Pontus1991 skrev:
ZonaX skrev:
Pontus1991 skrev:
Oj ja då skulle du nog behöva byta ram, grafikkort, nätagg, troligtvis även moderkort och då är det lika bra att köpa en ny dator. 512mb ram kommer man verkligen inte långt på
Mer ram ska jag nog köpa då, har kollat på 1gb och 2gb, är det overkill? Och blir det ett nytt grafikkort måste det bli nytt nätagg med då?
Du vet inte vad som kan orsaka att den är allmänt seg och laggar/har låg fps i tex. css?
Skulle nog satsa på 2gb ram, men vet du om du har DDR eller DDR2 minnen? DDR börjar bli väldigt gammalt nu och tror inte att de säljs längre faktiskt. Om du inte vet kan du tanka CPU-Z och installera det, sen starta programmet och kolla under fliken memory, där står det vid "Type" vilken DDR det är.
Vad är det för grafikkort du tänker dig då? finns säkert de som inte kräver 500w som lätt klarar css, låg fps kan bero på för lite ram, eller att du har mycket program igång på datorn eller mycket skit liggandes, kör virussökning och nåt rensningsprogram som t.ex. Advanced SystemCare
Det är DDR, har hittat minnen också. Grafikkortet jag tänker på är ett Sapphire Radeon HD4650 1Gb, vet dock inte hur mycket bättre det är än mitt gamla radeon 9600xt.
Har inget igång när jag lirar, har ändå en fps på ~40-50fps.
Sushikocken skrev:
ZonaX skrev:
Pontus1991 skrev:
Oj ja då skulle du nog behöva byta ram, grafikkort, nätagg, troligtvis även moderkort och då är det lika bra att köpa en ny dator. 512mb ram kommer man verkligen inte långt på
Mer ram ska jag nog köpa då, har kollat på 1gb och 2gb, är det overkill? Och blir det ett nytt grafikkort måste det bli nytt nätagg med då?
Du vet inte vad som kan orsaka att den är allmänt seg och laggar/har låg fps i tex. css?
Och är det något sparat på gamla ramminnen? Eller är det bara "virtuella minnen", asså att den sparar där tillfälligt typ?
seriöst du hittar bättre datorer på skroten..
Och det är svindyrt att uppdatera gamla delar så det är inte ens värt
Vet att det inte är någon superdator
Men den kostade 1000 spänn för nåt år sen och datorn jag hade innan crashade så hade lite bråttom med en ny så det blev denna
Har heller inte lust/råd att lägga 5-10.000kr på nån halvdan dator eller 20-30.000 spänn på nån superdator a'la Alienware.
Gillar heller inte att alla nya datorer kommer med Windows 7 eller Vista, kanske går att byta men ändå. Windows XP <3
Senast redigerat av ZonaX (25 juni 2010)
Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX