_terror_ skrev:
MEN TACK!!
Äntligen ett svar som jag väntat på!! skulle de va så jävla svårt?!
hahah
Har fan frågat överallt! inte en jävel har kunnat hjälpa mig ^^ Problemen jag stötte på va ju också de där med bältena, med tanke på att de sitter fast i orginalfästerna.
Så om jag kapar bulten som själva sätet sitter fast i, tar bort gamla sätet, svättsar på mina nya fästen på orginalfästena (plattan du snackar om) så ska de va grönt ljus?
Du får gärna ta lite kort och visa, vore till stor hjälp!
Vad har dem sagt på besiktningen om dina stolar?
hehe så lite så, klart man vill hjälpa till ^^
problemet är så att det finns inga bultar att kapa så att man får bort "bottenplattan" utan det jag fick göra var att ta bort allt tyg och stoppningen på sittdynan så att jag hade "skålningen" synlig, den sitter nämligen svetsad på bottenplattan direkt så du måste kapa bort skålningen och sen svetsa dit något du kan fästa stolen/universalfästena i (var därför jag tipsade om att du skulle leta reda på ett par beg. stolar på skroten;) ) nu har jag tyvärr inga bilder på hur det såg ut från början men jag har en bild på hur första bottenplattan blev efter jag svetsat klart den
(slipade till dom och lackade efteråt så lite snyggare än sådär blev dom faktist
)
vet ju dock inte om du har samma sorts fästen som mig på dina orginalstolar, det skiljer ju ett par år mellan dom
ang besiktning så har jag inte en blekaste om vad dom kommer att säga om mina stolar, men iom att mina som satt i S2an va helt slut och ryggstödet kändes som om det skulle gå av vilken sekund som helst så känns dessa bra mycket säkrare
och om jag skulle få nerslag så kastar jag över stolarna från min A4a och besiktar om
va ute och tog kort och kollade lite på mina stolar nu.
jag hade inte ens använt universalfästena, utan jag monterade bort dom som sitter på sportstolarna (satt i mitt fall med 4 bultar modell M8 eller något liknande) och sedan bultade jag fast stolarna direkt i mina plattjärn jag svetsat dit på orginal-underedet
Lycka till med projektet
skicka gärna lite bilder om du löser det
MVH Ugge