3193
Sök

Växellådan på golfen har rasat

37 Inlägg
19 juni 2006
Trådstartare
var ute och körde i går 10 mil hemmeifrån helt plötsligt bara hoppar växlarna av och lådan rasar
och där står man mitt ute i smålands skogen. som tur har man världen snällaste pappa som kom och bogserade hem en. så vad gör man nu jag är inte mycket för att mecka och skruva och ekonomin är knapert så jag satte ut bilen på blocket http://www.blocket.se/vi/8558801.htm?ca=22_s men villka skambud jag får mellan 2500:- 11000:- och jag som gav 30.000:- för bilen för en månad sedan. är det någon här som vet lite om motor och låda på golfar så vill jag gärna ställa några frågor

5 710 Inlägg
19 juni 2006
Beklagar....

Misstänkte att din första frågor kommer att gälla den trasiga lådan och då passar tråden bättre här.

MVH Moderatorn

MVH Jonas
..............

13 Inlägg
19 juni 2006
tja killen tråkigt det där med bilen men du kan ju få tag i en låda på skroten  där kostar dom mellan 2- 5000 kr  sen så är det ett lätt byte  3 timmars jobb

321 Inlägg
19 juni 2006
Jag skulle göra samma sak, jaga efter en ny på skroten. Men ge inte bara upp för ett ras även fast det inte är kul =/... Av egen efarenhet om jag skulle göra som du, sälja bilen efter problem, då skulle ja haft överlägset flest bilar på garaget roll.... så kom igen, hitta en ny låda cool

Mvh / Niclas

Tough ain´t...ENOUGH!

Studerande
463 Inlägg
20 juni 2006
Som de ovan har skrivit: fixa bilen! Du kommer säkert att tjäna på det. Jag köpte själv min bil med rasad växellåda (billigt) och lagade den (dyrt, växellådan kostade 10k) Man får räkna med skambud ifall man säljer en bil som inte ens går att provköra.
Senast redigerat av response (20 juni 2006)

Tjejkompis: Alltså fälgar, visst är det dom där grejerna i mitten av hjulen?
Jag: Jaa...
Tjejkompis: Varför ska man ha så stora såna?

Sök