3550
Sök

Audi a4 dörrhögtalarmontering

11 Inlägg
14 juni 2010
Trådstartare
Har köpt nya DLS högtalare att sätta i dörrar fram/bak i en Audi a4 2002
Är det någon som bytt högtalare som kan tala om hur man får bort dörrsidorna så man
kommer åt att byta högtalarna?

Finns även en inbygd bas i bagaget som inte funkar? något tips på vad som kan vara problemet där?
Basen är Audi orginal.

Tack på förhand /Oscar

4 586 Inlägg
14 juni 2010
har du orginalenhet eller bytt? finns speciella kablage på brl eller mds för att få fart på basen med annan enhet

Nästan 100% säker att det sitter torx skruvar undertill på dörrsidan samt vid handtagen. Men inte helt säker. Dörrsidorna måste bort vid byte av högtalarna. Adapter är ett måste för att underlätta monteringen
Senast redigerat av jocke_gronberg (14 juni 2010)

11 Inlägg
14 juni 2010
Trådstartare
Okej, allt är orginal vad jag kan se.. ny köpt bilen så har inte kollat allt förnoga ännu.. Adapter till högtalarna har jag redan, det är bara hur jag får bort dörrsidorna jag måste klura ut.. sitter väl klips på baksidan som på de flesta bilar man vart alla skruvar sitter som jag behöver veta! Tack för svaret

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
14 juni 2010
jocke_gronberg skrev:
har du orginalenhet eller bytt? finns speciella kablage på brl eller mds för att få fart på basen med annan enhet...

Onordin skrev:
Okej, allt är orginal vad jag kan se.. ny köpt bilen så har inte kollat allt förnoga ännu.. Adapter till högtalarna har jag redan, det är bara hur jag får bort dörrsidorna jag måste klura ut.. sitter väl klips på baksidan som på de flesta bilar man vart alla skruvar sitter som jag behöver veta! Tack för svaret

Ehrm, står då så här under bilens profil... "Bilstereo och multimedia: Kenwoodstereo mer kommer smile"

wink

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

Sök