2929
Sök

9-3 Aero -01, trimmad?

195 Inlägg
14 juni 2010
#61
Du får väl köra på in hängt område som alla vi andra när vi kör för fort wink

Ballerina skrev:
Summa summarum! Ni säger alltså åt mig att gå ut och begå brott mot lagen och dessutom dokumentera det?! smile

945 Inlägg
14 juni 2010
#62
Nu har jag slagit fast vid vad jag ska tro på, allt är bluff och båg. Ni får aldrig se några bilder/filmer. big_smile


8 886 Inlägg
14 juni 2010
#63
Eftersom trådskaparen bor i Gävle och jag ska dit i morrn (Måndag) så kan vi få det bekräftat i fall han nu vill det, min steg 1 Aero -05 borde bli en lätt match.

Vid intresse från trådskaparen så skicka ett PM jag är i gävle mellan 18 och 23 i morrn

Fotograf på tierpidag.se

2 763 Inlägg
14 juni 2010
#64
Måste ju hålla med om att du måste ha gött med mos i spisen iaf tongue Låter som om du har runt 400hk eller nåt tongue Skulle varit kul att se den live när den spinr på fyran big_smile

Volvo - For Life

Xenoholic
2 559 Inlägg
14 juni 2010
#65
Varför inte ta o anmäla sig hit? http://www.bilsport.se/event/evenemang.php?id=4
Du lär ju ha en skaplig slutfart om du har sånt mos under locket cool
Dessutom är det helt lagligt wink

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

Legitimerad Hårdrockare
325 Inlägg
14 juni 2010
#66
finns ju en del såna 9-3:or här på garaget med rätt rejäl effekt. Sök runt bland bilar och kolla på deras sidor, finns mkt filmer på hur dom går osv,  så kan du ju jämföra där.

Jag har filmer på min sida också på hur min går och din borde gå säkert en sekund snabbare än min 100-150Km/h gissar jag. Kanske inte låter så mkt men en sekund är jävligt mkt i det intervallet smile Om du inte tar tid så kan du ju ändå kolla hastighetsmätaren och ändå få en uppfattning ifall din är snabbare (vilket den ABSOLUT borde vara) eller inte
Senast redigerat av HadesInFlames (14 juni 2010)

Var som folk får man höra jämt. Varför?? Folk är det mest korkade som finns...

155 Inlägg
14 juni 2010
#67
Ut i bilen och mät följande intervall.
80-120
100-150
100-200

Sen postar du tiderna här. Du behöver inte ha en polare med dig lr någe. Bara ta tidtagaruret i ena näven och ratten i den andra. Behöver inte vara svårare än så.
Finns massor med tider att jämföra med på nätet. På så sätt kan man luska ut ungefär hur mkt kusar det kan röra sig om.

För övrigt orginal IC ska man byta så fort man får för sig att trimma. Den som monteras orginal är inte mycket att hänga i granen och läggre insugsluft leder förutom till mera effekt även till att motorn skonas. Med tanke på T7 motorernas klenare kolvar så är det nästan ett måste om man åker trimmat och inte vill fingra på marginaler. Om man nu inte byter kolvar förstås smile

Vill se tider och en bild på motorutrymme annars börjar jag nog osa troll.

Edit: kan nämna att en standrard viggen gör 100-200 på 5:an på ca20 s +- 1s kanske, med start från 100. Dvs man lägger sig jämt på 100 och trampar fullt därifrån. Det gjorde iaf min när den var standard en gång i tiden. Nu vet jag inte, rädd om lådan så prövar inte det.
Senast redigerat av snaku (14 juni 2010)


Nordic Tuning i Norrköping
839 Inlägg
14 juni 2010
#68
Jag fick min 900 att dra loss hejdlöst på 5an på "fuktigt väglag" med 2.5 bars laddtryck, i över 200km/h. då är det nog närmare 560hk.
Fråga Kwansa, han var med.. wink
Senast redigerat av UhrJr (14 juni 2010)

Vad är det för fel på folk?
På det här forumet diskuterar man inte längre, man skriver +1.

