Om man kollar på polismannens rekonstruktion av händelseförloppet så visar ju det att Jonny gång på gång visade bristande omdöme i trafiken då han hade väldigt många möjligheter att släppa förbi ambulansen och polismannen gjorde rätt som drog i hans körkort.
Då Jonny låg långt framför ambulansen så hade han gott om tid att bromsa in, svänga av eller köra åt sidan på väldigt många ställen under "jakten" eller vad man ska säga. Det visar ju att Jonny i detta fall inte klarar att göra ett säkert och korrekt beslut under stressade trafikförhållanden, vilket också gör han olämplig som förare.
Vilket rättfärdigar polismannens beslut att bötfälla och dra in Jonnys körkort.
Det är väldigt typiskt aftonbladet att skriva vinklade artiklar innan kalla fakta har tagits fram, allt för att sälja lösnummer.
Jag litar mer på en trafikutbildad polismans omdöme än denna Jonny's som säger:
– Det där stämmer inte. Vissa av fickorna han visar har heldragen linje och där får du inte åka över. Och hade jag bromsat in i en parkeringsficka hade jag fått ambulansen i kofångaren på bilen, säger Jonny Forsberg till Aftonbladet.
Ambulansen låg inte så nära så det hade varit säkert att sakta bromsa in och gå över heldragen linje till en t ex väggren som illustreras i videon, det var bara en av alla exempel han kunde ha tillämpat, det hade inte varit ett brott att korsa heldragen linje.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7508569.ab för artiklarna och videon.