2758
Sök

S40 T4 - Konstigt ljud

71 Inlägg
20 juni 2010
Trådstartare
Jag har tre jobbiga problem som jag inte kan hitta någonting om.
Det ena är att varv mätaren nästan går ner till 0 (och bilen nästan dör) vid full rattutslag och man ska krypköra fram.

Det andra problemet är att det kommer ett konstigt "skär" ljud när man skall köra iväg på 1an ibland.
Ljudet kommer från förarsidan från framvagnen låter det som. Eftersom att ljudet enbart kommer ibland så är det  skitsvårt att hitta felet. Någon som har några  förslag på hur man kan felsöka lite mer eller nåt vanligt problem?

Tredje men inte sista problemet, klistret som sitter under dörrlistorna, får inte bort de.
Har testat med T-röd. Suttit och försökt få bort det med naglarna, men det tar ju flera timmar.

Någon som har några förslag?

Tacksam för svar
// ronaldo

1 298 Inlägg
20 juni 2010
Första problemet kan jag inte säga mkt om. Ljudet som kommer när du ska köra iväg på ettan, kommer det när du släpper upp kopplingen eller? Vet att kopplingen kan skrika lite när den är inne på sista valsen från jobbet (provförare på Volvo). Klistret under dörrlisterna får du nog ta bort med något vasst som inte gör märken i lacken om du är försiktig. Typ brevöppnade i plast eller något annat skarpt. Annars är det naglarna som gäller. Slipa bort går alltid med. wink

För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.

71 Inlägg
20 juni 2010
Trådstartare
Japp precis, när man drar upp kopplingen så kommer det ljudet.
Vet du vad problemet är och hur man löser det?

450 Inlägg
20 juni 2010
Uttrampningslagret skulle jag gissa på.

Sök