4279
Sök

Vad tycker ni om digital design 05 serie?

Team dBakuten
3 453 Inlägg
12 september 2010
k1mm0 skrev:
BJonsson skrev:
k1mm0 skrev:
både 05 serien och 15 seriens 8" basar gör sig väl väldigt bra i par om 2 i en viss liten hornlåda som DD har ritningar på wink

aha.....big_smile
http://www1.garaget.org/gallery/archive/48072/988440_8x6qj1.jpg

http://www1.garaget.org/archive/61/6063 … 014463.jpg

ojdå.

Det fick plats en riktig låda i alla fall då.. wink

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

tokfrans
982 Inlägg
12 september 2010
fick ju plocka bort baksätet sad men nu är båda basarna "no more" (A) big_smile

1 129 Inlägg
25 september 2010
Trådstartare
Palicuse skrev:
Tillslut så blev det en ddle310 efter att ha provat både ddle308 och ddle310. Den spelar bra, men kommer att bygga egen baslåda om en snar framtid. Som lite synd var så är 0510an tydligen bara enkelspolig och går med det inte att brygga ner i 2 ohm om ja inte har 2 st. Så jag funderar på att skaffa mig ett 2 kanals steg med mycke effekt som ja kan brygga basen på.

Jag har tittat på bl.a Macaudio's större fearless steg för att dom är hyffsat billiga samt att jag redan har fearless värstingar till fram o baksystemet. Har ni nårra andra tips?.

Det blev som sagt en 10a efter lite provspelande. Och har för tillfället ett dls cad 11 som driver basen. Men jag vill ge basen mer effekt och tror att ett monoblock blir ett bättre val än ett 2 kanals steg ifall ja skaffar mig dubbelspols bas senare. Vilket monoblock runt samma prisklass som dls cad 11 tror ni gör jobbet bättre?.

3 466 Inlägg
25 september 2010
Palicuse skrev:
Palicuse skrev:
Tillslut så blev det en ddle310 efter att ha provat både ddle308 och ddle310. Den spelar bra, men kommer att bygga egen baslåda om en snar framtid. Som lite synd var så är 0510an tydligen bara enkelspolig och går med det inte att brygga ner i 2 ohm om ja inte har 2 st. Så jag funderar på att skaffa mig ett 2 kanals steg med mycke effekt som ja kan brygga basen på.

Jag har tittat på bl.a Macaudio's större fearless steg för att dom är hyffsat billiga samt att jag redan har fearless värstingar till fram o baksystemet. Har ni nårra andra tips?.

Det blev som sagt en 10a efter lite provspelande. Och har för tillfället ett dls cad 11 som driver basen. Men jag vill ge basen mer effekt och tror att ett monoblock blir ett bättre val än ett 2 kanals steg ifall ja skaffar mig dubbelspols bas senare. Vilket monoblock runt samma prisklass som dls cad 11 tror ni gör jobbet bättre?.

CAD 11 är ett monoblock...! Och ett jävligt bra sådant!

Jag driver mina 2st DD2515 på ett DLS CAD 15. O ligger ändå 146db+ med en musiklåda...!

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

1 129 Inlägg
26 september 2010
Trådstartare
M_icke_ skrev:
Palicuse skrev:
Palicuse skrev:

CAD 11 är ett monoblock...! Och ett jävligt bra sådant!

Jag driver mina 2st DD2515 på ett DLS CAD 15. O ligger ändå 146db+ med en musiklåda...!

Hehe, jag vet att CAD 11 är ett monoblock, och tycker att det presterar bra. Men jag behöver ett steg som ger mer effekt i 4 ohm.

1 129 Inlägg
28 september 2010
Trådstartare
Har läst att Stetsom o Digital Design har börjat sammarbeta. Kanske skulle skaffa mig ett Stetsom steg big_smile
Senast redigerat av Palicuse (28 september 2010)

4 693 Inlägg
28 september 2010
Palicuse skrev:
Har läst att Stetsom o Digital Design har börjat sammarbeta. Kanske skulle skaffa mig ett Stetsom steg big_smile

Då har du nog läst fel

Booyakasha!

1 129 Inlägg
28 september 2010
Trådstartare
Softis skrev:
Palicuse skrev:

Då har du nog läst fel

Nja. Jag har för mig att de var snack om det när DD's billigare serie/r skulle göras.

