så otur du har kirre hmm
Räknar me att du kommer igen 10ggr värre ist!

"Ingen kommer ihåg en fegis"


Sök