3601
Sök

Hur kopplar man in spridarmotstånd på en B230F LH2.4

570 Inlägg
14 juni 2010
Trådstartare
hejsan

ska koppla in ett spridarmotstånd från en B230FT 91a med LH2.4

Färgerna på motståndet är 4st gröna 1 st Tjock Grå och 1 st smal grå.

har förstått att de gröna ska kopplas tillsammans med spridarna men de andra 2 gråa

någon som kan förklara till punkt och pricka hur jag ska koppla så allt blir 100 rätt.

hade varit tacksam för svar.

mvh

http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … age=949791
http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … age=949793

1 008 Inlägg
15 juni 2010
Du skall alltså koppla in motstånden till vanlig 230F-kablage ?

Grå kablarna är tändningsplus, dvs hit kopplas pluskabeln som gick till spridarna.
Skarven där du skall klippa isär där pluskabeln delar sig till 4 spridarna hittar du under insuget typ 10-15 cm in i skyddshöljet.
Observera att även spridarnas (styr)minuskablar finns där i en skarv.

570 Inlägg
15 juni 2010
Trådstartare
240bns skrev:
Du skall alltså koppla in motstånden till vanlig 230F-kablage ?

Grå kablarna är tändningsplus, dvs hit kopplas pluskabeln som gick till spridarna.
Skarven där du skall klippa isär där pluskabeln delar sig till 4 spridarna hittar du under insuget typ 10-15 cm in i skyddshöljet.
Observera att även spridarnas (styr)minuskablar finns där i en skarv.

Så grå till spridarreläet? och de 4 gröna till varsin spridare?

570 Inlägg
16 juni 2010
Trådstartare
tack

5 Inlägg
20 januari 2013
Ledsen för trådlyft!

Skall koppla in spridarmotstånd på en b234f kabelhärva 1989 Lh 2.4. Har klippt upp höljet på kablaget ner till där de fyra gröna sladdarna till spridarna går ihop till en grön/röd sladd. Skall jag klippa härvan där och koppla in den grön/röda sladden till den sladden som går in i motståndet och sedan koppla de resterande fyra sladdarna på motståndet till var och en av de gröna spridarsladdarna?

Har läst någonstans att det är ytterligare en sladd som skall skarvas ihop med den ingående sladden till motståndet, något med kallstartsfunktionen? Men kan inte hitta något till det på min härva.
Det är en konvertering från b234f motor till b230fk det gäller.

5 Inlägg
20 januari 2013
Ingen som kan?

Sök