Hmm, vet inte?
1 775 Inlägg
14 juni 2010
#69
UhrJr skrev:
Jag fick min 900 att dra loss hejdlöst på 5an på "fuktigt väglag" med 2.5 bars laddtryck, i över 200km/h. då är det nog närmare 560hk.
Fråga Kwansa, han var med.. wink

Jootack yikes *extas*

Bjare skrev:
Nu har jag slagit fast vid vad jag ska tro på, allt är bluff och båg. Ni får aldrig se några bilder/filmer. big_smile

Vi är nog på samma spår roll
Senast redigerat av kwansa (14 juni 2010)

Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.

Legitimerad besserwisser
921 Inlägg
14 juni 2010
#70
Ballerina skrev:
dumpiz_ skrev:
vad har du för märke på däcken? är det linglongdäck(billiga kinadäck) så är jag inte förvånad om det spinner...precis värdelösa många av dem! Men det låter ju som att det e nåt annat som påverkar.

Falken! Låter inte Kinesiskt men jag har ingen aning; har bilden av att det är billigt märke ändå?

Jag hade sommardäck av märket Falken (falcon?) på min 850 med 140 sughästar i, och så fort det blev en blöt vägbana så kunde man omöjligt gasa lite extra vid start från stillastående, den bara stod och spann.

De mest värdelösa däck jag varit med om... men de var billiga!

Svetsare
3 150 Inlägg
14 juni 2010
#71
Som dom andra säger så låter det som du har lagom med snyt i hajen!   

Skulle med vilja se det på film dock  wink
Senast redigerat av ZonaX (14 juni 2010)

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
14 juni 2010
#72
Ballerina skrev:
Summa summarum! Ni säger alltså åt mig att gå ut och begå brott mot lagen och dessutom dokumentera det?! smile

av tidigare inlägg att dömma så är det inte nått ovanligt att du gör det så vad är problemet nu? roll

2slow

Arg Snickare
875 Inlägg
14 juni 2010
#73
säkert chippad och sedan har någon klåpare pillat på wastegaten så den laddar fullt. har varit med om det på volvo 850 också. som varit chippad. 1,2,3,4 utan problem på motorvägen. det var inget att köra med kan jag säga. motorn skulle nog hålla i 2 km i med det laddet. det var bara att stanna och börja meka på plats.
det kan inte vara så svårt o ta reda på vad det är för något som är gjort med din bil.

132 Inlägg
14 juni 2010
#74
jaha det är nog inte alla hästar hemma spinna på 4:an från ca (80km/h) hmmm borde vara ett duktigt vrid i den moroten jag har dock svårt att tro att vxl-lådan skulle hålla men visst det spinner dåliga däck? nja borde inte spinna eller spinner det oxå på 3:an vid 2500rpm?? men du kanske petade på kopplingen  å tok varvade motorn för att spinna?? btw när du "ritar lakrits blir det ett lr två remmar på vägen???


66 Inlägg
15 juni 2010
Trådstartare
#75
Nu har jag riggat kamera med eltejp och filmat skrället! Jag gjorde några filmingar igår också men då var brorsan med och 80 kilo extra vikt vill man väl helst slippa. Passade även på att fyll upp den med 98 oktan idag. Har snålat med 95 tidigare. Det var lite problematiskt med att få fäste idag på 2an för vägbanan var lite fuktig. Har därför gjort en film med 80-150 km/h på 3ans växel. Hade även här en del problem med att det släppte så fick trixa en aning. Lägg märke till ljusttutan i slutet! En mötande bil var på väg att svänga in över min fil. Nära döden upplevelse! smile

Jag har precis publicerat filmen, så det är inte säkert att den går att se med en gång.

http://www.youtube.com/watch?v=s5-ONJivmRc

66 Inlägg
15 juni 2010
Trådstartare
#76
Nu har jag inget stoppur men det ser ut som 80-120 går på strax under 4 sekunder, 80-140 strax under 6 sekunder och 80-150 på 7 sekunder. Vad säger det? smile

888 Inlägg
15 juni 2010
#77
100-150 på ca 5-6 sekunder. gissningsvis steg 1 eller 2.

157 Inlägg
15 juni 2010
#78
Har själv steg2..Ser nog ut som ett steg 2/3 där.

66 Inlägg
15 juni 2010
Trådstartare
#79
Nu har jag kört med stoppur några gånger. Får 80-120 ~3,5 sekunder; 80-140 ~5,4 sekunder, 80-150 ~6,8 sekunder.

888 Inlägg
15 juni 2010
#80
100-150 är mer intressant får då finns det mycket referenser från andra som kört.


Sök