4 074 Inlägg
28 september 2010
Palicuse skrev:
Softis skrev:
Palicuse skrev:

Då har du nog läst fel

Nja. Jag har för mig att de var snack om det när DD's billigare serie/r skulle göras.

Nej så är det ABSOLUT inte!

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!

1 129 Inlägg
28 september 2010
Trådstartare

4 074 Inlägg
28 september 2010

då läste du allt åxå va?
"Detta kommer inte påverka oss i Europa mer än att Digital Designs och Stetsoms samarbete ökar till nästa nivå"

1 129 Inlägg
28 september 2010
Trådstartare
BJonsson skrev:

då läste du allt åxå va?
"Detta kommer inte påverka oss i Europa mer än att Digital Designs och Stetsoms samarbete ökar till nästa nivå"

De kanske inte direkt skyltar ut om att de samarbetar i europa, men om man läser mellan raderna så tycker ja att det rätt självklart att de sammarbetar. De finns många företag idag som sammarbetar utan att skrika ut det.

302 Inlägg
28 september 2010
Tjena grabbar!
Då lägger jag min första post på detta forum.
Digital Designs och Stetsom har ett samarbete, men som någon tidigare skrivit så påverkar det inte oss i europa. Detta är fakta! Varför skulle DD vilja ha något som är sämre? För vi alla vet väl vid det här laget vad Stetsom steg presterar wink

För er som inte vet det, så kan jag bara säga att det är skillnad på teori och praktik.

Bjarud.se - Styling, Tuning, Bilstereo, Multimedia
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Återförsäljare för: Digital Designs, Kove, Hertz, Alpine, Sony, Dynamat, STP, Stinger,
PlastiDip, JOM, Regula Tuning, RDX Automotive, 3M, Oracal, och många fler..

4 074 Inlägg
28 september 2010
xciso skrev:
Tjena grabbar!
Digital Designs och Stetsom har ett samarbete, men som någon tidigare skrivit så påverkar det inte oss i europa. Detta är fakta! Varför skulle DD vilja ha något som är sämre? För vi alla vet väl vid det här laget vad Stetsom steg presterar wink

För er som inte vet det, så kan jag bara säga att det är skillnad på teori och praktik.

Tack.... big_smile

4 693 Inlägg
28 september 2010
xciso skrev:
Tjena grabbar!

Nej vi vill inte ha Stetsom med i DD roll

Booyakasha!

"There can only be one"
205 Inlägg
28 september 2010
Digital Designs och Stetsom samarbetar genom att de har startat Digital Designs Brazil som skall bygga de basar som den enorma Brazilianska marknaden sväljer. Däremot så kommer inga DD steg från Brazilien och inget lutar åt att så kommer att ske heller.

Mer info om DD brazilien finner ni på ddaudio.com.br
Senast redigerat av Naughty Tee (28 september 2010)

4 693 Inlägg
28 september 2010
Dvs att dom DD basar som ska säljas Brazilien ska tillverkas i Brazilien

Booyakasha!

1 129 Inlägg
30 januari 2011
Trådstartare
Nu har jag haft min DDLE310 i nårra månader och tycker att den spelar väldigt bra för sitt pris. Men känner att ja vill ha mer spl tongue.

Har funderat på att skaffa en 510a till men vill inte att baslådan ska ta så mycke utrymme, så jag undrar hur 1510 och 2510 skiljer sig från 510an med tanke på att de ska spela bra i samma låda. De större serierna kostar ju en del jämfört med 500 serien.

Ifall de större serierna blir för dyra så kanske ja borde titta på en 512a istället eller en bas i nåt annat märke.

Team dBAkuten!
3 263 Inlägg
30 januari 2011
Soundpressure.com säljer ut sitt lager av DD just nu, så om du e snabb så kan du göra ett klipp.

Extreme Fiestan 163.4dB
FLEXpressen 154.2dB @ 48Hz & 153.2dB @ 26Hz.
SPL-Hundkojan Svetsning pågår. 125 meter stål kan vara lagom ;)
TEAM dBAkuten

1 129 Inlägg
30 januari 2011
Trådstartare
ExtraKim skrev:
Soundpressure.com säljer ut sitt lager av DD just nu, så om du e snabb så kan du göra ett klipp.

Fan va synd att ja måste avvakta i nån/nårra månader sad

Sök