Faktiskt lite kul att du väljer att köra bakmonterad turbo du med! Blir ett helt annat, härligt yl från avgaset då! Så tycker verkligen du ska köra stenhårt på detta!
och ska du köra med biltemas PVC-rör så tror jag nästan (lite som ReDoZz säger) att packningarna kommer ge sig, så du får nog fixa egna packningar, eller täta med något annat
Jag ska dra till Biltema och se på rören, såg ju inte så värst ut på bilderna. Om jag kommer att satsa på plaströr ska jag självklart limma alla packningar, annars är ju risken stor att man skjuter dem.
Det är ganska trångt där för turbon, och kompressorhuset hamnar precis intill reservhjulsbaljan, så jag måste borra hål där för luftintaget (den kommer få luft från kupén, så jag hoppas jag inte svimmar pga oxygenbrist när turbon börjar ladda...)
Till -Damnit: turbon låter gött där bak, hehe:) Fast jag tror jag kommer montera en liten ljuddämpare efter den, för att inte höras för mycket. Nu ska det byggas oljesystem till snurran. Antingen ska jag köpa en elektrisk oljepump, eller en vanlig bensinpump och ha tunn, lättflytande olja.
Det är ju klart! Man behöver ju inte skylta med turbon mer än nödvändigt eftersom det inte är lagligt! Men räcker nästan att man vet att turbon är där, så hör man den! Och visslar skönt när den sitter så långt bak!
absolut inte rekomenderat så det inte kommer att hålla! och bara och bara, 0,5 kan läcka ändå för de packningarna är för vätska och inte fufttryck, och tjuvluft kan orsaka en hel del mysko. så satsa pa avgasrörsböjjar i plåt så har du ett billigare alternativ
Du har en poäng där...Jag tror ändå jag ska testa plaströr först. Ska dra till biltema och köpa en meter, försegla i båda ändarna och se hur högt tryck det klarar. PVC tål ju det mesta, och kopplingarna kan man alltid limma för säkerhets skull. Dock är jag lite osäker om det tål minusgrader och vägsalt...Det får bära eller brista:)
Jobbig start på dagen: tyckte att det luktade bensin i närheten av bilen, så jag gick runt, och såg att det har runnit över. Tankade full tank igår, parkerade i uppförsbacke, och förmodligen var inte O-ringen på tanklocket tät, så det måste ha droppat hela natten. Nånstans måste bensinen ha hittat en skarv mellan den nya och gamla lacken och ätit sig sakta igenom:(( Trist, med tanke på att bilen är nyligen lackad. Så då måste jag slipa och spraya igen. Orkade inte ta hela bakskärmen, så det blev bara en liten lapp med airbrush, får göra det ordentligen senare och ta hela skärmen.
[img][/img]
[img][/img]
[img][/img]
[img][/img] Orkade inte ens rubba och polera upp skiten... Att en sådan sak verkligen kan förstöra hela dagen för en:(
Ja, sjukt irriterande:(( Jag har flera gånger tidigare fyllt tanken nästan till max, och då rann det som regel över via ett avlastningsrör inne i hjulhuset och ner på bakhjulet, men denna gång droppade det från tanklocket och på utsidan av skärmen. I dagsljus ser man den lilla lappen, men med lite rubbing och polering tror jag inte det kommer att synas.
Fick renoveringskittet till turbon idag. Nu är turbon förnyad. Axeln var lite trög först, men efter att jag körde den lite med tryckluft gick den fritt. (jag oljade in allting vid montering...). Behöver nya glidlager "köras" in?
[img][/img] Härligt att folk skriver "Gift" på paketet:)
[img][/img]
[img][/img] Turbon såg bra ut invändigt, inget onormalt slitage eller skador.
Hahaha:) Jag tror jag håller mig till Colt, det är det jag kan bäst i nuläget:) Hade ett BMW emblem liggande i garaget, ville bara testa hur det skulle se ut.